alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Ibiza III 1.4 TDI (70KM)

Seat Ibiza III 1.4 TDI (70KM)Wyświetleń: 1454

Seat Ibiza III 1.4 TDI (70KM)

Okres produkcji: 2002-2008

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1422
Moc [KM]70
Moment obrotowy [Nm]155
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegów manualna
Prędkość maksymalna166
Przyspieszenie (0-100km/h)14.8
Spalanie - miasto [l/100km]5.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 TDI801951704.7
1.9 TDI1002401904.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 3.9

Średnie: 4.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Kamil 05.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Ibiza 2006r. Kupiłem z przebiegiem 162.OOOkm. Przez niecałe dwa lata zrobiłem 40.000km. I jest igła. Zmieniłem jej mapę z 73km/180Nm na 107km/250Nm i jest baaardzo spoko. Bezawaryjne autko. Polecam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:
Wady:
Seat Ibiza 6l 1.4TDI BNM

Kod antyspamowy
Odśwież

10.01.2015maxTak

glowna zaleta to niskie spalanie ,koszt przejazdu 100 km podobny do jazdy skuterem ,dynamika wystarczajaca chociaz turbina moglaby zbierac sie nizej jedyny silnik do auta miejskiego ktore nadaje sie do jazdy po autostradach jak narazie kompletnie bezawaryjny i niezawodny bez przesadnego dbania o eksploatacje


05.12.2014AndrzejNie

Silnik zatarł się przy przebiegu 217 tyś km. Pękł łańcuch od pompy olejowej i motor się zatarł. Moim zdanie VW powinien wstydzić się tego silnika. Odradzam wszystkim zainteresowanym tym motorem. 1,4 TDI to po prostu szmelc. Dlatego nie ma go już w sprzedaży było bardzo dużo usterek i problemów. VW wprowadził jednostkę 1,6TDI i wycofał 1,4tdi żeby całkowicie nie stracić wiarygodności


27.05.2013JędrekTak

Witam - posiadam Polo 9N (okular) z silnikiem 1.4 TDI. Samochód ma 225 000 km przebiegu i nic się jeszcze z silnikiem nie działo, oleju nie bierze, tylko jeździć. Co prawda kultura pracy trochę kiepska, ale spalanie małe.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.