alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo S40 I 1.9 DI (95KM)

Volvo S40 I 1.9 DI (95KM)Wyświetleń: 1329

Volvo S40 I 1.9 DI (95KM)

Okres produkcji: 1995-2000

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]95
Moment obrotowy [Nm]190
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju5 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D901761806.5
1.9 TD1022151855.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 5.1

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.5)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Gregor 12.03.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"Silnik praktycznie bezawaryjny pod warunkiem wykonywania serwisu na czas, przy wysokich obrotach elastyczny, ale i głośny powyżej 120 km/h, samochód ogólnie wygodny i nie skomplikowany, każdy może sobie poradzić z drobnymi usterkami"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:ekonomiczny, wygodny
Wady:głośny przy dużych prędkościach, głośne zawieszenie
S40/1999/260000

Kod antyspamowy
Odśwież

16.01.2014Jarek Tak

Niskie spalanie ,w miarę dobra dynamika ,i mało awaryjny silnik . Autem zrobiłem 120 tys przy silniku nigdy nic nie robiłem po za wymianami olejów filtrów .Miedzy czasie wymiany rozrządu ,sprzęgła amortyzatorów .Naprawdę bardzo udany model oraz silnik.


18.01.2017SebsNie

W porównaniu do innych diesli z tego okresu to bardzo cichy. Dynamika wystarczająca. Nigdy nie miałem problemu z turbo. Wymieniłem już jeden silnik (progi na cylindrach, przedmuchy w dół silnika). Prawdopodobnie poprzedni właściciel lał badziewny olej. Zrobiony dwumas po 180kkm. Na lepszym oleju i "nowym silniku" nie robiłem dosłownie nic od 3 lat. Wtryski i pompa OK - tankuję na Lotosie i Orlenie jak dotąd z tym problemów nie było. Filtry oleje na czas. Na mrozie trzeba mieć dobrą baterię i cierpliwość. Szybko osiąga temperaturę pracy. Dużo szajsu zbiera się w kolektorze ssącym. Kiedyś na trasie osiągnąłem 5,0L ale emeryckie tempo jest męczące. Dość kosztowny zestaw rozrządu.


22.03.2014Lucek Tak

Silnik trwały ale osprzęt niestety bardzo słaby zwłaszcza układ wtryskowy pompa oraz wtryski .Dobrze że to starsza jednostka bo części jest dość dużo używanych .Wymiana wtrysków dwóch kupiłem na Allegro po 200 zł i pompę która się zatarła 700zł a reszta OK .Co do jego pracy jest dość głośny i kopci jak dodaje się gazu,kultura pracy na średnim poziomie,spalanie nie najgorsze ale nie liczcie na 5L w mieście (miasto 7-8L) .Jak wyżej pisałem plus dostępne są części an rynku w dobrych pieniądzach,trwały silnik,minus drobne usterki ,spalanie,oraz sama praca.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.