alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A6 C5 1.9 TDI 110KM (AFN/AVG)

Audi A6 C5 1.9 TDI 110KM (AFN/AVG)Wyświetleń: 13648

Audi A6 C5 1.9 TDI 110KM (AFN/AVG)

Okres produkcji: 1997-2001

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]235
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna194
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompa Bosch VP37

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI11528511.65.7
2.5 TDI1503109.78.0
2.5 TDI1803708.98.0

13.07.2017darkmanTak

Komentarze na temat 1.9 tdi pd proszę nie mylić z 1.9 tdi na zwykłej pompie rotacyjnej. Te silniki znacząco różnią się. 1.9 tdi 110 km to niewątpliwie bardzo dobry silnik jak również 1.9 tdi 90 km choć ten drugi w skodzie octavia to troszkę mało - czuć znaczącą różnicę. Te silniki są naprawdę dobre i potrafią wybaczyć wiele w porównaniu do nowszych silników diesla nie tylko tdi pd. Trzeba tylko porównać koszty ewentualnych napraw. Prosto, tanio i przewidywalnie. Największy problem - zbyt duże przebiegi. Polecam !


26.04.2016SebastianTak

1.9 tdi asv 110 km + chip ( 130km) super się zbiera, spalanie naprawdę w porządku trasa 120- 140 5L, 170- 200 8- 8,5L (oczywiście komplet pasażerów) sprawdzone bo latam co tydzień na Niemcy i jestem bardzo zadowolony ze spalanie. Polecam w 100%. Koszty utrzymania na każda kieszeń części z wyższych półek


22.05.2015Arek RokietnicaTak

1.9 TDI 110 KM AHF turbina z zmienną geometrią.Czyszczenie turbo przy 115 tyś. Silnik BARDZO DOBRY. Zimą odpala bez problemu. Moc wystarczająca do bezpiecznego wyprzedzania. bezawaryjny, wymieniam tylko części eksploatacyjne (rozrząd, filtry, olej 5w40 wymiana co 14-15 tyś, brak dolewek). Z auta też jestem zadowolony,poza wymianą żarówek nic się nie dzieje i oby tak dalej. Zdecydowanie polecam silnik i auto.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 2):
(9)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

Audi a6 c5 06.02.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Stara dobra konstrukcja. Z względu na wiek (20lat) zaczynają puszczać oringi, węże cieczy chłodzącej itp. Uważam za najlepszy silnik tamtej dekady. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Zużycie paliwa. Eksploatacja. Niezniszczalny.
Wady:Mała moc. Głośny. Duże wibracje.
1998/400000km
Konrad 18.12.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Audi A6 mimo upływu lat wciąż cieszy oko. Karoseria w całości ocynkowana rdza się nie ima. Bardzo dobrze się prowadzi,przednie wachacze już wymienione skorzystałem z tańszych zamienników. Oryginalne bardzo drogie. Silnik tdi oszczędny, a części zamiennych zatrzęsienie. Wszelkie naprawy można naprawić w 1szm z brzegu warsztacie. Pasażerowie chwalą sobie moje audi za komfort i sporo miejsca na tylnej kanapie. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.7l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:stylistka, wnętrze, niskie spalanie, karoseria nie rdzewieje
Wady:niektóre części zamiene drogie, przeciętna dynamika
Audi A6 2002 r