alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (100KM)

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (100KM)Wyświetleń: 6363

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (100KM)

Okres produkcji: 1997-2006

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegów manualna
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)11.9
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km
Wymiana rozrząduco .90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAP
Dwumasa
Turbina
Wtryski

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.9

Trasa: 4.8

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101805.5
1.9 TDI1152851955.1

31.08.2017RolnixTak

Silnik trwały i okrutnie dynamiczny w fabi 1 jak na 101km robi robote :-D Szkoda że turbodziura jest dość mocno wyczuwalna. Pompowtryski i turbo jeszcze oryginalne, raz padł przepływomierz i tyle . Silnik nigdy nie kopci i nie bierze oleju. Co do spalania: przy spokojnej jeździe spala około 5.5, na trasie nawet poniżej 4 bez jakiegoś dużego problemu ale!!! Przy agresywnej jeździe spala nawet powyzej 10l/100km ;) Trzeba lać castrola edge turbo diesel fst 5w30 i jednocześnie wymieniać filtr oleju i paliwa co 10 tysięcy km a silnik będzie radośnie klekotał (ta kultura pracy nie jest wcale taka niska, silnik pracuje bardzo cicho) przez miliun kilometrów. Pozdrawiam :)


27.09.2013jaroTak

1.9 tdi 90 ps bardzo polecam silnik tani w eksplatacji , tanie czesci małe spalanie. mój sharan ma przejechanie orginalnie 260 ntys. km ciągne nim lawete i jestem prze zadowolony . jedyny problem to turbina ale padła mi przy przebiegu 220 tys. km takze nie jest tak zle .. !!!! pozdrawiam


18.06.2018Tak

Skoda Fabia 1.9 SDi 2003 rok - aktualny stan licznika 302.000 tys km i dalej rośnie - brak awarii silnika dotychczas i bardzo niskie spalanie 4.5-5 l


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 19
Średnia (głosów 3):
(7.92)
Trwałość silnika
 8.67/10
Niezawodność auta
 7.67/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7.33/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

Krzysztof 04.07.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto posiadam 9 lat i nie żałuję zakupu. Kupiłem 6 letnie auto z 230 tyś przebiegu i przez 9 lat w zasadzie tylko eksploatacja. Ważne żeby naprawy wykonywać na czas a auto odwdzięczy się tym samym."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.7l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:niskie jak na dynamikę spalanie, ergonomia, wyposażenie
Wady:mało komfortowe zawieszenie
Golf IV TDI 100km/2002/380tyś.
Wojciech 10.04.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"Dobra kultura pracy, cichym, niezawodny"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:spalanie, koszty eksploatacji
Wady:brak
Golf IV 101 KM 2001
seba 13.06.2014
Średnia:
(5.75)
Tak
"Auto całkiem przyjemne, szkoda że więcej pali pompowtryskiwaczom od tdi na pompie."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.9l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:dobry komfort jazdy
Wady:Padające pompowtryskiwacze, koło dwumasowe
golf IV TDI 74kW, kombi, rok 2003