alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot Partner I FL 1.6 HDi (75KM)

Peugeot Partner I FL 1.6 HDi (75KM)Wyświetleń: 3208

Peugeot Partner I FL 1.6 HDi (75KM)

Okres produkcji: 2003-2009

Wersje nadwozia: Kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]175
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna150
Przyspieszenie (0-100km/h)20
Spalanie - miasto [l/100km]6.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40.
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.1

Trasa: 4.7

Średnie: 5.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D7012520.47
2.0 HDi9020512.56.6
1.6 HDi9018517.16.2

19.05.2016Kamil.Tak

Jezdze peugeotem 308 od ponad roku kupilem go z malym przebiegiem w angli w duzym miescie gdzie naprawde diesel nie odpocznie korki male odleglosci aczkolwiek spalanie zadziwia niesamowicie malo pali komfort i dynamika jest ok. Przewiozl mnie do pl i spowrotem bez rzadnego problemu, ma przejechane 86tys km i nie wiem czy wymieniac rozrzad i sprzeglo na niskich obrotach mozna doslyszec male huki tak jakby lozysko ale nie jestem pewien wybieram sie do polski i nie wiem czy jechac w trase sie nie martwic czy zrobic przed, kolejna zagadka ktoa mnie irytuje jest odglos pukania badz stukania podczas odpalania i zgaszania silnika. Pytajac o porade mechanika twierdzil ze jest to wada poduszki skrzyni biegow wynikajacych z wibracji silnika moze ktos mial podobne odczycie badz dossiadczenia z tym silnikiem, dreczy mnie to gdyz w angli nikt nie wie i poprostu chcialbym wkoncu cos z tym zrobic mysle ze orzy wymianie sprzegla itd bedzie mkzna zlokolizowac zrodlo pukania i wymianr. Mimo to bardzo wygodne i ekonomiczne auto dla 3 osobowej rodziny. Polecam


22.11.2015DamianTak

1.6HDI to jeden z najbardziej bezawaryjnych motorów diesla w grupie PSA. Warto jednak pozbyć się zawczasu sitka na przewodzie zasilającym turbosprężarkę w olej. Tam leży główna przyczyna uszkodzenia turbosprężarki spowodowana zapchaniem się sitka i brakiem smarowania turbo. Należy pamiętać, że w razie awarii, psują się zazwyczaj podzespoły elektryczne, takie jak elektrozawory, czujniki, silniczki. Trzeba tylko wiedzieć jak to sprawdzić. Polecam tą stronę http://www.diagnostykahdi.pl/


09.12.2013JarekTak

1.6 HDI 90KM -2007r. użytkuję od 2011-01.Spalanie w granicach 4,5-5 l/100km- w cyklu pozamiejskim. Przebieg 150 tys.km. Silnik tzw wół roboczy -nie dotykam. Wym olej. co 15 tys/km Olej 5W-30.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(9.63)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Artur 13.11.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
"Praktyczne i trwałe auto, warto częściej niż to zaleca producent wymieniać olej. Nie podoba mi się w środku. Trwałe zawieszenie przednie, tylna belka ok. Słaba dynamika ale bez tragedii w końcu to nie auto sportowe. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:trwałość, oszczędność.
Wady:słaba dynamika,
partner. 1,6HDI 75, 2007
Adam 11.03.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
"auto od nowości kupione w salonie serwis co 20tys przebieg 170tys zero problemów.minus to słabe przyspieszenie i dynamika silnika nie zachwyca ale po za tym dobry samochód."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:brak awarii,trwały silnik oraz całość,
Wady:mało mocy ,slaba dynamika,slabe przyspieszenie
2006/170tys