alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (100KM)

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (100KM)Wyświetleń: 6017

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (100KM)

Okres produkcji: 2000-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna191
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]7
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 6.2

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902021845.4
1.9 TDI1102351955.4

14.07.2013WaldekTak

Sam mam TDI wersja na pompie rotacyjnej i to jest bardzo dobry silnik. Problem jest w tym że 1,9 TDI było wiele wersji i naprawdę dobre są tylko te na pompach wtryskowych VP( stare modele przed 2003r )Późniejsze są już problematyczne i można się mocno rozczarować po zakupie.


04.03.2014SławomirTak

jeżdżę moim passatem b5 fl 2003 rok i mimo ze to mój pierwszy diesel to muszę szczerze powiedzieć ze jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i jeżeli może to komuś pomóc w dokonaniu zakupu dobrego samochodu to jak najbardziej polecam vw passata


08.08.2014KarolTak

posiadam sharana 1.9 115KM bardzo dynamiczny nawet do 4 biegu. Zero problemów nawet na ekodieslu w zimie pali w ciągu sekundy. Jedyny mankament to drogie wymiany rozrządu, ale za to przy bardzo oszczędnej jeździe potrafię spalić tylko 3,9 L/100km ( nie śpieszyło się i jechałem około 80km/h) zdecydowanie polecam!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 2):
(6.88)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

ARNOLD 17.11.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"silnik ogólnie OK, trochę zbyt mała moc do tego nadwozia (kombi), zacina się kierownica w turbinie przez odkładający się nagar. W tej chwili przebieg dochodzi do 370000 km i jak na razie nic złego się nie dzieje. jeżdżę na oleju 5W30 LiQui Moly"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.9l/100km

Spalanie - trasa:6.3l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:niezawodny silnik, "w miarę" niskie koszt eksploatacji
Wady:trochę braku mu mocy na wyższych obrotach, "puchnie" przy dynamicznej jeździe, zacina się kierownica w turbinie
B5FL 2004 101 KM
Andrzej 08.06.2016
Średnia:
(6.75)
Tak
"Auto mam od 1.5 roku. Silnik sam w sobie raczej niezawodny. A co do serwisowania auta to jak nie coś w zawieszeniu do wymiany to egr. Ogólnie zawsze coś do roboty się znajdzie. Za to nigdy mnie nie zawiodło gdy wyjechałem w długie trasy"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Małe spalanie jak na kombi. Przy częstym względnie drogim serwisowaniu jets raczej niezawodny
Wady:Jak to TDI. Denerwujące klekotanie oraz awaryjność turbosprężarki. Drogie naprawy
avb/214000/2004