alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 3 E46 FL 320d (150KM)

BMW Seria 3 E46 FL 320d (150KM)Wyświetleń: 34096

BMW Seria 3 E46 FL 320d (150KM)

Okres produkcji: 2001-2006

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]330
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna220
Przyspieszenie (0-100km/h)8.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2004 r
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 d1152802045.6
2.0 d1362802075.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.1

Trasa: 5.5

Średnie: 6.4

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 83
Średnia (głosów 8):
(8.94)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.38/10
Spalanie ON
 9.38/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Głosy według opinii:

80

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 212

Opinie użytkowników

Mateusz 25.12.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"jak na swoją masę 1505kg sedan z automatyczną skrzynią, radzi sobie dobrze, puki co nic się nie dzieje, usunięte klapy gaszące i autko spisuje się rewelacyjnie."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:Mało awaryny, dynamiczny jak na swoje możliwości, bardzo dobra kultura pracy silnika i zawieszenia.
Wady:jak narazie brak.
E46/2003/215000
Marek 08.10.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Dynamiczny,mało palący naprawdę polecam trzeba tylko po prostu zadbać a bedzie każdy zadowolony "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:Po prostu radość z jazdy
Wady:Brak
E46 320d
Marek 08.10.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Dynamiczny,mało palący naprawdę polecam trzeba tylko po prostu zadbać a bedzie każdy zadowolony "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:Po prostu radość z jazdy
Wady:Brak
E46 320d
Krystek 14.09.2015
Średnia:
(7.00)
Tak
"trzeba dbać o turbinę tzn.nie kręcić na wysokich obrotach na zimnym silniku i po dłuższej jeździe pamiętać,aby nie wyłączać odrazu silnika bo sie turbina niszczy. Dwumasa siada jak też się nie dba tylko rusza zbyt szybko i jeździ się na niskich obrotach silnika poniżej 1,5 tys.obr/min.W moim aucie występuje błąd maty siedzenia od pasażera i świeci kontrolka od poduszek powietrznych,słabo mi świecą ksenony mimo,że lampy nie są bardzo zmatowiałe.Ogólnie auto w m-pakiecie o wiele lepiej sie prezentuje tak w środku jak i na zewnątrz."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:pewne prowadzenie,wygoda,niskie spalanie,hamulce, bezobsługowy rozrządE
Wady:turbina,dwumasa,bierze olej 0,2 na tys.km
E46 m-pakiet/2002/300000
Piotr 06.02.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"E46 to chyba najbardziej udany model jaki miałem Silnik jest bezawaryjny mam juz przejechane 280 tys km i zero wkładu do niego oprócz oleju i filtrów to wiadomo. Raz mi sie udało osiągnąć spalanie 4.8L na trasie ale jechałem na autostradzie 90km/h bo za mną jechał znajomy 206 i musiałem ciągle czekać na niego, wiec jak by tak jeździł 90km/h po autostradzie to zajefajne spalanie. Normalne moje spalanie to 6.2 L codzienny dojazd do pracy ok 50 km w jedna stronę . Jestem bardzo zadowolony z dynamiki i prowadzenia. Wadą jest jednak zawieszenie nie wytrzymują amorki i dolny wahacz. Pozdrawiam i jak najbardziej polecam ten samochód - mam nadzieje ze mój dociągnie do 400tys km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Silnik bezawaryjny, łąńcuch rozrządu rewelacja, dynamiczny silnik,
Wady:zawieszenie - amortyzatory padaja i dilny wahacz,
E46/2004/280000
andrzej 12.11.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"BMW gwarantuje zadowolenie z jazdy, nie ma co tego ukrywać."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wysoka jakość wykonania, świetne własności jezdne, Niezłe wyposażenie w wersji indyvidual
Wady:w silniku diesel uwaga na kolektor ssący
e46 2.0d 2005r
tn 11.11.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"1600km w trasie u nas w kraju z pełnym załadunkiem, 6 biegowa skrzynia biegów - średnie spalanie 6,7L "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:6.6l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:sportowy charakter
Wady:brak
sedan e46/2005/18600
Robert 24.05.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Nigdy na trasie przy naprawdę spokojnej jeździe nie udało mi się zejść poniżej 5,4 l/100 jadąc samemu. Ale po niemieckich autostradach przeleciałem około 5tys km z czterema osobami na pokładzie i zapakowanym bagażnikiem po brzegi i... spalił mi 5,7 a jak tylko się dało to jechałem 150km/h Wiadomo czasem trzeba było zwolnić... ale generalnie to 150 nie schodziło z licznika. Więc wynik 5,7 naprawdę mnie ucieszył. Gdy tylko wjechałem do Polski zatankowałem na Orlenie Vervy i spalanie skoczyło mi o litr więcej! Albo my mamy jakieś gówniane paliwo albo asfalt większe tarcie na opony wywierał, albo co jest najbardziej prawdopodobne zwiększyła się masa auta bo wszyscy żeśmy zjedli obiad na stacji ;)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:małe spalanie, wygonde siedzenia, łąńcuch rozrządu
Wady:przy większych prędkościach nieznośny szum, pracowita wymiana filtra powietrza, twarde zawieszenie, powoli wychodzi rdza, słabe audio, radio kaseciak
e46 320d/ 2004/ 240000

Kod antyspamowy
Odśwież

15.01.2016RyszardTak

320d 150KM niezawodny silnik,zero awarii,bardzo oszczędny. Polecam wszystkim. Dodam ze posiadam zadbane auto i silnik:-)


21.10.2017Tak

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 10 tys km ( jeśli krótkie odcinki ) lub max 15 tys km ( jeśli większość tras ) na zalecany przez producenta, a więc 5W30 z normą LL-04. Te silniki w większości mają DPF typu suchego więc olej o innych parametrach przyśpieszy jego zużycie! Po drugie - nie kupuj BMW z tym silnikiem ( z DPF ) jeśli jeździsz tylko po mieście, DPF nie będzie miał szans na wypalanie się i będą problemy z autem ( utrata mocy, rozrzedzanie oleju przez niedokończone procedury dopalania sadzy i jego przybywanie ). Po trzecie - dbaj o właściwy poziom oleju, silniki na łańcuchu nie lubią zbyt niskiego stanu oleju. Po czwarte - nie katuj zimnego silnika, nie wkręcaj na wysokie obroty ( powyżej 3 tys obr ) do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Katowanie zimnego silnika drastycznie skraca żywotność turbosprężarki i elementy wewnętrzne silnika ( wałki rozrządu, panewki, łańcuch rozrządu ). Po piąte dbaj o sprawność termostatów ( są 2 - główny i chłodnicy EGR ). Jeśli termostaty nie będą sprawne , DPF nie będzie się wypalał! Po szóste - wymieniaj filtr powietrza co ok. 20 tys km, filtr paliwa co ok. 30 tys km. Po siódme - po ok. 200 tys km wyczyść zawór EGR i kolektor ssący, w którym są klapy wirowe. Skontroluj ich stan, jeśli nie są luźne to można je zostawić lub najlepiej zamontować zaślepki aby więcej tam nie zaglądać. Po takim samym przebiegu można też coś wlać do baku w celu przeczyszczenia wtryskiwaczy ( polecane są produkty Liqui Moly ), wtryskiwacze wytrzymują ok. 300-400 tys km zanim zaczną "lać" paliwo. Jednak dzięki temu , że są elektromagnetyczne można je regenerować co znacznie redukuje koszty naprawy. Po ósme - łańcuch rozrządu w tym silniku wytrzymuje długo - ok. 400 tys km pod warunkiem, że stosujesz się do punktów 1,3,4. Po ok. 300 tys km warto zweryfikować jego stan u kumatego mechanika ( stopień wysunięcia napinaczy, podejrzane hałasy ). Operacja wymiany rozrządu jest pracochłonna, kompletny zestaw części do wymiany z ASO BMW ( 2 łańcuchy, napinacz, ślizgi, koło łańcuchowe wału korbowego, koło łańcuchowe pompy wysokiego ciśnienia, koło łańcuchowe wałka rozrządu ) kosztuje ok. 2 tys zł. + robocizna. Ale taka wymiana wchodzi w grę po przebiegu 400-500 tys, po 200-250 tys można wymienić tylko same 2 łańcuchy ( ok 600zł ASO BMW ) i jeździć dalej bo koła łańcuchowe po tym przebiegu nie powinny być jeszcze zużyte. I tak już na koniec: Jeśli kupisz zadbane auto z tym silnikiem z rozsądnym przebiegiem i będziesz dbał nadal - będziesz zadowolony. Jeśli kupisz taniego strucla z przebiegiem ok. 500 tys km - będziesz miał skarbonkę.


05.08.2016RomanTak

Mam od 3 lat. Bez problemów nim śmigam. Wymienione jedynie termostaty nie licząc tylnych klocków. Silnik chipowałem osobiście na 210KM i 410 Nm. Przy swej niewielkiej wadze ma dynamit te auto. Przebieg oryginalny sprawdzony w ASO z kluczyka jak i z faktur.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.