alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 3 E46 FL 320d (150KM)

BMW Seria 3 E46 FL 320d (150KM)Wyświetleń: 39850

BMW Seria 3 E46 FL 320d (150KM)

Okres produkcji: 2001-2006

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]330
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna220
Przyspieszenie (0-100km/h)8.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2004 r
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.6

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
318d11528010.75.6
318td11626510.96.9
330d2044107,67.4

05.06.2013Nie

Zalecam zmianę oleju oraz filtra co 15 tyś km, a nie jak podają co 25-30 tyś. Przy jednostce 2 litrowej generującej tak duże moce jest to jak najbardziej wskazane.Częstsza wymiana oleju przełoży się na dłuższą żywotność turbosprężarki.W przypadku BMW element bardzo drogiego koszt nowej to około 5 tyś zł. Regeneracja około 1800 zł.Więc pamiętajmy jak dbasz tak masz!!!!!


18.04.2014MichałTak

moje e46 (136km) ma już 390 tys. przejechane. Dwumasa wymieniana przy 240tys wraz ze sprzęgłem. Łańcuch cały czas fabryczny. Trzeba będzie wymienić niedługo - całe szczęście koszt łańcucha to około 400zł SWAGowski, także nie dużo. Komplet rozrząd koszt około 600zł + robocizna. Jak na bawarkę to nie są duże koszty. Dynamika auta, osiągi, niskie spalanie (6,7l) w połączeniu z bezawaryjnością sprawia, że eksploatacja tego samochodu to czysta przyjemność.


21.10.2017Tak

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 10 tys km ( jeśli krótkie odcinki ) lub max 15 tys km ( jeśli większość tras ) na zalecany przez producenta, a więc 5W30 z normą LL-04. Te silniki w większości mają DPF typu suchego więc olej o innych parametrach przyśpieszy jego zużycie! Po drugie - nie kupuj BMW z tym silnikiem ( z DPF ) jeśli jeździsz tylko po mieście, DPF nie będzie miał szans na wypalanie się i będą problemy z autem ( utrata mocy, rozrzedzanie oleju przez niedokończone procedury dopalania sadzy i jego przybywanie ). Po trzecie - dbaj o właściwy poziom oleju, silniki na łańcuchu nie lubią zbyt niskiego stanu oleju. Po czwarte - nie katuj zimnego silnika, nie wkręcaj na wysokie obroty ( powyżej 3 tys obr ) do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Katowanie zimnego silnika drastycznie skraca żywotność turbosprężarki i elementy wewnętrzne silnika ( wałki rozrządu, panewki, łańcuch rozrządu ). Po piąte dbaj o sprawność termostatów ( są 2 - główny i chłodnicy EGR ). Jeśli termostaty nie będą sprawne , DPF nie będzie się wypalał! Po szóste - wymieniaj filtr powietrza co ok. 20 tys km, filtr paliwa co ok. 30 tys km. Po siódme - po ok. 200 tys km wyczyść zawór EGR i kolektor ssący, w którym są klapy wirowe. Skontroluj ich stan, jeśli nie są luźne to można je zostawić lub najlepiej zamontować zaślepki aby więcej tam nie zaglądać. Po takim samym przebiegu można też coś wlać do baku w celu przeczyszczenia wtryskiwaczy ( polecane są produkty Liqui Moly ), wtryskiwacze wytrzymują ok. 300-400 tys km zanim zaczną "lać" paliwo. Jednak dzięki temu , że są elektromagnetyczne można je regenerować co znacznie redukuje koszty naprawy. Po ósme - łańcuch rozrządu w tym silniku wytrzymuje długo - ok. 400 tys km pod warunkiem, że stosujesz się do punktów 1,3,4. Po ok. 300 tys km warto zweryfikować jego stan u kumatego mechanika ( stopień wysunięcia napinaczy, podejrzane hałasy ). Operacja wymiany rozrządu jest pracochłonna, kompletny zestaw części do wymiany z ASO BMW ( 2 łańcuchy, napinacz, ślizgi, koło łańcuchowe wału korbowego, koło łańcuchowe pompy wysokiego ciśnienia, koło łańcuchowe wałka rozrządu ) kosztuje ok. 2 tys zł. + robocizna. Ale taka wymiana wchodzi w grę po przebiegu 400-500 tys, po 200-250 tys można wymienić tylko same 2 łańcuchy ( ok 600zł ASO BMW ) i jeździć dalej bo koła łańcuchowe po tym przebiegu nie powinny być jeszcze zużyte. I tak już na koniec: Jeśli kupisz zadbane auto z tym silnikiem z rozsądnym przebiegiem i będziesz dbał nadal - będziesz zadowolony. Jeśli kupisz taniego strucla z przebiegiem ok. 500 tys km - będziesz miał skarbonkę.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 97
Średnia (głosów 10):
(8.95)
Trwałość silnika
 9.6/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 7.2/10

Głosy według opinii:

100

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 225

Opinie użytkowników

Lukasz 23.11.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"Jak na auto z roku 2004 jest mega atrakcyjne z zewnatrz jak i wsrodku. Silnik pomomo przebiegu suchy i zawsze gotowy do odejscia. Trasa rewelacja wyprzedzanie kilku aut w ciagu to nie jest zaden klopot. Auto przyspiesza nawet na 6 biegu. Predkosc do 180 mega przyjemna powyzej zaczyna byc slyszalny dzwiek silnika. Polecam zakup 320d 150km 6 biegow. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Elastycznosc, duzy zapas mocy i przede wszystkim 6 biegowa manualna skrzynia, precyzyjny uklad kierowniczy, wysoki moment obrotowy trwale podzespoly.
Wady:Przy predkosci ponad 180 zaczyna byc slyszalny dzwiek silnika w kabinie, korozja
E46 320D/2004/ 303000
Sebastian 04.06.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Jak na 2004 rok bardzo cieszy jazdą za każdym razem jak się wsiada posiadam wersje nadwoziową coupe (320cd) bardzo przyjemne odczucia z jazdy mocy nie brakuje auto nie męczy, jak narazie na liczniku jest ori 201 340 km i motor godny polecenia oczywiście były wymiany niektórych podzespołów ale to ze względu na wyeksploatowanie albo zmęczenia materiału gdyż wszystko jeszcze było z 2004 roku to nie że się psuło tylko nic nie będzie wieczne przecież "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Wygodny ,cichy , bezawaryjny , dynamiczny/ekonomiczny silnik
Wady:w wersji 3 drzwiowej na pewno irytujące jest co chwile wysiadanie i wpuszczanie pasażerów z tyłu najlepiej jeździć w 2 osoby lub samemu :D , na pewno wadą są krzyżaki zagniatane które sprawiają dużo komplikacji :/
e46 320cd/ 2004/ 201 340km
Mateusz 25.12.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"jak na swoją masę 1505kg sedan z automatyczną skrzynią, radzi sobie dobrze, puki co nic się nie dzieje, usunięte klapy gaszące i autko spisuje się rewelacyjnie."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:Mało awaryny, dynamiczny jak na swoje możliwości, bardzo dobra kultura pracy silnika i zawieszenia.
Wady:jak narazie brak.
E46/2003/215000
Marek 08.10.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Dynamiczny,mało palący naprawdę polecam trzeba tylko po prostu zadbać a bedzie każdy zadowolony "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:Po prostu radość z jazdy
Wady:Brak
E46 320d
Marek 08.10.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Dynamiczny,mało palący naprawdę polecam trzeba tylko po prostu zadbać a bedzie każdy zadowolony "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:Po prostu radość z jazdy
Wady:Brak
E46 320d
<<<12>>>