alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B4 1.9 TDI 90KM (1Z/AHU)

Volkswagen Passat B4 1.9 TDI 90KM (1Z/AHU)Wyświetleń: 3770

Volkswagen Passat B4 1.9 TDI 90KM (1Z/AHU)

Okres produkcji: 1993-1997

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]202
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna178
Przyspieszenie (0-100km/h)14.1
Spalanie - miasto [l/100km]
Spalanie - trasa [l/100km]
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrząduco 90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.3

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TD75150187,9
1.9 TDI11023512.15.2

08.06.2013HubertTak

Mam ten silnik w audi 80 . przebieg 267 000 tys km Jestem bardzo zadowolony, auto kupiłem w Niemcach od jednego właściciela , rocznik 44 :) Przejechałem już ok 30 tyś , jestem bardzo zadowolony z eksploatacji tego motoru. Ojciec były mechanik mówi ,że spokojnie przy regularnych wymianach oleju co 10 - 15 tysięcy i ogólnej dbałości przejadę jeszcze ponad 200 000 tyś km. Polecam ten silnik


11.01.2018PiotrTak

bardzo dobre silniki.. w zasadzie nie do zdarcia


21.03.2018Jędrzej Tak

Na poczatku pragnę zdemontować wszelkie pogłoski na temat braku koła dwumasowego oraz turbosprężarki o zmiennej geometrii. Silnik ALH posiada obydwie z wymienionych części. Utrzymanie silnika jest bardzo tanie poza wymianą rozrządu ktora kosztuje okolo 750-800pln. Wystepują czasami awarie napinacza paska napędu osprzętu (250pln) oraz przepływomierza (150pln). Poza tym drobne wycieki oleju. Silnik jest niestety bardzo głośny i dość długo się nagrzewa. Dynamika na poziomie ledwo wystarczającym do normalnego poruszania się. Spalanie minimalne na poziomie 4,7l/100km a średnie 5,8l/100km. Układ wtryskowy praktycznie bezawaryjny. Po przebiegu 530000km nadal mam oryginalną pompę wtryskową, wtryskowacze oraz turbo. Gorąco polecam dla kierowców bez sportowych aspiracji chcących tanio i bezawaryjnie dojeżdżać do celu


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(9.13)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Michał 19.08.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto mam 4 rok. Wersja Variant GL, 1995. Jest absolutnie rewelacyjne, o ile pominie się to, że jest strasznie stare. Mój silnik od 3 lat ma przeprogramowaną mapę wtrysków na 135KM (z 90). Nie dymi w ogóle. Mam nabite 292kkm. Od roku jeżdżę nim codziennie do pracy po 35km w jedną stronę. Jedzie bez problemu 140km/h. V-maxa nigdy nie testowałem. Niesamowity jest strzał z momentu przy przyspieszaniu. Wciska w fotel. Można się z powodzeniem z niejednym BMW ścigać. Z auta wychodzą jednak już mankamenty starości, a to wężyki paliwa mi popękały i ciekło, albo przednia łapa pod poduszką się urwała, albo szyba z podnośnika spadnie, albo silnik wycieraczki zardzewieje i nie ruszy. Przy dużych mrozach czasem drzwi się nie chcą zamknąć, odbijają się.. Takie głupie pierdoły. Ale kocham to auto całym sercem. Silnik sam w sobie prawie w ogóle się nie psuje. Pracuje bardzo równo, kulturalnie (nie telepie budą) i dość cicho. Choć tylny amortyzator mi ostatnio świerszczy na wolnych obrotach i dzwoni osłona tarcz hamulcowych."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:niezawodność silnika, podatność na zwiększanie mocy, kultura pracy
Wady:Starość wyłazi
Passat B4 Variant GL 1995
Kamil 19.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam takiego od 15 lat, 1.9 tdi 90 KM 1Z. W aucie jeśli wystąpią jakieś usterki, nie wpływają one na rozruch czy zatrzymanie pojazdu, w porównaniu do nowoczesnych ;-). Te wersje nie posiadają różnych czujników, zwykłe sprzęgło(nie dwumas), prosta turbina(bez zmiennej geometrii), mocne trwałe zawieszenie, jeździ się miękko, zwykłe wtryski. W miarę tanio można zrobić kapitalny remont silnika lub turbiny i dalej jeździć i się cieszyć ale to raczej powyżej 500 - 600 tyś. km W zimę pali elegancko( po wymianie świec, akumulatora) z dobrym paliwem Shell. Chętnie podpowiem: 604 398 223"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:ogromny zbiornik paliwa ok. 100 L, dużo miejsca dla pasażerów, prosta konstrukcja
Wady:
b4, 1994, 400 tyś