alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B4 1.9 TDI (90KM)

Volkswagen Passat B4 1.9 TDI (90KM)Wyświetleń: 2635

Volkswagen Passat B4 1.9 TDI (90KM)

Okres produkcji: 1993-1997

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]202
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów
Prędkość maksymalna178
Przyspieszenie (0-100km/h)14.1
Spalanie - miasto [l/100km]
Spalanie - trasa [l/100km]
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrząduco 90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.3

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

21.11.2017PawełTak

Jeżdżę autem wyposażonym w ten silnik od 3 lat. Do tej pory bez większych awarii.


22.01.2016AndrzejTak

Polecam


30.09.2015AdrianTak

Silnik 1Z. Pancerna jednostka. przebieg 360tkm i nie zapowiada się że nagle się zepsuje. najlepsze spalanie... przy mojej jeździe trasa przy 2000obr/min prędkość jakieś 95km/h mój rekord 4,6l/100 z klimą.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(9.13)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Michał 19.08.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto mam 4 rok. Wersja Variant GL, 1995. Jest absolutnie rewelacyjne, o ile pominie się to, że jest strasznie stare. Mój silnik od 3 lat ma przeprogramowaną mapę wtrysków na 135KM (z 90). Nie dymi w ogóle. Mam nabite 292kkm. Od roku jeżdżę nim codziennie do pracy po 35km w jedną stronę. Jedzie bez problemu 140km/h. V-maxa nigdy nie testowałem. Niesamowity jest strzał z momentu przy przyspieszaniu. Wciska w fotel. Można się z powodzeniem z niejednym BMW ścigać. Z auta wychodzą jednak już mankamenty starości, a to wężyki paliwa mi popękały i ciekło, albo przednia łapa pod poduszką się urwała, albo szyba z podnośnika spadnie, albo silnik wycieraczki zardzewieje i nie ruszy. Przy dużych mrozach czasem drzwi się nie chcą zamknąć, odbijają się.. Takie głupie pierdoły. Ale kocham to auto całym sercem. Silnik sam w sobie prawie w ogóle się nie psuje. Pracuje bardzo równo, kulturalnie (nie telepie budą) i dość cicho. Choć tylny amortyzator mi ostatnio świerszczy na wolnych obrotach i dzwoni osłona tarcz hamulcowych."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:niezawodność silnika, podatność na zwiększanie mocy, kultura pracy
Wady:Starość wyłazi
Passat B4 Variant GL 1995
Kamil 19.04.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam takiego od 15 lat, 1.9 tdi 90 KM 1Z. W aucie jeśli wystąpią jakieś usterki, nie wpływają one na rozruch czy zatrzymanie pojazdu, w porównaniu do nowoczesnych ;-). Te wersje nie posiadają różnych czujników, zwykłe sprzęgło(nie dwumas), prosta turbina(bez zmiennej geometrii), mocne trwałe zawieszenie, jeździ się miękko, zwykłe wtryski. W miarę tanio można zrobić kapitalny remont silnika lub turbiny i dalej jeździć i się cieszyć ale to raczej powyżej 500 - 600 tyś. km W zimę pali elegancko( po wymianie świec, akumulatora) z dobrym paliwem Shell. Chętnie podpowiem: 604 398 223"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:ogromny zbiornik paliwa ok. 100 L, dużo miejsca dla pasażerów, prosta konstrukcja
Wady:
b4, 1994, 400 tyś