alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A4 B7 2.5 TDI (163KM)

Audi A4 B7 2.5 TDI (163KM)Wyświetleń: 6495

Audi A4 B7 2.5 TDI (163KM)

Okres produkcji: 2004-2008

Wersje nadwozia: sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2496
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]310
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna225
Przyspieszenie (0-100km/h)9.0
Spalanie - miasto [l/100km]9.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.0 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryski Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI1152852005.6
2.0 TDI1403202105.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 10

Trasa: 6.3

Średnie: 7.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(7.75)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 6/10
Koszty utrzymania
 6/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Przemek 17.07.2015
Średnia:
(7.50)
Tak
"Na auto nie mogę narzekać. Dopiero po przejechaniu 220 tys . km musiałem wymienić turbinę (500zł używka z wymianą) i pompę wtryskową (ok. 1100 zł reg. z wymianą). Jedynym mankamentem w moim egzemplarzu jest to że na zimnym puszcza dymek. Najważniejsze w tym modelu wszystko robić na czas i po prostu o nie dbać. Auto szczerze polecam."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5l/100km

Spalanie - trasa:6.8l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:wykończenie, wygląd, dynamika, komfort, precyzja prowadzenia,
Wady:przy odpalaniu puszcza dymek
2005/ 230 tys.
Iwo 23.12.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Swietny samochód to już moje 2gie audi, wczesniej A6 C5,co mnie przekonuje to bezawarynjność,niemiecka precyzja wykończenia,oraz doskonałe właściowści jezdne- wielowahaczowe zawieszenie. 168 Km bardzo dobrze napędza samochód nawet na 4 i 5 biegu ładnie przyśpiesza. Spalanie na zadowalającym poziomie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10.5l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:wykonczenie, wygląd, dyamika, komfort, precyzja prowadzenia
Wady:brak
Audi A4 2008r

Kod antyspamowy
Odśwież

25.10.2013oba maNie

Posiaałem passata z tym silnikiem niestety nagorszy zakup w moim życiu miałem poważną awarię rozrządu, doszło do kolizji paska alternatora, który wkręcił się w rozrzą co spowodowało kolizję tłoków z zaworami, koszt takiej naprawy wyniósł mnie 5 ,5 tyś zł!!!!!!!!! Dodam również, że sama wymiana rozrządu poza aso to ponad 2 tyś zł.


07.02.2014Vitek78Tak

Zgadzam się z kolegą poniżej JAK DBASZ TO MASZ jeżdzę tym autem juz 4 rok śmiga jak burza.Auto takiej klasy niestety wymaga nakładów finansowych:)AUDI NIE NAPRAWIAMY NA CHIŃSKICH ZAMIENNIKACH !!!


14.09.2014ManiekTak

witam. Autko bardzo wygodne przestronne i jak na 163 konie dynamiczne.Posiadam 4 lata i nie wiem o jakim modelu silnika autor pisze ale napewno nie o tym, który posiadam. Autko kupiłem od kolegi, który sprowadzil go z niemiec w 2006 roku z przebiegiem 143tys km.Do tej pory co kupilem od niego na liczniku bylo 230tys km. Aktualnie na liczniku mam 460tys km a z tego wzgledu ze pracuje za granica i mam 850km od miejsca zamieszkania do pracy. Jezdze co 2 tydz czesto na weekend i samochod spala na autostradzie przy 160 km/h od 7,3 do 7,8 w zaleznosci od ruchu i warunkow na autostradzie. Jezdzac po polsce i troche po miastach nigdy niepokazala mi wiecej niz 8,5l. Paliwa zostaje mi przewaznie mniej wiecej 120-150km.Z silnikiem niemialem żadnych problemów podkreslam ŻADNYCH.Wymieniam olej co 10 tys góra co 12 komplet filtrow zawsze, wymiana rozrzadu co 60tys caly kompletny wychodzi 2 tys zl jedyna bolaczka ale trzeba to trzeba.i paliwo tankowane na stacjach autoryzowanych tylko BP i schel.Pompa wtryskowa oryginalna, wtryski nieruszane walki w idealnym stanie a wiem bo jedyna wymiana w silniku to popychacze poniewaz przy przebiegu 330tys przy odpalaniu na zimnym silniku pojawil sie klekot, ktory po okolo 5 sekundach znikal.Wymienilem popychacze i mam spokuj.Od razu w alternatorze wymienilem caly szczotkotrzymacz byl jeszcze w dobrym stanie. Autko spisuje sie idealnie jestem zadowolony w 100%,poprostu wsiadam i jade robie wymiany regularnie wychodzi mi co poltora miesiaca wymiana oleju. Jedynie teraz zaczelo mi przy ruszaniu szarpac delikatnie sprzeglo ale przy takim przebiegu ma prawo. Zawieszenie mam spokuj poniewaz w sumie auto jezdzi po zachodnich autostradach takze mam spokuj. Niepowiem wymienilem w sumie 4 wahacze i stabilizatory ale w przeciagu 4 lat to i tak malo.Nie sprzedaje poniewaz nigdy niedostane takich pieniedzy co chcem za nia, dlatego jezdze az stanie a wtedy napisze co pierwsze sie wysypalo i przy jakim przebiegu. A ludzie maja taka opinie poniewaz czasy przebiegow z rzedu 180tys 200tys sie juz dawno skonczyly.Auta w niemczech tez maja juz przejechane grubo ponad 300tys nawet podobne jak moj a jak chce sie kupic auto co ma naprawde oryginalny przebieg trzeba zaplacic 2 razy taka cene co wystawione sa auta w internecie a wiadomo jak to jest mowi sie ze sie nie oplaca. Ja sie tylko smieje z tych co kupili okazje i przy wyswietlanym przebiegu na liczniku 196tys wymienia juz wszytko to niech ten ktos sie zastanowi czy oby napewno auto ma ten przebieg. Pozdrawiam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.