alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A4 B7 2.0 TDI PD 140KM (BPW/BLB/BRE)

Audi A4 B7 2.0 TDI PD 140KM (BPW/BLB/BRE)Wyświetleń: 37020

Audi A4 B7 2.0 TDI PD 140KM (BPW/BLB/BRE)

Okres produkcji: 2004-2008

Wersje nadwozia: sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2007.r
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.9

Trasa: 5.3

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.7 TDI1803808.66.7
3.0 TDI2044507.37.6
3.0 TDI2334507.07.8

10.06.2013TomaszTak

"Silnik 2.0 TDI, 140 KM, kod BKD, rok prod. 2007, przejechałem na razie 104.000 km, silnik głośniejszy niż mój poprzedni 1.9 TDI 110 KM, spalanie zauważalnie większe niż 1.9 TDI, dynamika przeciętna z plusem (uwzględniam masę auta), ogólna ocena pozytywna ale bez szału, oleju nie bierze, blok i głowica nie pękły (podobno od 2007 roku już były poprawione), turobsprężarki produkcji rumuńskiej marnej jakości - musiałem swoją poddać całkowitej regeneracji przy 98.000 km (spadki mocy, tryby awaryjne, gwizdy), mimo przestrzegania zaleceń co do jej użytkowania (nie gazować na zimnym, chłodzić po jeździe, nie uprawiać PSJ). Obecnie wszystko OK. Niedługo termin na wymianę rozrządu (120.000 km, zalecana wcześniej). "


07.06.2013ZibiTak

Jeżdżę 2.0 DID (TDI) w M grandis, sygn BSY -zrobiłem 40k km - żadnych mikropęknięć - nikt z eksploatujących Mitsubishi nie zgłaszał takich awarii. Ten model BSY montowany jest także w VW Touran. Blok silnika jest robiony w Niemczech (żeliwo z niemieckiej huty). Gorzej z tymi z Polkowic! Jak na razie nie mogę narzekać. Bierze 1litr oleju na 12-15k km -to jak na diesla niedużo. Parametry lepsze od 1,9TDI i ciszej pracuje Co do turbosprężarki, to w każdym modelu diesla ze zmienną geometrią zachodzi zabrudzenie jej przez sadzę (węgiel) i z czasem może dojść do przycięcia (zablokowania) Dlatego ważny jest styl jazdy. Trzeba zmieniać biegi powyżej 2,5 k obr/min żeby turbo pracowało w pełnym zakresie swoich skrajnych wychyleń a od czasu do czasu pogonić silnik na wysokich obrotach 3-4 tyś. 2/3 czasu można jeździć oszczędnie na niskich obrotach 1/3 na wyższych. wtedy sadza zostanie przedmuchana z układu i jest dobre smarowanie olejem. Po odpaleniu- nie gazować, max do 2tys obr/min a po zmianie biegu dopiero przekroczyć 2,5-3.0k. Po ostrej jeździe zwolnić przed zatrzymaniem ( na luzie dojechać ) i chwile odczekać żeby turbina wyhamowała. Przy takiej technice turbina wytrzyma i 300tyś.


02.02.2015ArkadiuszNie

Przez 4 lata eksploatacji autka z tym silnikiem (2.0 TDI 16v 140KM BKP) 2 razy brałem lawetę. Najpierw pompa paliwa przy 90tys, a potem pompo wtryski przy 110tys. Dodatkowo silnik bierze sporo oleju, będzie średnio 1 litr na 4tys km. Na szczęście to autko nie ma DPF'u, co jest niewątpliwą zaletą. Poza tym silnik jest dynamiczny i stosunkowo ekonomiczny (na trasie). Passata serdecznie polecam, 2.0 TDI BKP już nie koniecznie..."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 71
Średnia (głosów 13):
(7.79)
Trwałość silnika
 7.62/10
Niezawodność auta
 8.31/10
Spalanie ON
 8.38/10
Koszty utrzymania
 6.85/10

Głosy według opinii:

103

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 62

Opinie użytkowników

Tomasz 12.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Witam, Auto mam już 4 lata i wymieniłem tylko sondę Lambda,przebieg koło 300tyś auto ekonomiczne, zrywne, silnik z jednym wałkiem rozrządu. POLECAM!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:ekonomiczny, wygodny,
Wady:jak na kombi troszkę za mały na dwoje dzieci
A4/2007/300000
seba 04.01.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"witam jestem posiadaczem audi a4 b7 2.0 tdi 16v 2005 kupilem go w 2015r mial orginalny przebieg 260000 tys km wymienilem w nim odrazu pompe oleju z1.9 tdi noi czesci eksploatacyjne rozrzad tarcze przod tyl olej wskrzyni plyn chodniczy amortyzatory przod tyl i autko chula jak talala w tej chfili ato ma przejechane 320000 i nic sienie dzieje i nie stuka tylko tankuje"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
audi a4 b7 2005 320000km
Pawel 24.03.2017
Średnia:
(5.25)
Nie
"Witam, Audi a4b7 2.0tdi 16v 2005r.- Auto fajnie jeździ, potrafi być bardzo ekonomiczne w spalaniu. Podczas 4 lat użytkowania i przejechania 140tyś.km (przy oryginalnym przebiegu):naprawa generalna silnika 320000km., wymiana turbiny 370000km.,zepsuta pompa oleju 420000km."
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Niskie spalanie
Wady:Turbo,pompa olejowa
b7/2005/420000
Krzyś 12.01.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Czytam opinie o tym silniku i mam wrażenie, że lepiej było tego nie robić. Tyle złych opinii, że mam ochotę od razu wymieniać auto - jednak jak wsiądę i pojeżdżę to od razu mi przechodzi. Moje samochody są kompletnie inne: PASSAT B7 2007 170KM - przejechane 390tyś, AUDI A4 B7 140KM - przejechane 190tyś - tylko naprawy eksploatacyjne, oba mają jeszcze oryginalne sprzęgło i dwumasę. Na pewno fakt iż mam je od nowości pomógł w tak długiej eksploatacji. Po 250tyś zaczął brać olej ale 1 litr na 10tyś kilometrów można zaakceptować, po 300tyś konieczność usunięcia DPF. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:trwałość, niskie ceny części
Wady:atrakcyjność dla złodziei
PASSATB7 2007
PETER 08.09.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
" MA SAMOCHODÓW IDEALNYCH I DOBRE OSIĄGI "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.9l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:WYGODNY AUTO, KOMFROT, FAJNE JAZDY.
Wady:BRAK
AUDI A4 B7, 2005 R, 195000 KM
<<<123>>>