alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDCi (115KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDCi (115KM)Wyświetleń: 16682

Ford Focus Mk1 1.8 TDCi (115KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna196
Przyspieszenie (0-100km/h)10.7
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak - może występować
TurbinaGeometria stała lub zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa/Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.3

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDI751751685.1
1.8 TDDI902001845.4

11.12.2013Wojtek Tak

Bardzo dobry silnik ,zrobiłem nim około 90tys km ,,jestem zadowolony z samego silnika ,jest bez awaryjny ,konstrukcja jego jest już znana od dawana ponieważ był on modernizowany ,więc nie ma problemu z jego ewentualną naprawa lub częściami .Co do jego awaryjności jest znikoma no chyba że ktoś naprawdę nie dba o niego .Nie jest to rakieta uważam że troszkę mało mocy ,trochę głośny ,za to spalanie jest bardzo niskie miasto około 6.5 L to bardzo dobry wyniki auto kombi masa 1500 kg .Maiłem jedną poważną usterkę koło dwumasowe padło przy przebiegu 110tyś km koszt w serwisie 3500 zl i to wszystko co mnie spotkała .Co do tej awarii przy 110 tys przebiegu to mogło się to zdążyć dla tego że większość jazdy w mieście i w korkach czyli 1-2 a auto ciężkie .Normalnie jest to nie możliwe sami w ASO byli zdziwieni .Silnik dla mnie jest ok ,żadnych problemów z turbiną ,wtryskami ,pompą itd .Aha jeszcze jedna ważna rzecz to już jeden z ostatnich silników który nie posiada DPF i to jego atut .


18.06.2017Jarosław Tak

1,9 TDI to to nie jest ale opiniami z niemieckich gazet typu AŚ można sobie d.... wytrzeć osobiście tym autem Focus MK 1 2003 przejechałem 203000 km i pyły tylko 2 awarię sprzęgło alternatora no i ostatnio 2-mas cena kompletnego wraz ze sprzęgłem 1490 zł . Jeździłem trochę autem z 19 Tdi i w porównaniu do niego jest nieco mniej elastyczny i minimalnie więcej pali. Ogólnie bym go nie zmieniał ale za fokę ząb czasu zaczyna się brać i trzeba sprzedać puki wyglądem nie straszy. Planuję kupić perłę ze stajni VW czyli Golfa zobaczymy co to cudo jest warte fakt że Focus wysoko podbił poprzeczkę pozwoli mi chłodno spojrzeć na ten bolid. W każdym razie Focus miło mnie zaskoczył to mój 1 ford


23.08.2013C-MAXTak

2 lata Ford Focus MK1 1.8 TDCi 2004r., teraz od 2,5 roku Ford Focus C-MAX 1.8 TDCi 2006r. Do tej pory w C-MAX-e wymieniałem rok temu klocki hamulcowe. Przez 4,5 roku tymi dwoma autami z silnikiem 1.8 TDCi jeżdżę tylko na coroczny "FULL SERWIS"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 30
Średnia (głosów 6):
(7.13)
Trwałość silnika
 7.17/10
Niezawodność auta
 7.17/10
Spalanie ON
 6.67/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Głosy według opinii:

51

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 49

Opinie użytkowników

KUBA 15.04.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Nasz Fordek byl kupiony jako nowy w salonie Forda w Belgi w 2004 jest to wersja GHIA..W 2013 roku dostalem go w spadku od rodzicow poniewaz bardzo chcieli,aby autko zostalo w rodzinie,mamy do niego duzy sentyment..:) Do dzis Fordek jezdzi i ma sie swietnie.Jako,ze auto jest od nowosci to przebieg jest stosunkowo nie duzy bo 212tys.Mysle,ze do dzis auto moze sie podobac,dobry kolor orginalne felgi,prezentuje sie naprawde dobrze.Choc juz tak wspaniale utrzymanych egzemplarzy jest coraz mniej..Co do eksploatacji przez te wszystkie lata to usterek bylo naprawde nie wiele bo alternator,rozrusznik wymiana,tuleje zawieszenia przedniego ogolnie zawieszenie przednie.Jesli chodzi o silnik to do dzis dzien zaden wtrysk nie zostal wymieniony,dwumas jest nadal od nowosci.Focusy I maja juz swoje lata i jesli ktos pisze,ze kupil takie auto i po 4tys.5tys.lub 6tys.kilometrow rozlatuje mu sie uklad wtryskujacy lub slynna dwumasa no to pisze ze jest to fatalny silnik..Sory ale tak nie jest..Auto jest od nowosci w rodzinie i dodawanie po tylu latach opini o tym aucie jest jak najbardziej prawdziwe i mysle,ze wlasnie ludzie uzytkujacy samochody od nowosci i dodajacy opinie po kilku latach sa najlepszymi opiniami o danych modelach.."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Focusy I to naprawde byly udane Fordy.Polecam jesli ktos naprawde trafi na zadbany egzemplarz to bedzie zadowolony.
Wady:Z biegiem lat pojawia sie rdza na rantach drzwi.
2004r. 212tys.
Michał 03.10.2017
Średnia:
(7.50)
Tak
"Focusem jeżdżę już 4 lata, przez ten czas autko tylko raz mnie zawiodło, ale to nie jego wina(paliwo zamarzło). Jest bardzo dynamiczny, może nie do wyścigów, ale wyprzedzanie nim to przyjemność. Straszne są ceny części do niego, samo sprzęgło alternatora kosztuje ~600zł, nie mówiąc o dwumasie. Ogólnie autko polecam."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Zawieszenie, dynamiczny, wygodny, środek wygląda, jakby to autko powstało kilka lat później
Wady:Koszty części zamiennych są straszne, kluczyki się wycierają
Focus Mk1 1.8TDCI 115km 220tys
01.12.2015
Średnia:
(7.00)
Tak
"spalanie średnio to 8l do 8.5 miasto trasa ok 7l autostrada śr 140km/h mało awaryjny mam go 5rok przebieg 200tyś w tym czasie wymiana jednego wtryskiwacza koszt 1200zł wymiana tłumika drgań koła pasowego koszt 350zł. duży plus zawieszenie za pięć lat wymiana jednego sworznia.auto jeżdzi jak przyklejone. słabe ogrzewanie silniki 18 tdci 115km mój akurat nie rdzewieje ale to główny problem focusów mk1. ogólnie polecam"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8.2l/100km

Zalety:zawieszenie,dynamiczny silnik 115km
Wady:ogrzewanie,spalanie
focus mk1 18tdci 115km rok pr 2002 przebieg 200tyś
Marek 04.01.2015
Średnia:
(6.25)
Tak
"podane dane spalania to maximum i minimum"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:jazda po zakrętach
Wady:turbodziura
fokus hb 2001 180000 km
Dawid 26.10.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Ma dwa oblicza. Ze spalaniem w trasie można zejść spokojnie do 4.5l/100 jak nie mniej. A jak się depnie to potrafi pokazać pazur. Póki co niewiele nim przejechałem (kupiony używany) bo dopiero 5 tyś km ale póki co wszystko z silnikiem jest w porządku jedynie mam teraz wyciek na pedał sprzęgła z pompki sprzęgła ale to drobnostka i wiadomo że w używanym aucie może się trafić. Spalanie które podałem to spalanie średnie jak jade niezbyt agresywnie ale i nie zbyt wolno. Jednak nie często jeżdżę takim tempem i wtedy spalanie w mieście wynosi około 8l/100 a w trasie 6-6,5l/100. Jednak naprawde trzeba wtedy porządnie depnąć."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Ładne brzmienie, Niskie spalanie, Radzi sobie w mieście
Wady:Póki co brak chyba że ta pompka się liczy., Jak dla mnie kiepsko ciągnie z niskich obrotów dopiero jak turbo się włączy to pokazuje co potrafi
Focus MK1 KOMBI / 2002 / 176000
<<<12>>>