alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A6 C5 1.9 TDI 110KM (AFN/AVG)

Audi A6 C5 1.9 TDI 110KM (AFN/AVG)Wyświetleń: 14982

Audi A6 C5 1.9 TDI 110KM (AFN/AVG)

Okres produkcji: 1997-2001

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]235
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna194
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompa Bosch VP37

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI11528511.65.7
2.5 TDI1503109.78.0
2.5 TDI1803708.98.0

26.04.2016SebastianTak

1.9 tdi asv 110 km + chip ( 130km) super się zbiera, spalanie naprawdę w porządku trasa 120- 140 5L, 170- 200 8- 8,5L (oczywiście komplet pasażerów) sprawdzone bo latam co tydzień na Niemcy i jestem bardzo zadowolony ze spalanie. Polecam w 100%. Koszty utrzymania na każda kieszeń części z wyższych półek


11.05.2013Tak

Miałem Leona 1,9 110 konna wersja - kod silnika AHL - przygody - oberwany blok silnika przy wjechaniu w zapadniętą studzienkę - wyrwany blok na szpilce przy poduszce. Ponoć się zdarzało - późniejsze konstrukcje np asz miały już dodatkowe wzmocnienia na odlewie i to się nie zdarzało . W efekcie była wymiana na używany inny blok - nikt nie dawał gwarancji że spaw będzie trzymał . Poza tym "kosmosem" z silnikiem nie było problemów (nawet po przekładce) . Awarie trapiły skrzynkę (synchronizator i łożyska) oraz wieczne wymiany czujnika położenia stopu . Ale silnik poza jedną wtopą :) - ok


13.07.2017darkmanTak

Komentarze na temat 1.9 tdi pd proszę nie mylić z 1.9 tdi na zwykłej pompie rotacyjnej. Te silniki znacząco różnią się. 1.9 tdi 110 km to niewątpliwie bardzo dobry silnik jak również 1.9 tdi 90 km choć ten drugi w skodzie octavia to troszkę mało - czuć znaczącą różnicę. Te silniki są naprawdę dobre i potrafią wybaczyć wiele w porównaniu do nowszych silników diesla nie tylko tdi pd. Trzeba tylko porównać koszty ewentualnych napraw. Prosto, tanio i przewidywalnie. Największy problem - zbyt duże przebiegi. Polecam !


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 2):
(9)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

Audi a6 c5 06.02.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Stara dobra konstrukcja. Z względu na wiek (20lat) zaczynają puszczać oringi, węże cieczy chłodzącej itp. Uważam za najlepszy silnik tamtej dekady. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Zużycie paliwa. Eksploatacja. Niezniszczalny.
Wady:Mała moc. Głośny. Duże wibracje.
1998/400000km
Konrad 18.12.2013
Średnia:
(8.00)
Tak
"Audi A6 mimo upływu lat wciąż cieszy oko. Karoseria w całości ocynkowana rdza się nie ima. Bardzo dobrze się prowadzi,przednie wachacze już wymienione skorzystałem z tańszych zamienników. Oryginalne bardzo drogie. Silnik tdi oszczędny, a części zamiennych zatrzęsienie. Wszelkie naprawy można naprawić w 1szm z brzegu warsztacie. Pasażerowie chwalą sobie moje audi za komfort i sporo miejsca na tylnej kanapie. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.7l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:stylistka, wnętrze, niskie spalanie, karoseria nie rdzewieje
Wady:niektóre części zamiene drogie, przeciętna dynamika
Audi A6 2002 r