alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 3 E90 318d (122KM)

BMW Seria 3 E90 318d (122KM)Wyświetleń: 18085

BMW Seria 3 E90 318d (122KM)

Okres produkcji: 2005-2008

Wersje nadwozia: sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]122
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna206
Przyspieszenie (0-100km/h)10.6
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.2 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
330d2315006.76.5
335d2865806.17.6
320d1633408.35.6

21.04.2017MalthealTak

Jak kupisz auto z przebiegiem ~ pół miliona km to nie ma się co dziwić. Diesel jeździ a potem się psuje. Jak kupisz pewne auto tj. jeżeli trafisz przebieg i auto jest robione przez kogoś kto ogarnia markę to nic się nie dzieje. TO TYCZY SIĘ KAŻDEGO NOWOCZESNEGO DIESLA! Nie szukać tych z najniższą ceną, omijać handlarzy najszerszym łukiem bo to banda złodziei i oszustów. Powinni ich zamykać, bo to co się odpier....la przechodzi ludzkie pojęcie. Lepiej dopłacić do auta z pewnego źródła. Ja tak zrobiłem. 250 tys. pewnego przebiegu, auto serwisowane przez pasjonatów marki. NIC SIĘ NIE DZIEJE! Lej paliwo, zmieniam olej filtry, przedmuchuje dpf w trasach. Auto w środku jak nowe. Komfort jazdy niesamowity. BMW zjada Audi na śniadanie - jeździłem Audi 4 lata to wiem co piszę. Silnik niesamowicie elastyczny, kręci się jak benzyna. Zdecydowanie za głośny ale można się przyzwyczaić. W m47 łańcuch z przodu nie zrywa się jak w kolejnych modelach łańcuchem przy grodzi (n47). Co ważne, łańcuch to nie perpetum mobile, on się zużywa. Można ocenić jego stan przez korek wlewu oleju. Koszt całego to 350 zł... plus robocizna. Spalanie rożnie. Jak ktoś jeździł 1.9 tdi albo 2.0 tdi to zauważy większe spalanie. Mi średnio pali 7-9 (automat), w trasie 5,5 l. Ważne aby dbać o termostaty, bo niesprawne zwiększają zużycie paliwa o 30 %. Te 163 konie robią fajną robotę, można liznąć na 210 koni i 420 nm, ale mi starczy to co mam w zupełności. Auto świetnie przyśpiesza z automatem dostrojone jest idealnie. Nie chce się wysiadać. Wiadomo, że w każdy aucie wyjdzie jakiś zonk, ale niestety biznes musi się kręcić. BMW oceniam jako najlepsze niemieckie auto. jeździłem VW (taczka dla ludu), Audi (świetne auta ale silniki od 2005 r. to dramat, potem tj. od 2008 z dieslem lepiej ale znowu katastrofalne jednostki benzynowe), Mercedes (klasa ale prowadzi sie gorzej od BMW). Następne auto też kupię BMW, albo Hondę Accord.


21.07.2014marcusTak

Jeżdzę tym autem od 3 lat, kupiłem z przebiegiem 200 tyś km 170 tyś zrobiłem sam w cyklu mieszanym. Auto cały czas w dobrym stanie, gęba mi się śmieje jak go widzę każdego dnia rano! wół roboczy, niezniszczalny i mnóstwo radości z jazdy. Naprawiane były w ciągu ostatnich 3 lat: wycięcie dpf, wymiana świec żarowych, klocki, tarcze, czujnik klocków hamulcowych, termostaty w silniku.


21.10.2017Tak

Zasadniczo to jak dbasz tak masz. Właściwe użytkowanie i serwis jest kluczem do bezawaryjnej jazdy. Po pierwsze - olej zmieniaj co 10 tys km ( jeśli krótkie odcinki ) lub max 15 tys km ( jeśli większość tras ) na zalecany przez producenta, a więc 5W30 z normą LL-04. Te silniki w większości mają DPF typu suchego więc olej o innych parametrach przyśpieszy jego zużycie! Po drugie - nie kupuj BMW z tym silnikiem ( z DPF ) jeśli jeździsz tylko po mieście, DPF nie będzie miał szans na wypalanie się i będą problemy z autem ( utrata mocy, rozrzedzanie oleju przez niedokończone procedury dopalania sadzy i jego przybywanie ). Po trzecie - dbaj o właściwy poziom oleju, silniki na łańcuchu nie lubią zbyt niskiego stanu oleju. Po czwarte - nie katuj zimnego silnika, nie wkręcaj na wysokie obroty ( powyżej 3 tys obr ) do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Katowanie zimnego silnika drastycznie skraca żywotność turbosprężarki i elementy wewnętrzne silnika ( wałki rozrządu, panewki, łańcuch rozrządu ). Po piąte dbaj o sprawność termostatów ( są 2 - główny i chłodnicy EGR ). Jeśli termostaty nie będą sprawne , DPF nie będzie się wypalał! Po szóste - wymieniaj filtr powietrza co ok. 20 tys km, filtr paliwa co ok. 30 tys km. Po siódme - po ok. 200 tys km wyczyść zawór EGR i kolektor ssący, w którym są klapy wirowe. Skontroluj ich stan, jeśli nie są luźne to można je zostawić lub najlepiej zamontować zaślepki aby więcej tam nie zaglądać. Po takim samym przebiegu można też coś wlać do baku w celu przeczyszczenia wtryskiwaczy ( polecane są produkty Liqui Moly ), wtryskiwacze wytrzymują ok. 300-400 tys km zanim zaczną "lać" paliwo. Jednak dzięki temu , że są elektromagnetyczne można je regenerować co znacznie redukuje koszty naprawy. Po ósme - łańcuch rozrządu w tym silniku wytrzymuje długo - ok. 400 tys km pod warunkiem, że stosujesz się do punktów 1,3,4. Po ok. 300 tys km warto zweryfikować jego stan u kumatego mechanika ( stopień wysunięcia napinaczy, podejrzane hałasy ). Operacja wymiany rozrządu jest pracochłonna, kompletny zestaw części do wymiany z ASO BMW ( 2 łańcuchy, napinacz, ślizgi, koło łańcuchowe wału korbowego, koło łańcuchowe pompy wysokiego ciśnienia, koło łańcuchowe wałka rozrządu ) kosztuje ok. 2 tys zł. + robocizna. Ale taka wymiana wchodzi w grę po przebiegu 400-500 tys, po 200-250 tys można wymienić tylko same 2 łańcuchy ( ok 600zł ASO BMW ) i jeździć dalej bo koła łańcuchowe po tym przebiegu nie powinny być jeszcze zużyte. I tak już na koniec: Jeśli kupisz zadbane auto z tym silnikiem z rozsądnym przebiegiem i będziesz dbał nadal - będziesz zadowolony. Jeśli kupisz taniego strucla z przebiegiem ok. 500 tys km - będziesz miał skarbonkę.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 50

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 64
Brak opinii