alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Ibiza III 1.4 TDI (70KM)

Seat Ibiza III 1.4 TDI (70KM)Wyświetleń: 1385

Seat Ibiza III 1.4 TDI (70KM)

Okres produkcji: 2002-2008

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1422
Moc [KM]70
Moment obrotowy [Nm]155
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegów manualna
Prędkość maksymalna166
Przyspieszenie (0-100km/h)14.8
Spalanie - miasto [l/100km]5.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 TDI801951704.7
1.9 TDI1002401904.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 3.9

Średnie: 4.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Kamil 05.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Ibiza 2006r. Kupiłem z przebiegiem 162.OOOkm. Przez niecałe dwa lata zrobiłem 40.000km. I jest igła. Zmieniłem jej mapę z 73km/180Nm na 107km/250Nm i jest baaardzo spoko. Bezawaryjne autko. Polecam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:
Wady:
Seat Ibiza 6l 1.4TDI BNM

Kod antyspamowy
Odśwież

22.12.2014KrystekTak

spalanie naprawde imponujace ponizej 5 jak ktos chce mocy to 1.9 130km jak na 70km przyspieszenie naprawde robi wrazenie praca silnika przy przeciaganiu na biegach jak w benzynie na zimnym silniku (zima) troche szarpniecie przy odpalaniu po rozgzaniu jest duzo lepiej wersja 70 km jest duzo cichsza niz 80 km lecz nie cicha ale to w koncu 3 gary kultura pracy silnika wiadomo moglo byc lepiej ucieta wersja silnika 1.9 po za tym wszystko to samo


05.12.2014AndrzejNie

Silnik zatarł się przy przebiegu 217 tyś km. Pękł łańcuch od pompy olejowej i motor się zatarł. Moim zdanie VW powinien wstydzić się tego silnika. Odradzam wszystkim zainteresowanym tym motorem. 1,4 TDI to po prostu szmelc. Dlatego nie ma go już w sprzedaży było bardzo dużo usterek i problemów. VW wprowadził jednostkę 1,6TDI i wycofał 1,4tdi żeby całkowicie nie stracić wiarygodności


26.02.2015Paweł Tak

Silnik w aspekcie kultury pracy rzeczywiście bez rewelacji (stosunkowo głośny, bez większej dynamiki). Ale wg mnie ma dwie wielkie zalety. Pierwsza zaleta to rewelacyjne spalanie: 5. bieg, 80-90 km/h - spalanie może spaść nawet do nieco ponad 3L/100km. Druga zaleta to bezawaryjność. Ponad 6 lat jazdy (a samochód kupiłem jako 5-cio letni) i absolutnie żadnej awarii silnika. Zmieniałem tylko regularnie olej i nic więcej. Podsumowując: dla kogoś kto na pierwszym miejscu stawia ekonomikę i nie musi wyrabiać rekordów przyspieszeń jest to dobry wybór. Dla lubiących dynamiczną jazdę nie polecam.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.