alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Corsa C 1.7 DI (65KM)

Opel Corsa C 1.7 DI (65KM)Wyświetleń: 3790

Opel Corsa C 1.7 DI (65KM)

Okres produkcji: 2000-2003

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]65
Moment obrotowy [Nm]130
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegów manualna
Prędkość maksymalna162
Przyspieszenie (0-100km/h)14.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.8
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo.150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.3 CDTI701701654.5
1.7 CDTI1002401884.8

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.2

Średnie: 5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 13

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Tomasz 14.06.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"7 lat autko użytkowane 230 000 przejechane brak poważnych awarii, trwałe na nasze drogi. Takie wozidełko do wszystkiego."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.1l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:trwałość elementów, niski koszt utrzymania, tanie częći.
Wady:mała moc
2003
Jarek 25.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto dobre bezawaryjne i mało palące,na dojazdy do pracy i po za miasto idealne,co do pracy silnika nie jest zachwycająca ale cóż można chcieć od zwykłego diesla. Jestem zadowolony bo po za tankowaniem nic z nim nie robię,dodam jeszcze że tankuje na podejrzanych stacjach i żadnych problemów."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:niskie spalanie,brak awarii,dobre zawieszenie,niskie koszty uzytkowania
Wady:słaby silnik,słaba dynamika
corsa 2001r 175tys

Kod antyspamowy
Odśwież

19.08.2015KLAKIERTak

Silnik faktycznie świetny, Spalanie w trasie ok 5L....po zakorkowanym mieście z klimą 6,5 - 6,7L. Należy bardzo uważać na wymianę rozrządu jest to silnik bardzo wyczulony na złe napięcie paska rozrządu, radzę nie oszczędzać na wymianie rozrządu i zlecić to komuś kto nie raz już robił rozrząd w tym motorze od Isuzu. Ostrzegam też przez przepalającymi się sterownikami pompy wtryskowej, często są te sterowniki naprawiane w amatorski sposób i usterka po jakimś czasie wróci......objawia się to albo zgaśnięciem auta nagle i już go nie odpalisz albo szarpaniem w okolicy 2 tysięcy obrotów, ja już drugi raz reanimowałem sterownik pompy wtryskowej....żeby nie to, było by to auto perfekcyjne. Pozdrawiam


18.11.2016IgnacyTak

75KM bo o tym mowa. Kupiłem Astrę z tym silnikiem gdy miała 90tyś. teraz ma 255tyś. za ten czas zepsuł się alternator, dwukrotnie wymiana szczotek w rozruszniku, czujnik pozycji wału. Obecnie czeka mnie wymiana sprzęgła i uszczelnienia na wale silnika. Wymieniony miał rozrząd przy 100 i 200tyś. km. Spalanie na co dzień (od tankowania do tankowania) od 5.1l do 5.3l i to na klimie. W trasie przy ekonomicznej jeździe (średnio 90km/h) 4.8l, a na autostradzie to nawet 5.8l przy 140k/h. Moim zdaniem to i tak najmniej awaryjny silnik jaki miałem, bardzo ekonomiczny NIE DYMIĄCY, ale i też nie dynamiczny (nie da paliwa nie mając odpowiedniej ilości powietrza). Bardzo udana jednostka bez DPF, dwu-masy, i commorei-dów. POLECAM.


31.07.2016tomaszTak

mam astre z 21 roku nie zamieniłbym na żaden inny motor


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów