alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 306 FL 1.9 TD (90KM)

Peugeot 306 FL 1.9 TD (90KM)Wyświetleń: 973

Peugeot 306 FL 1.9 TD (90KM)

Okres produkcji: 1997-2002

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1905
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]196
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)14.1
Spalanie - miasto [l/100km]8.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.6

Zalecane przez serwis

?Typ oleju10W40
LIlość oleju4.8 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D701231626.4

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Głosy według opinii:

00

Brak opinii

Kod antyspamowy
Odśwież

20.10.2014RoBoTRoNTak

Auto mam 9 lat, zrobiłem 95 tys. km trasa/miasto. Silnik wyraźnie za słaby jak na ten typ auta (1410 kg), ale do "bujania" się wystarczy. Bardzo trwały, naprawy wykonywane niskim kosztem. Pracuje głośno (klasyczny "klekot", ale słychać go tylko na zewnątrz auta). Wyraźna poprawa osiągów w zimie, gdy temp. spadnie poniżej zera (brak intercoolera). Za to latem, przy 30+ stopni i załączonej klimie, prawdziwy "wół" i spalanie rzędu 10-13 l/100 km. w mieście. Wbrew pozorom, silnik świetnie sprawdza się w trasie, przy równej jeździe ok. 120 km/h spalanie na poziomie 5-6 l/100 km. i tak do 2700/3000 rpm kultura pracy znośna. Powyżej 140-150 km/h silnik produkuje głównie hałas (aż prosi się o 6 bieg). Polecam osobom szukającym niezłego diesla za dosłownie grosze, którzy nie zwracają uwagi na dynamikę jazdy. O silnik trzeba jednak dbać, wymiana filtrów i oleju w terminie to podstawa, polecam też chłodzić turbinę 2-3 min. na jałowym biegu za każdym razem jak dostanie "w pedał", odwdzięczy się bezawaryjną pracą.


02.10.2016JuliaTak

Mam ten samochód od niespełna roku, ale jestem mega zadowolona. Jak do tej pory działa bezawaryjnie (z wyjątkiem zerwanego paska klinowego), mało pali, tani w utrzymaniu. Na tą chwilę nie zamieniłabym go na żaden inny :)


18.12.2013jarekTak

jaro .mam przejechane juz 800000 km w 1.9 peugeot 206 i niewiem co to naprawa silnika.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.