alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (100KM)

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (100KM)Wyświetleń: 4134

Volkswagen Golf IV 1.9 TDI (100KM)

Okres produkcji: 1997-2006

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegów manualna
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)11.9
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco .15.000 km
Wymiana rozrząduco .90.000 Km

Osprzęt silnika

DPF/FAP
Dwumasa
Turbina
Wtryski

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902101805.5
1.9 TDI1152851955.1

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.9

Trasa: 4.8

Średnie: 6.3

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(7.92)
Trwałość silnika
 8.67/10
Niezawodność auta
 7.67/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 7.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Krzysztof 04.07.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto posiadam 9 lat i nie żałuję zakupu. Kupiłem 6 letnie auto z 230 tyś przebiegu i przez 9 lat w zasadzie tylko eksploatacja. Ważne żeby naprawy wykonywać na czas a auto odwdzięczy się tym samym."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.7l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:niskie jak na dynamikę spalanie, ergonomia, wyposażenie
Wady:mało komfortowe zawieszenie
Golf IV TDI 100km/2002/380tyś.
Wojciech 10.04.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"Dobra kultura pracy, cichym, niezawodny"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:spalanie, koszty eksploatacji
Wady:brak
Golf IV 101 KM 2001
seba 13.06.2014
Średnia:
(5.75)
Tak
"Auto całkiem przyjemne, szkoda że więcej pali pompowtryskiwaczom od tdi na pompie."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.9l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:dobry komfort jazdy
Wady:Padające pompowtryskiwacze, koło dwumasowe
golf IV TDI 74kW, kombi, rok 2003

Kod antyspamowy
Odśwież

13.07.2013AdamTak

ARL a żaden inny. osiągi na poziomie nieco ponad 7 sek. moze konkurowac z limuzynami trzy litrowymi, nie jednemu gały wychodzą jak wącha mój czarny dym. a przy tym spalanie na poziomie 5 litrow na trasie. silniki które mają ponad 200 koni nie dają rady mojemu silnikowi ARL. dziękuje bardzo, zdecydowanie POLECAM!


14.11.2014GrzegorzTak

Świetny silnik! Przede wszystkim trwałość. Moja wersja to AJM 115KM PD w Audi A4. Zdecydowanie najmniej trwała turbosprężarka, ale jej regeneracja stosunkowo nie droga ze względu na popularność. Rozrząd dość drogi ze względu na napinacz hydrauliczny ale na tym sie nie powinno oszczędzać. Ważne żeby pilnować terminowej wymiany oleju i lać dobre paliwo a owiane złą sławą pompowtryski napewno nie sprawią problemów. spalanie w mieście ok 6.5-7l a trasa ok 5.5l. Zimą -20C pali za pierwszym. Nigdy mnie nie zawiódł... Gorąco polecam ten silnik!


27.01.2016TomaszTak

Silnik w porządku, najsłabszy jego punkt to pompowtryski i kultura pracy.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 16

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów