Peugeot Partner I FL 2.0 HDi (90KM) - dane techniczne
alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot Partner I FL 2.0 HDi (90KM)

Peugeot Partner I FL 2.0 HDi (90KM)Wyświetleń: 3171

Peugeot Partner I FL 2.0 HDi (90KM)

Okres produkcji: 2003-2009

Wersje nadwozia: Kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]205
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna161
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]8.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]6.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 10W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.9

Trasa: 5

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D711251427.0
1.6 HDI901851506.2

28.09.2017TomaszTak

Przez 6 lat, i 100tyś km wymieniłem 3 razy koło pasowe (ok250zł) oraz co roku oleje i filtry, raz wszystkie poduszki silnika i nic więcej, żadnych awarii. Zawsze odpala, pali 6,5 w mieście, na trasie 4,5.


31.12.2017RafałTak

Silnik dożywotni. Zero problemów ( we Francji pytałem o cene silnika na szrotach to każdy pukał się w czoło po co mi taki silnik. Nie ma na nie chętnych więc je złomują a jakbym chciał kupić to max 200 euro za calaka wyjętego pode mnie z auta). Auto posiadałem 10 lat wersja Bosch. Odpalało bez żadnego problemu nawet przy ekstremalnych temperaturach.Jako jedyne w domu odpalało na dotyk przy -25. Dynamika nie zbyt specjalna ale się jechało i po 160km/h. Raz miałem problem szarpało silnikiem. Mechanicy mówili że wtryskiwacze się kończą. Kupiłem kompletny silnik za 1000zł czyli w cenie wtryskiwaczy. Okazało się że wiązka silnika jest przetarta. Używana 70zł i 30 minut pracy. Silnik został na zapas, ale się nie przydał bo auto sprzedałem. W trakcie użytkowania standardowe wymiany : olej, filtry, koło pasowe, przepływomierz i rozrząd. Innych problemów nie było. Jeżeli ktoś ma problem z tym silnikiem to tylko z winy poważnych zaniedbań lub przekręconego przebiegu z 500tys na 200tys. Dziś już takich silników nie produkują a szkoda, bo był to chyba jeden z najlepszych silników w moim życiu. Typowy Start&Go.


19.09.2017PawełTak

"Xsara 2.0 HDI, 90KM, 2000 rok. Aktualnie 295 tys. km na liczniku. Silnik nigdy mnie nie zawiódł. Nie bierze oleju, odpala bez problemu. Bardzo wytrzymały- polecam."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Rafał 11.12.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Piękna kultura pracy, bardzo dynamiczny i oszczędny. Duży komfort jazdy w połączeniu z porządną konstrukcją pozostawiają konkurencję daleko w tyle. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Dynamika, oszczędność, kultura pracy, bezawaryjność
Wady:Sprzęgło
Partner Indiana/2003/246000
Tomek 26.05.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Najlepsza opcja silnikowa do wyboru w tym modelu,silnik bardzo znany na rynku i o udanej konstrukcji bez zbędnych filtrów itd.Przed kupnem sprawdziłem konkurencję oraz różne silnik wybrałem ten,jeżdżę od nowości 2005r przejechane 260 tys bez jednej awarii.W dodatku silnik bardzo przyjazny dla kierowcy,elastyczny i stosunkowo do wielkości auta dynamiczny.Spalanie niskie zwłaszcza na trasie.Ja oczywiście bardzo dbam o swoje auto nie wiem jak inne ale ten jest bardzo udany ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:bardzo tani w utrzyamniu, mało awaryjny, niskie spalanie, silnik trwały, dużo części na rynku w atrakcyjnych pieniądzach, serwis wymiany olejow filtrów w przystepnych cenach
Wady:tylna belak (regeneracja przy 190 tyś ) 1200zł
Partner 2005r 260 tys