alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B4 1.9 TDI 90KM (1Z/AHU)

Volkswagen Passat B4 1.9 TDI 90KM (1Z/AHU)Wyświetleń: 3160

Volkswagen Passat B4 1.9 TDI 90KM (1Z/AHU)

Okres produkcji: 1993-1997

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]202
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna178
Przyspieszenie (0-100km/h)14.1
Spalanie - miasto [l/100km]
Spalanie - trasa [l/100km]
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrząduco 90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.3

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TD75150187,9
1.9 TDI11023512.15.2

24.07.2018PiotrTak

Wszystko na tak, oprócz głośności pracy.


16.05.2013PawełTak

Nie ma prostszego w obsłudze silnika. Odrobina wiedzy plus walizka dobrych kluczy i o mechanikach można zapomnieć. Wprawna diagnostyka pozwala zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy. Silnik wzdłuż czyli rozrząd to sama przyjemność. Koszt remontu (panewki, pierścienie, głowica i uszczelki) tańsze niż komplet pompowtrysków i silnik starczy lekko na kolejne 400 000 km lub więcej. No i zwiększanie mocy w przyzwoitej cenie. Tylko Diesla trzeba znać i umieć nim jeździć a nigdy nie zawiedzie!!!


21.06.2014Tak

Posiadam Toledo 1L z silnikiem 1.9 TDI 1Z 90km 354235 tyś km. Jestem bardzo zadowolony z tego silnika. Niskie spalanie, dynamika jazdy jest też nie zła jak na tą moc. Awarie jakie były to rozszczelniła się pompa wtryskowa, którą wymieniłem na drugą. Poza wymianami filtrów, oleju i rozrządu nic się nie dzieje. Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(9.13)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Michał 19.08.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto mam 4 rok. Wersja Variant GL, 1995. Jest absolutnie rewelacyjne, o ile pominie się to, że jest strasznie stare. Mój silnik od 3 lat ma przeprogramowaną mapę wtrysków na 135KM (z 90). Nie dymi w ogóle. Mam nabite 292kkm. Od roku jeżdżę nim codziennie do pracy po 35km w jedną stronę. Jedzie bez problemu 140km/h. V-maxa nigdy nie testowałem. Niesamowity jest strzał z momentu przy przyspieszaniu. Wciska w fotel. Można się z powodzeniem z niejednym BMW ścigać. Z auta wychodzą jednak już mankamenty starości, a to wężyki paliwa mi popękały i ciekło, albo przednia łapa pod poduszką się urwała, albo szyba z podnośnika spadnie, albo silnik wycieraczki zardzewieje i nie ruszy. Przy dużych mrozach czasem drzwi się nie chcą zamknąć, odbijają się.. Takie głupie pierdoły. Ale kocham to auto całym sercem. Silnik sam w sobie prawie w ogóle się nie psuje. Pracuje bardzo równo, kulturalnie (nie telepie budą) i dość cicho. Choć tylny amortyzator mi ostatnio świerszczy na wolnych obrotach i dzwoni osłona tarcz hamulcowych."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:niezawodność silnika, podatność na zwiększanie mocy, kultura pracy
Wady:Starość wyłazi
Passat B4 Variant GL 1995
Kamil 19.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam takiego od 15 lat, 1.9 tdi 90 KM 1Z. W aucie jeśli wystąpią jakieś usterki, nie wpływają one na rozruch czy zatrzymanie pojazdu, w porównaniu do nowoczesnych ;-). Te wersje nie posiadają różnych czujników, zwykłe sprzęgło(nie dwumas), prosta turbina(bez zmiennej geometrii), mocne trwałe zawieszenie, jeździ się miękko, zwykłe wtryski. W miarę tanio można zrobić kapitalny remont silnika lub turbiny i dalej jeździć i się cieszyć ale to raczej powyżej 500 - 600 tyś. km W zimę pali elegancko( po wymianie świec, akumulatora) z dobrym paliwem Shell. Chętnie podpowiem: 604 398 223"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:ogromny zbiornik paliwa ok. 100 L, dużo miejsca dla pasażerów, prosta konstrukcja
Wady:
b4, 1994, 400 tyś