alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 3 E90 FL 318d (143KM)

BMW Seria 3 E90 FL 318d (143KM)Wyświetleń: 12713

BMW Seria 3 E90 FL 318d (143KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]143
Moment obrotowy [Nm]300
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.2 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 6.1

Średnie: 7.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 d1152802024.5
2.0 d1222802065.6

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 62
Średnia (głosów 3):
(9.33)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.67/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 43

Opinie użytkowników

Bart 11.01.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Przejechałem autem z tym silnikiem 100 tyś km w dwa lata , i nie robiłem przy nim absolutnie nic tylko serwisy , to moje drugie BMW z tym silnikiem i na pewno nie ostatnie. Co prawda nie jest to demon przyspieszenia ale za to jest niezawodnym demonem oszczędności i wygody."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Ekonomiczny ,wygodny , trwaly, niezawodny
Wady:Zbyt niskie zawieszenie przy pakiecie sport trzeba być ostrożnym na pojazdach.
318d sport plus Edition 2011
Piotr 03.09.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"niezawodny, ekonomiczny, dość elastyczny, to nie jest demon prędkości ani przyspieszenia ale sobie radzi"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:6.6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:trwały, wygodny, ekonomiczny
Wady:nowsze modele są lepiej wyciszone
E90/2009
Andy 26.02.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Bardzo dobry silnik- niskie spalanie i jak na tą moc dobra dynamika nawet w serii (mój jest już po chipie), przejechałem E90 318d już ponad 220 tys km i na razie bez żadnych awarii, a auto od przebiegu 25 tys km jest zchipowane na ~180KM/370NM"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Niskie spalanie, Dobra dynamika, Dobra kultura pracy jak na diesla R4
Wady:To nie R6, Posiada DPF (choć zawsze można wyciąć)
318d@180KM Automat 2010' 224tkm