alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Clio II FL 1.5 dCi (100KM)

Renault Clio II FL 1.5 dCi (100KM)Wyświetleń: 1994

Renault Clio II FL 1.5 dCi (100KM)

Okres produkcji: 2001-2005

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegów manualna
Prędkość maksymalna163
Przyspieszenie (0-100km/h)10.6
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 3.8

Średnie: 4.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D651181615.1
1.9 dTi801601745.0

01.02.2014SZOKNie

"Uwaga !!! Grand Scenic 2004 1.5 dci 185 tyś złuszczyła się pompa wtryskowa opiłki poszły na cały układ wtryskowy auto stanęło i koniec jazdy .Hol do mechanika chwila prawdy i SZOK!!! 6000 tys złotych naprawa ,wymiana baku z pompą ,regeneracja pompy wtryskowej ,regeneracja wtrysków i czyszczenie przewodów .Rok wcześniej padła turbina koszt 2500 zł .To jest wada tego silnika do 2005 roku .Czyli kup płać a potem PŁACZ !!!"


26.06.2015Kierownik Tak

"Silnik bardzo ekonomiczny i cichy. Pracuje nie jak zwykły dizel - jest miękki i elastyczny. Wymieniam co 10 tysięcy kilometrów tylko olej z wszystkimi filtrami. Leję zwykłe paliwo. I proszę - niech tu piszą użytkownicy samochodów. A nie toczydeł marki DACIA."


07.05.2014arekTak

"Mam 1,5 dci 101 KM zrobione 288 tyś km i jest ok!! jak dbasz tak masz super jednostka "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Olek 05.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Polecam wbrew złym opinią auto i silnik bezawaryjny.Dodatkowo niskie spalanie i przyzwoite osiągi.Idealny samochód do miasta."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:nsikie spalanie,nsikie koszty utrzyamnia,trwałość
Wady:-
Clio 2005r