alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo S40 I 1.9 DI (95KM)

Volvo S40 I 1.9 DI (95KM)Wyświetleń: 883

Volvo S40 I 1.9 DI (95KM)

Okres produkcji: 1995-2000

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]95
Moment obrotowy [Nm]190
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju5 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D901761806.5
1.9 TD1022151855.2

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 5.1

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8.5)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Gregor 12.03.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"Silnik praktycznie bezawaryjny pod warunkiem wykonywania serwisu na czas, przy wysokich obrotach elastyczny, ale i głośny powyżej 120 km/h, samochód ogólnie wygodny i nie skomplikowany, każdy może sobie poradzić z drobnymi usterkami"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:ekonomiczny, wygodny
Wady:głośny przy dużych prędkościach, głośne zawieszenie
S40/1999/260000

Kod antyspamowy
Odśwież

04.01.2014Paweł Tak

Silnik Renówki nie wszyscy wiedzą o tym a jest to istotna rzecz ,co za tym idzie nie ma problemu z ewentualnym serwisem .Przejechane około 212 tyś i po za wymianą pompy wtryskowej (zatarta przebieg 185 tyś ) koszt 2000 zł ,wymiana rozrządu ,tarcze ,hamulce i oleje .Tak po za tym auto bardzo przyzwoite pali bez problemu w zimie na zewnątrz ,nie miałem żadnych awarii po za pompą ,spalanie na poziomie 6.5 L trasa przy prędkości 120-130 km/H 5L .Dość dużo części zamiennych ,silnik raczej nie przysparza problemów trzeba uważać na złej jakości paliwo (tak właśnie załatwiłem pompę ) .Co do dynamiki jak dla mnie wystarczająca choć nie jest to wariat ,jest dość elastyczny ,dobrze się zbiera .


25.08.2014MarcinTak

Silnik praktycznie bezobsługowy, średnie spalanie na poziomie 5,5l/100km, dynamika nie powala na kolana ale do normalnej jazdy wystarczająca, wysoka kultura pracy silnika.


18.01.2017SebsNie

W porównaniu do innych diesli z tego okresu to bardzo cichy. Dynamika wystarczająca. Nigdy nie miałem problemu z turbo. Wymieniłem już jeden silnik (progi na cylindrach, przedmuchy w dół silnika). Prawdopodobnie poprzedni właściciel lał badziewny olej. Zrobiony dwumas po 180kkm. Na lepszym oleju i "nowym silniku" nie robiłem dosłownie nic od 3 lat. Wtryski i pompa OK - tankuję na Lotosie i Orlenie jak dotąd z tym problemów nie było. Filtry oleje na czas. Na mrozie trzeba mieć dobrą baterię i cierpliwość. Szybko osiąga temperaturę pracy. Dużo szajsu zbiera się w kolektorze ssącym. Kiedyś na trasie osiągnąłem 5,0L ale emeryckie tempo jest męczące. Dość kosztowny zestaw rozrządu.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.