alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo S40 I 1.9 DI (95KM)

Volvo S40 I 1.9 DI (95KM)Wyświetleń: 1068

Volvo S40 I 1.9 DI (95KM)

Okres produkcji: 1995-2000

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]95
Moment obrotowy [Nm]190
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju5 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D901761806.5
1.9 TD1022151855.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 5.1

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.5)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Gregor 12.03.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"Silnik praktycznie bezawaryjny pod warunkiem wykonywania serwisu na czas, przy wysokich obrotach elastyczny, ale i głośny powyżej 120 km/h, samochód ogólnie wygodny i nie skomplikowany, każdy może sobie poradzić z drobnymi usterkami"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:ekonomiczny, wygodny
Wady:głośny przy dużych prędkościach, głośne zawieszenie
S40/1999/260000

Kod antyspamowy
Odśwież

04.01.2014Paweł Tak

Silnik Renówki nie wszyscy wiedzą o tym a jest to istotna rzecz ,co za tym idzie nie ma problemu z ewentualnym serwisem .Przejechane około 212 tyś i po za wymianą pompy wtryskowej (zatarta przebieg 185 tyś ) koszt 2000 zł ,wymiana rozrządu ,tarcze ,hamulce i oleje .Tak po za tym auto bardzo przyzwoite pali bez problemu w zimie na zewnątrz ,nie miałem żadnych awarii po za pompą ,spalanie na poziomie 6.5 L trasa przy prędkości 120-130 km/H 5L .Dość dużo części zamiennych ,silnik raczej nie przysparza problemów trzeba uważać na złej jakości paliwo (tak właśnie załatwiłem pompę ) .Co do dynamiki jak dla mnie wystarczająca choć nie jest to wariat ,jest dość elastyczny ,dobrze się zbiera .


25.08.2014MarcinTak

Silnik praktycznie bezobsługowy, średnie spalanie na poziomie 5,5l/100km, dynamika nie powala na kolana ale do normalnej jazdy wystarczająca, wysoka kultura pracy silnika.


16.01.2014Jarek Tak

Niskie spalanie ,w miarę dobra dynamika ,i mało awaryjny silnik . Autem zrobiłem 120 tys przy silniku nigdy nic nie robiłem po za wymianami olejów filtrów .Miedzy czasie wymiany rozrządu ,sprzęgła amortyzatorów .Naprawdę bardzo udany model oraz silnik.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.