alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 3 E90 FL 318d (143KM)

BMW Seria 3 E90 FL 318d (143KM)Wyświetleń: 13496

BMW Seria 3 E90 FL 318d (143KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]143
Moment obrotowy [Nm]300
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.2 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 6.1

Średnie: 7.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
320d1773507.94.8
320d1843807.54.7
325d2044307.26.2

23.10.2018MarekNie

Ten silnik to jakaś porażka.Bardzo brzydka praca jednostki + duże wibracje na karoserii.No i ten drgający drążek zmiany biegów.Uważam ten silnik za klęskę inżyniera .Jak tak ma pracować silnik w aucie segmentu premium to dziękuje.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 67
Średnia (głosów 3):
(9.33)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.67/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 46

Opinie użytkowników

Bart 11.01.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Przejechałem autem z tym silnikiem 100 tyś km w dwa lata , i nie robiłem przy nim absolutnie nic tylko serwisy , to moje drugie BMW z tym silnikiem i na pewno nie ostatnie. Co prawda nie jest to demon przyspieszenia ale za to jest niezawodnym demonem oszczędności i wygody."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Ekonomiczny ,wygodny , trwaly, niezawodny
Wady:Zbyt niskie zawieszenie przy pakiecie sport trzeba być ostrożnym na pojazdach.
318d sport plus Edition 2011
Piotr 03.09.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"niezawodny, ekonomiczny, dość elastyczny, to nie jest demon prędkości ani przyspieszenia ale sobie radzi"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:6.6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:trwały, wygodny, ekonomiczny
Wady:nowsze modele są lepiej wyciszone
E90/2009
Andy 26.02.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Bardzo dobry silnik- niskie spalanie i jak na tą moc dobra dynamika nawet w serii (mój jest już po chipie), przejechałem E90 318d już ponad 220 tys km i na razie bez żadnych awarii, a auto od przebiegu 25 tys km jest zchipowane na ~180KM/370NM"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Niskie spalanie, Dobra dynamika, Dobra kultura pracy jak na diesla R4
Wady:To nie R6, Posiada DPF (choć zawsze można wyciąć)
318d@180KM Automat 2010' 224tkm