alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI PD 101KM (AVB)

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI PD 101KM (AVB)Wyświetleń: 6291

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI PD 101KM (AVB)

Okres produkcji: 2000-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]101
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna191
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]7
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 6.2

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI1363359.86.1
2.5 TDI1503109.96.8
2.5 TDI1803708.77.9

10.01.2015ŻwirekTak

Silnik 1.9 TDI ATD fabrycznie 101KM, w rzeczywistości na hamowni wyszło 118KM, bez żadnego chipowania z mojej strony, sprawuje się rewelacyjnie, od początku reg. serwisowany i nie katowany. Najważniejszą rzeczą to odpowiednie grzanie i chłodzenie turbiny. Polecam.


26.12.2015MarianTak

Posiadam silnik AXR w jednych rękach od 10 lat i zrobione prawie 200 tyś km.... tylo wymiany oleju obowiązkowo co 15 tyś - odpowiedni do pompowtrysków i rozrząd kompletny w ASO co 60 tyś km i żadnych innych napraw !!!!


31.08.2017Rolnix Tak

Silnik trwały i okrutnie dynamiczny w fabi 1 jak na 101km robi robote :-D Szkoda że turbodziura jest dość mocno wyczuwalna. Pompowtryski i turbo jeszcze oryginalne, raz padł przepływomierz i tyle . Silnik nigdy nie kopci i nie bierze oleju. Co do spalania: przy spokojnej jeździe spala około 5.5, na trasie nawet poniżej 4 bez jakiegoś dużego problemu ale!!! Przy agresywnej jeździe spala nawet powyzej 10l/100km ;) Trzeba lać castrola edge turbo diesel fst 5w30 i jednocześnie wymieniać filtr oleju i paliwa co 10 tysięcy km a silnik będzie radośnie klekotał (ta kultura pracy nie jest wcale taka niska, silnik pracuje bardzo cicho) przez miliun kilometrów. Pozdrawiam :)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 2):
(6.88)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

ARNOLD 17.11.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"silnik ogólnie OK, trochę zbyt mała moc do tego nadwozia (kombi), zacina się kierownica w turbinie przez odkładający się nagar. W tej chwili przebieg dochodzi do 370000 km i jak na razie nic złego się nie dzieje. jeżdżę na oleju 5W30 LiQui Moly"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.9l/100km

Spalanie - trasa:6.3l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:niezawodny silnik, "w miarę" niskie koszt eksploatacji
Wady:trochę braku mu mocy na wyższych obrotach, "puchnie" przy dynamicznej jeździe, zacina się kierownica w turbinie
B5FL 2004 101 KM
Andrzej 08.06.2016
Średnia:
(6.75)
Tak
"Auto mam od 1.5 roku. Silnik sam w sobie raczej niezawodny. A co do serwisowania auta to jak nie coś w zawieszeniu do wymiany to egr. Ogólnie zawsze coś do roboty się znajdzie. Za to nigdy mnie nie zawiodło gdy wyjechałem w długie trasy"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Małe spalanie jak na kombi. Przy częstym względnie drogim serwisowaniu jets raczej niezawodny
Wady:Jak to TDI. Denerwujące klekotanie oraz awaryjność turbosprężarki. Drogie naprawy
avb/214000/2004