alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Ibiza III 1.4 TDI (70KM)

Seat Ibiza III 1.4 TDI (70KM)Wyświetleń: 2164

Seat Ibiza III 1.4 TDI (70KM)

Okres produkcji: 2002-2008

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1422
Moc [KM]70
Moment obrotowy [Nm]155
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegów manualna
Prędkość maksymalna166
Przyspieszenie (0-100km/h)14.8
Spalanie - miasto [l/100km]5.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrola edge 5w40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 TDI801951704.7
1.9 TDI1002401904.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 3.9

Średnie: 4.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Kamil 05.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Ibiza 2006r. Kupiłem z przebiegiem 162.OOOkm. Przez niecałe dwa lata zrobiłem 40.000km. I jest igła. Zmieniłem jej mapę z 73km/180Nm na 107km/250Nm i jest baaardzo spoko. Bezawaryjne autko. Polecam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:
Wady:
Seat Ibiza 6l 1.4TDI BNM

Kod antyspamowy
Odśwież

13.06.2017WojciechTak

Posiadam autko dwa lata jego przebieg na liczniku to 230000 tys chociaż wiem ze jest dwukrotnie wyższy (poprzedni właściciel zapomniał wymazać przebieg z pokrywy od rozrządu) . Rzeczywiście kiepska kultura pracy i wysokie spalanie jak na taki mały silnik ale co do dynamiki daje rade, oczywiście powyżej dwóch tyś obrotów. Przez dwa lata zrobiłem 40000 tyś km i zero awarii poza wyciekającym olejem z okolic zaworu EGR jednak nie jest to problem na każde 15000 tyś km dolewam litr oleju. Niestety auto ma ciężko uciągnąć pod górę już przy trzech pasażerach w środku i jeśli o tą kwestię chodzi stanowczo zwycięża silnik 1,9 SDI który ma dużo gorszą dynamikę ale nie ma w nim odczucia turbo dziury a spalanie wychodzi niższe o około 1,5 litra i że nie wspomnę o tym że sinik SDI jest niezniszczalny. Jazda na włączonej klimatyzacji jest odczuwalnie mniej dynamiczna jednak nie zauważyłem zwiększenia się spalania z powodu jej używania . Podsumowując jeśli miałbym się zdecydować na ten silnik ponownie zrobiłbym to bez wahania mimo jego małych wad do których można się przyzwyczaić.


25.07.2013wojtekTak

Seat Ibiza 1.4 tdi 2006 r 141 tys km. troszkę głośny jak zimny, pozatym same zalety, bardzo ekonomiczny


26.02.2016PiotrTak

Mam ten silnik w Audi A2 , 75 koni i absolutnie nie w przypadku tego modelu auta nie zgodzę się z opinią słabej dynamiki.Spalanie przy ekonomicznej jeździe trasa 3,5 l / 100 km średnio 4,5 litra. Rewelacyjne auto do miasta małe zwinne, szybko przyspiesza. Prędkość maksymalna sprawdzana na autostradzie 190 km/h !!!!!!! Na co dzień auto użytkuje żona ale jak to tylko możliwe używam go bo to naprawdę energiczny bezawaryjny maluch dostarczający fajne wrażenia z jazdy.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.