alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 3 E90 FL  316d (115KM)

BMW Seria 3 E90 FL 316d (115KM)Wyświetleń: 6616

BMW Seria 3 E90 FL  316d (115KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna202
Przyspieszenie (0-100km/h)10.9
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 4.5

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 d1222802065.6
2.0 d1433002104.7

16.09.2016PiotrTak

Dynamiczna jednostka, niskie spalanie, niestety wysokie koszty zwiazane m.in. z rozrzadem.


22.01.2017PiotrTak

mam ponad 240tys przebiegu i jedyną rzeczą jaka się zepsuła to koło dwumasowe.


29.01.2015IrekTak

co za brednie na dole gość piszę, to mój trzeci silnik 2.0 i żadnych problemów,jak katujecie samochody jeździcie jak na rajdach to się niema co dziwić że potem padają.Odpowiednio użytkowany i serwisowany nie ma prawa mieć awarii.Ja mam wersję 184 KM F30 320d silnik zajebisty ,dynamiczny super się zbiera niskie spalanie ,wcześniej zrobiłem na tych silnikach ponad 200 tys i żadnych problemów.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Tomek 20.12.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Auto bezawaryjne, wymieniane tylko klocki, filtry i olej,, bardzo ekonomiczny silnik 5,5l/100km w miescie. Komfortowe prowadzenie. Po prostu Radość z jazdy! :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Sylwetka, silnik
Wady:Nie zauważyłem
E90 FL 2010r 101500km