alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A4 B8  2.0 TDI (143KM)

Audi A4 B8 2.0 TDI (143KM)Wyświetleń: 50302

Audi A4 B8  2.0 TDI (143KM)

Okres produkcji: 2008-2011

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]143
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)9.7
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8-4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI1202901975.1
2.0 TDI1363202114.5

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.5

Średnie: 6.3

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 65
Średnia (głosów 11):
(7.98)
Trwałość silnika
 8.64/10
Niezawodność auta
 8.73/10
Spalanie ON
 7.91/10
Koszty utrzymania
 6.64/10

Głosy według opinii:

92

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 268

Opinie użytkowników

Janek 06.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jestem bardzo zadowolony ze swojego samochodu "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6 l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Same
Wady:Zadnych
Audi 2012 tdi 143
Radek 25.01.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Posiadam a4b8 2008 2,0 cr 143 od czterech lat przebieg 260000 przy 220 tys wymiana dwumasowego koła 240 tys tarcze hamulcowe i tyle spalanie 6,4 l komputer liczy około roku od ostatniego kasowania wymiana oleju co 10 tys"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Komfort świetny moment obrotowy
Wady:Wysiadanie
A4b8 2008 260000
Anna 27.10.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"A ja dopiero co zaczynam swoją przygodę z audo a4 b8 2.0 tdi 143 km przebieg 155 tyś. Auto sprowadziłam z Niemiec, na samym wstępie wymieniłam oleje filtry i rozrząd, czyli standard. Mam nadzieję, że będę zadowolona :) JAk narazie bardzo mi się podoba, silnik cichy, spalanie nieco wyższe niż w starszych modelach Audi z silnikiem 1.9 tdi. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
a4 / 2010 / 2.0 tdi 143 km
Andrzej 17.07.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Super motor mam go w a4 b8 143km CR bardzo wysoka kultura pracy. zero awarii przebieg 160tys. przyspieszenie dobre lepsze od jednostek z pompowtryskami. CR robi swoje a zapożyczony od Fiata można wysoko kręcić na obrotach nawet przy 150 ładnie daje do przodu. przy 190 słychać tylko delikatny pomruk silniczka:) polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety: System Common Rail Fiatowski, wyciszenie,elastyczność ,moment obrotowy w całym zakresie odczuwalny.
Wady:cena a4 z tym silnikiem
a4
Andrzej 19.08.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Wysoka kultura pracy silnika. Bardzo dobra ergonomia,jakość wykonania,komfort jazdy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:stylistyka,jakość podzespołów,wysoki komfort jazdy,cich praca silnika
Wady:brak
A4 B8/2012/67 000 km
Rafał 25.01.2015
Średnia:
(7.00)
Nie
"Od roku mam już audi a4 b8 sline 2.0 tdi 143 KM 2008r. Przebieg 165 tys jak go kupilem. Wczesniej miałem audi a4 b5 1.9 tdi 90 KM (1Z) przez 9 lat. W porownaniu niestety spalanie nie jest takie niskie stare audi zuzywalo 5-6 litrow, b8 pali 7.5-8 litra na autostradzie przy wlaczonym tempomacie ok 150 km/h tyle samo w miescie. Na zimnym silniku wyswietla mi sie 9 litrow przy spokojnej jezdzie. Przy podawaniu spalania podawajcie średnią predkość :) Mieszkam w Niemczech i nie tankuje byle jakiego paliwa. Jeszcze jedno zastrzenie dosc opornie chodzi skrzynia na zimnym silniku. Oprocz tego polecam fajne auto. Chociaż osobiscie nastepnym razem kupię bmw lub mercedesa."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:wygląd, jakość wykonania, wysokiej jakości materiały
Wady:skrzypi podłokietnik, duże spalanie, dość opornie chodzi skrzynia
audi a4 b8 kombi 2.0 tdi 143 KM
Kuba 21.09.2014
Średnia:
(7.75)
Tak
"Od roku jestem użytkownikiem B8 2009rok 2,0 TDI 143KM(wczesniej jezdzilem A4 B5,potem A3 8P)Autko spisuje sie znakomicie przebieg 160tys km,spalanie miedzy 5,0-6,0 nawet w miescie mozna spokojnie utrzymywac srednio 6ltr.Czesci troche drogie ale za luxus trzeba placic.Cicho szybko i wygodnie,wszystko na swoim miejscu.Auto godne polecenia!"
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Materialy wysokiej klasy, jakosc wykonania, wyglad, oszczedne silniki diesla, praca silnika, uklad kierowniczy
Wady:wysoka cena zakupu
A4 B8 limuzyna 2009 160000
Michał 18.08.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
"To co napisał "załamany" jest kompletnie oderwane od rzeczywistości. Posiadam B8 i jestem zadowolony, nie wiem może kolega myli B7/B6 z B8. Silnik z układem CR 2.0 TDI 143KM pracuje kulturalnie, cicho. Wielu znajomych którzy podróżowali ze mną zwracało na to uwagę. Skrzynia manualna działa bardzo precyzyjnie i cicho. Bardzo ekonomiczny, w wersji którą posiadam z systemem start/stop wał korbowy zatrzymywany jest zawsze w pozycji która jest najkorzystniejsza przy rozruchu i powoduje że nie ma z tym nigdy problemów. Radzę wyłączać automatyczny rozruch silnika aby wydłużyć żywotność akumulatora, rozrusznika itp. - koszty wymiany części przewyższą zaoszczędzone pieniądze na paliwie. Części drogie - wkońcu to audi, czyli przewaga dzięki technice. Jeśli właściciel dba o ten samochód i właściwie go obsługuje to jest bezawaryjny. Zdarzają się tacy co ostatnie grosze uzbierają by zakupić A4 a potem oszczędzają na wszystkim lejąc "brudną" ropę, zarzynają silnik na zimnym na wysokich obrotach, kupują tańsze zamienniki części eksploatacyjnych oleji itp a potem piszą głupoty że awaryjny, głośny itp. - jak ktoś nie zna się na autach i nie dba to tak jest. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:kultura pracy silnika, niskie zużycie paliwa, przepiękny design nadwozia, jakość wykonania, wyposażenie, wspaniałe nagłośnienie bang & olufsen, ergonomiczna deska rozdzielcza, waga, hamulce, solidny
Wady:cena, wyłącznie elektroniczny pomiar poziomu oleju silnikowego, słabe wyniki w testach zderzeniowych IIHS
A4 B8 Avant/2010/149 000
Kacper 04.07.2014
Średnia:
(0.00)
Tak
"W poprzedniej recenzji kolega kupił chyba jakiegoś szrota albo składaka. Posiadam takie auto od kilku lat (kupiłem używane) i przyspieszenie, kultura pracy silnika oraz spalanie ok.6L/100 km jest rewelacja a jak się go dociska to spala jakieś 6,5 ale czasami to trzeba zrobić to nie będzie problemu z dpf .W zimie stoi pod domem i w niskich temperaturach pali od szczała "
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Wspaniała stylistyka zewnętrzna i wewnętrzna auta, właściwości jezdne, kultura pracy silnika, jakość wykonania, przyspieszanie, wyposażenie, chamulce
Wady:cena
audi a 4 2,0 143km 2010r
Sławek 14.01.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Kolega z poprzedniej recenzji kupił chyba jakiegoś szrota. Posiadam takie auto od kilku miesięcy (kupiłem używane) i przyspieszenie, kultura pracy silnika oraz spalanie ok.6L/100 km jest rewelacja. Może to zależy od stopnia zużycia filtra DPF, że kolega ma takie problemy. A może kolega porównuje to auto do aut z silnikami 200 konnymi i więcej? Co do silnika to miałem wcześniej auto 1.9 TDI 115 Km (passat)i palił ok. 5.8 L/100km w cyklu mieszanym przebieg 345000 km, był głośniejszy więc przy tej mocy silnika, wadze i kultury pracy w audi to jest rewelacja(silnik common rail). Jak ktoś ma dużo kasy i lubi prestiż to polecam. Jeśli ktoś kupi tylko dla szpanu, to nie polecam, a już współczuję temu co odkupi to auto od niego."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Wspaniała stylistyka zewnętrzna i wewnętrzna auta, właściwości jezdne, kultura pracy silnika, jakość wykonania, przyspieszanie, wyposażenie, chamulce
Wady:cena, szybkie zużycie dwumasy
a4 b8/2008/151000
<<<12>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

30.11.2017JackNie

Silnik loteria niby poprawiony wzgledem PD ale bez wad nie jest mimo zmian i wprowadzenia CR. Pompa oleju w wersjach CR do 10.2009 dalej jest ta sama nieszczesna z sławnym wycierajacym sie imbusem. po tej dacie wprowadzono wiekszy , usterka została poproawiona chodz przy wiekszych przebiegach powyzej 350tys i poproawiony imbus potrafi sie wytrzec, Dwa to problemy wersji CR z pompą wysokiego cisnienia która sie łuszczy przez co opiłki uszkadzaja pompe i wtryski.... lepiej sprawdzic stan pompy i zawartosc opiłków i ew ja wymienic koszt nowej 1500zl, oraz stosowac preparaty do smarowanie wtryskow lub stosowac olej 2T do paliwa.


17.09.2017KamilTak

Jak narazie odpukać zero problemów może to z racji tego że przebieg nie taki duży i że auto od nowości o które bardzo dbam.VW Tiguan 20098r kupione w salonie jeżdżony tryb mieszany 60% trasa reszta miasto,dojazd do pracy po obwodnicy i trochę trasy reszta korki Warszawa średnio spala 5.8 można zejść na trasie po niżej 5l ale to do prędkości 110KM/h miasto wychodzi ponad 7L a w zimie 8-9L jak jest zimny.Przebieg 160tys i nic nie było wymieniane z powodu awarii tak więc model udany.CO do samego silnika jest cichy bo to wersja z pełnym wtryskiem nie na popowtryskach,całkiem inna praca wyższy kultura,dynamika i przyspieszenie na bardzo dobrym poziomie.Polecam silnik warty uwagi ale musi być zadbany tak jak mój


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.