alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A4 B8  2.0 TDI (143KM)

Audi A4 B8 2.0 TDI (143KM)Wyświetleń: 40385

Audi A4 B8  2.0 TDI (143KM)

Okres produkcji: 2008-2011

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]143
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)9.7
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.0 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI1202901975.1
2.0 TDI1363202114.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.7

Średnie: 6.4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 10):
(7.78)
Trwałość silnika
 8.5/10
Niezawodność auta
 8.6/10
Spalanie ON
 7.7/10
Koszty utrzymania
 6.3/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 233

Głosy według opinii:

82

Opinie użytkowników

Radek 25.01.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Posiadam a4b8 2008 2,0 cr 143 od czterech lat przebieg 260000 przy 220 tys wymiana dwumasowego koła 240 tys tarcze hamulcowe i tyle spalanie 6,4 l komputer liczy około roku od ostatniego kasowania wymiana oleju co 10 tys"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Komfort świetny moment obrotowy
Wady:Wysiadanie
A4b8 2008 260000
Anna 27.10.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"A ja dopiero co zaczynam swoją przygodę z audo a4 b8 2.0 tdi 143 km przebieg 155 tyś. Auto sprowadziłam z Niemiec, na samym wstępie wymieniłam oleje filtry i rozrząd, czyli standard. Mam nadzieję, że będę zadowolona :) JAk narazie bardzo mi się podoba, silnik cichy, spalanie nieco wyższe niż w starszych modelach Audi z silnikiem 1.9 tdi. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
a4 / 2010 / 2.0 tdi 143 km
Andrzej 17.07.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Super motor mam go w a4 b8 143km CR bardzo wysoka kultura pracy. zero awarii przebieg 160tys. przyspieszenie dobre lepsze od jednostek z pompowtryskami. CR robi swoje a zapożyczony od Fiata można wysoko kręcić na obrotach nawet przy 150 ładnie daje do przodu. przy 190 słychać tylko delikatny pomruk silniczka:) polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety: System Common Rail Fiatowski, wyciszenie,elastyczność ,moment obrotowy w całym zakresie odczuwalny.
Wady:cena a4 z tym silnikiem
a4
Andrzej 19.08.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Wysoka kultura pracy silnika. Bardzo dobra ergonomia,jakość wykonania,komfort jazdy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:stylistyka,jakość podzespołów,wysoki komfort jazdy,cich praca silnika
Wady:brak
A4 B8/2012/67 000 km
Rafał 25.01.2015
Średnia:
(7.00)
Nie
"Od roku mam już audi a4 b8 sline 2.0 tdi 143 KM 2008r. Przebieg 165 tys jak go kupilem. Wczesniej miałem audi a4 b5 1.9 tdi 90 KM (1Z) przez 9 lat. W porownaniu niestety spalanie nie jest takie niskie stare audi zuzywalo 5-6 litrow, b8 pali 7.5-8 litra na autostradzie przy wlaczonym tempomacie ok 150 km/h tyle samo w miescie. Na zimnym silniku wyswietla mi sie 9 litrow przy spokojnej jezdzie. Przy podawaniu spalania podawajcie średnią predkość :) Mieszkam w Niemczech i nie tankuje byle jakiego paliwa. Jeszcze jedno zastrzenie dosc opornie chodzi skrzynia na zimnym silniku. Oprocz tego polecam fajne auto. Chociaż osobiscie nastepnym razem kupię bmw lub mercedesa."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:wygląd, jakość wykonania, wysokiej jakości materiały
Wady:skrzypi podłokietnik, duże spalanie, dość opornie chodzi skrzynia
audi a4 b8 kombi 2.0 tdi 143 KM
Kuba 21.09.2014
Średnia:
(7.75)
Tak
"Od roku jestem użytkownikiem B8 2009rok 2,0 TDI 143KM(wczesniej jezdzilem A4 B5,potem A3 8P)Autko spisuje sie znakomicie przebieg 160tys km,spalanie miedzy 5,0-6,0 nawet w miescie mozna spokojnie utrzymywac srednio 6ltr.Czesci troche drogie ale za luxus trzeba placic.Cicho szybko i wygodnie,wszystko na swoim miejscu.Auto godne polecenia!"
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Materialy wysokiej klasy, jakosc wykonania, wyglad, oszczedne silniki diesla, praca silnika, uklad kierowniczy
Wady:wysoka cena zakupu
A4 B8 limuzyna 2009 160000
Michał 18.08.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
"To co napisał "załamany" jest kompletnie oderwane od rzeczywistości. Posiadam B8 i jestem zadowolony, nie wiem może kolega myli B7/B6 z B8. Silnik z układem CR 2.0 TDI 143KM pracuje kulturalnie, cicho. Wielu znajomych którzy podróżowali ze mną zwracało na to uwagę. Skrzynia manualna działa bardzo precyzyjnie i cicho. Bardzo ekonomiczny, w wersji którą posiadam z systemem start/stop wał korbowy zatrzymywany jest zawsze w pozycji która jest najkorzystniejsza przy rozruchu i powoduje że nie ma z tym nigdy problemów. Radzę wyłączać automatyczny rozruch silnika aby wydłużyć żywotność akumulatora, rozrusznika itp. - koszty wymiany części przewyższą zaoszczędzone pieniądze na paliwie. Części drogie - wkońcu to audi, czyli przewaga dzięki technice. Jeśli właściciel dba o ten samochód i właściwie go obsługuje to jest bezawaryjny. Zdarzają się tacy co ostatnie grosze uzbierają by zakupić A4 a potem oszczędzają na wszystkim lejąc "brudną" ropę, zarzynają silnik na zimnym na wysokich obrotach, kupują tańsze zamienniki części eksploatacyjnych oleji itp a potem piszą głupoty że awaryjny, głośny itp. - jak ktoś nie zna się na autach i nie dba to tak jest. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:kultura pracy silnika, niskie zużycie paliwa, przepiękny design nadwozia, jakość wykonania, wyposażenie, wspaniałe nagłośnienie bang & olufsen, ergonomiczna deska rozdzielcza, waga, hamulce, solidny
Wady:cena, wyłącznie elektroniczny pomiar poziomu oleju silnikowego, słabe wyniki w testach zderzeniowych IIHS
A4 B8 Avant/2010/149 000
Kacper 04.07.2014
Średnia:
(0.00)
Tak
"W poprzedniej recenzji kolega kupił chyba jakiegoś szrota albo składaka. Posiadam takie auto od kilku lat (kupiłem używane) i przyspieszenie, kultura pracy silnika oraz spalanie ok.6L/100 km jest rewelacja a jak się go dociska to spala jakieś 6,5 ale czasami to trzeba zrobić to nie będzie problemu z dpf .W zimie stoi pod domem i w niskich temperaturach pali od szczała "
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Wspaniała stylistyka zewnętrzna i wewnętrzna auta, właściwości jezdne, kultura pracy silnika, jakość wykonania, przyspieszanie, wyposażenie, chamulce
Wady:cena
audi a 4 2,0 143km 2010r
Sławek 14.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Kolega z poprzedniej recenzji kupił chyba jakiegoś szrota. Posiadam takie auto od kilku miesięcy (kupiłem używane) i przyspieszenie, kultura pracy silnika oraz spalanie ok.6L/100 km jest rewelacja. Może to zależy od stopnia zużycia filtra DPF, że kolega ma takie problemy. A może kolega porównuje to auto do aut z silnikami 200 konnymi i więcej? Co do silnika to miałem wcześniej auto 1.9 TDI 115 Km (passat)i palił ok. 5.8 L/100km w cyklu mieszanym przebieg 345000 km, był głośniejszy więc przy tej mocy silnika, wadze i kultury pracy w audi to jest rewelacja(silnik common rail). Jak ktoś ma dużo kasy i lubi prestiż to polecam. Jeśli ktoś kupi tylko dla szpanu, to nie polecam, a już współczuję temu co odkupi to auto od niego."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Wspaniała stylistyka zewnętrzna i wewnętrzna auta, właściwości jezdne, kultura pracy silnika, jakość wykonania, przyspieszanie, wyposażenie, chamulce
Wady:cena, szybkie zużycie dwumasy
a4 b8/2008/151000
Załamany 09.01.2014
Średnia:
(8.00)
Nie
"Auto ponad przeciętne wiadomo wyższa półka więc klient oczekuję większych walorów od np Forda .A tu mamy problem ,cena auta nie jest adekwatna do tego co oczekujemy .Mowa tu raczej o silniku 2.0 TDI 143 KM niestety silnik za słaby do tego zbyt głośny i spalanie w cale nie takie niskie (miasto koszmar 9-10 L) skrzynia biegów też nie za specjalnie zestrojona .Owszem komfort oraz wystrój wnętrza jest na najwyższym poziomie ,ale auto to przede wszystkim walory jezdne i tu proszę się nie gniewać poruszony wyżej Ford Mondeo ze swoim 2.0 TDCI 140 KM bije na głowę tego TDI-ka niższe spalanie ,lepszy moment,dużo cichszy ,płynniej chodzi ,bardziej elastyczny .No i co ? Właśnie tu niestety Niemcy przegrywają pod względem silników są chyba daleko .Niestety era TDI odchodzi w zapomnienie ,ludzie chcą dobrych elastycznych i dynamicznych silników takich jak ma Peugeot ,Ford (to silniki PSA) Jestem zawiedziony tym autem ,postawiłem bardziej na prestiż niż ekonomię i tu mnie spotkała kara .Ja osobiście bym już nie kupił tego auta no chyba że z silnikiem np.PSA !!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.0l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:7.2l/100km

Zalety:ładny, dobrze wyposażony, wnetzre na najwyższym poziomie, dobry układ jezdny
Wady:silnik !!!, głośny, duże spalanie, średnia dynamika
Audi A4 B8 2011 r 86 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

05.05.2016KamilTak

Samochod spisuje się rewelacyjnie, moc podniesiona do 184km/417nm. Posiadam samochód ponad rok i nic sie z nim nie dzialo, przejechałem ponad 15000km. Dynamika przed modyfikacją bardzo dobra i spalanie w trasie poniżej 5l/100km, po chipie przyspieszenie do 100km/h ponizej 7.5s, przy bardzo dynamicznej jezdzie po miescie spalanie ok 7l


22.01.2016Nie

Panowie, żenada jak czytam wszystkie opinie, to co któraś się powtarza, niby inny model samochodu ale te same kleiste teksty wychwalają klamota pod niebiosa. Jeśli szwaby płacą za klepanie pozytywów to musi być naprawdę kicha a nie motor. Ja posiadam 1.9 AFN, najlepszy z najlepszych, ale co z tego jeśli mój B5FL z 05 roku cały gnije. k... mać czy można jeszcze coś dobrego dzisiaj w dieslu kupić. Obawiam się że już nic bezawaryjnego:(


18.11.2016KasperTak

posiadałem 2 lata samochód z tym silnikiem. Jednostka genialna, dopóki nie zacznie sprawiać problemów. zrobiłem nim 40k kilometrów (stan przy zakupie 120k). niesamowita dynamika i kultura działania, podatność na chip tuning (ze 140 do 170KM), oszczędny (średnio 7L, w trasie potrafił zejść poniżej 5L/100). Niestety po przekroczeniu 140 tyś. km zaczęły pojawiać się pewne problemy. Zaczęło się od wymiany wtrysków, następnie doszedła uszkodzona turbina, zapchany dpf i w końcu wykryto pęknięcie głowicy przy 160tys. km. regeneracja nie była możliwa, a koszt wymiany wysoki. Ciężko mi było się rozstać z tym samochodem.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 55

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.