alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Seat Ibiza III 1.4 TDI (70KM)

Seat Ibiza III 1.4 TDI (70KM)Wyświetleń: 1964

Seat Ibiza III 1.4 TDI (70KM)

Okres produkcji: 2002-2008

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1422
Moc [KM]70
Moment obrotowy [Nm]155
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegów manualna
Prędkość maksymalna166
Przyspieszenie (0-100km/h)14.8
Spalanie - miasto [l/100km]5.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 TDI801951704.7
1.9 TDI1002401904.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 3.9

Średnie: 4.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Kamil 05.01.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Ibiza 2006r. Kupiłem z przebiegiem 162.OOOkm. Przez niecałe dwa lata zrobiłem 40.000km. I jest igła. Zmieniłem jej mapę z 73km/180Nm na 107km/250Nm i jest baaardzo spoko. Bezawaryjne autko. Polecam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:
Wady:
Seat Ibiza 6l 1.4TDI BNM

Kod antyspamowy
Odśwież

28.01.2016PatrykNie

Gdybym jeździł tylko 1,5Km do pracy to w zupełności były by same najlepsze oceny. Jednak do jazdy po autostradach kiepski wybór. Dość głośno i słaba dynamika.


11.01.2016AleksanderTak

Mam polo 2002 1.4 tdi 75 koni, ogolnie jezeli chodzi o bezawaryjnosc to jest na bardzo wysokim poziomie poniewaz robi sie tylko regularny serwis i nic wiec, przy przebiegu prawie 300 tys km auto nie pali grama oleju a jest zalane syntetykiem 5w40 spelniajacym specyfikacje vw z PD. Silnik ogolnie chodzo podobnie do silnika wartburga 2 suwowego miedzy 1800 a 2500 obrotow. Jest w miare dynamicznym silniczkiem i bez problemu osiaga 130 km/h. Jezeli chodzi o spalanie to u mnie srednia wychodzi 7 litrow, ale autem dojezdzam tylko do pracy. Powiem tak, jezeli komus nie przeszkadza dzwiek tego silnika i chce nim jezdzic po miescie to nie ma lepszego silnika, nie ma dpf ani dwumasy a i turbawka jest zwykla bez udziwnien.


10.01.2015maxTak

glowna zaleta to niskie spalanie ,koszt przejazdu 100 km podobny do jazdy skuterem ,dynamika wystarczajaca chociaz turbina moglaby zbierac sie nizej jedyny silnik do auta miejskiego ktore nadaje sie do jazdy po autostradach jak narazie kompletnie bezawaryjny i niezawodny bez przesadnego dbania o eksploatacje


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.