alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo S40 I 1.9 DI (95KM)

Volvo S40 I 1.9 DI (95KM)Wyświetleń: 924

Volvo S40 I 1.9 DI (95KM)

Okres produkcji: 1995-2000

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]95
Moment obrotowy [Nm]190
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju5 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D901761806.5
1.9 TD1022151855.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 5.1

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.5)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Gregor 12.03.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"Silnik praktycznie bezawaryjny pod warunkiem wykonywania serwisu na czas, przy wysokich obrotach elastyczny, ale i głośny powyżej 120 km/h, samochód ogólnie wygodny i nie skomplikowany, każdy może sobie poradzić z drobnymi usterkami"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:ekonomiczny, wygodny
Wady:głośny przy dużych prędkościach, głośne zawieszenie
S40/1999/260000

Kod antyspamowy
Odśwież

04.01.2014Paweł Tak

Silnik Renówki nie wszyscy wiedzą o tym a jest to istotna rzecz ,co za tym idzie nie ma problemu z ewentualnym serwisem .Przejechane około 212 tyś i po za wymianą pompy wtryskowej (zatarta przebieg 185 tyś ) koszt 2000 zł ,wymiana rozrządu ,tarcze ,hamulce i oleje .Tak po za tym auto bardzo przyzwoite pali bez problemu w zimie na zewnątrz ,nie miałem żadnych awarii po za pompą ,spalanie na poziomie 6.5 L trasa przy prędkości 120-130 km/H 5L .Dość dużo części zamiennych ,silnik raczej nie przysparza problemów trzeba uważać na złej jakości paliwo (tak właśnie załatwiłem pompę ) .Co do dynamiki jak dla mnie wystarczająca choć nie jest to wariat ,jest dość elastyczny ,dobrze się zbiera .


22.03.2014Lucek Tak

Silnik trwały ale osprzęt niestety bardzo słaby zwłaszcza układ wtryskowy pompa oraz wtryski .Dobrze że to starsza jednostka bo części jest dość dużo używanych .Wymiana wtrysków dwóch kupiłem na Allegro po 200 zł i pompę która się zatarła 700zł a reszta OK .Co do jego pracy jest dość głośny i kopci jak dodaje się gazu,kultura pracy na średnim poziomie,spalanie nie najgorsze ale nie liczcie na 5L w mieście (miasto 7-8L) .Jak wyżej pisałem plus dostępne są części an rynku w dobrych pieniądzach,trwały silnik,minus drobne usterki ,spalanie,oraz sama praca.


13.04.2015AndrzejTak

Silnik jest naprawdę ok, jedyne do czego można się przyczepić to, że część uszczelek jest słaba i po kilku latach się kurczą i silnik zaczyna się pocić, po wymianie znowu staje się suchy. Dodam, że mój ma 250tys km przebiegu (oryginalnego ;)) i mam cały osprzęt nie ruszany od nowości, tj turbo, wtryski, pompa, dwumas, nawet całkowity brak problemów z egr, dodatkowo auto cały czas jeździ na pełnym syntetyku i nie bierze nic od wymiany do wymiany, dlatego trochę śmieszy mnie jak ludzie wierzą, że kupili auto z przebiegiem 180tys, a musieli już wymienić cały osprzęt i przejść na inny olej.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów