Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (100KM) - dane techniczne
alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (100KM)

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (100KM)Wyświetleń: 5674

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI (100KM)

Okres produkcji: 2000-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna191
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]7
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco 15.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 6.2

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI902021845.4
1.9 TDI1102351955.4

18.08.2013MariuszTak

Ja mam golf 3 z pierwszym tdi jaki wyszedł czyli 1z 90km i powiem ze silnik jest nie do zajechania ma przechulane 300000km i chodzi jak zegarek napewno karoseria predzej padnie niż tdi.polecam spalanie około 5,6l niejest źle jak na ten przebieg.


14.07.2013WaldekTak

Sam mam TDI wersja na pompie rotacyjnej i to jest bardzo dobry silnik. Problem jest w tym że 1,9 TDI było wiele wersji i naprawdę dobre są tylko te na pompach wtryskowych VP( stare modele przed 2003r )Późniejsze są już problematyczne i można się mocno rozczarować po zakupie.


17.01.2016SławekTak

znakomity motor. Ostatni Mohikanin w dieslach. Mój w VW Passacie 3BG 1.9AVN 320 Nm. Najlepszy tdi w tej klasie. Mam go 10lat i 223tys km bez awarii. Olej co 12 tys 505.01 oraz 100% filtrów. Tak trzymać...


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 2):
(6.88)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

ARNOLD 17.11.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"silnik ogólnie OK, trochę zbyt mała moc do tego nadwozia (kombi), zacina się kierownica w turbinie przez odkładający się nagar. W tej chwili przebieg dochodzi do 370000 km i jak na razie nic złego się nie dzieje. jeżdżę na oleju 5W30 LiQui Moly"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.9l/100km

Spalanie - trasa:6.3l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:niezawodny silnik, "w miarę" niskie koszt eksploatacji
Wady:trochę braku mu mocy na wyższych obrotach, "puchnie" przy dynamicznej jeździe, zacina się kierownica w turbinie
B5FL 2004 101 KM
Andrzej 08.06.2016
Średnia:
(6.75)
Tak
"Auto mam od 1.5 roku. Silnik sam w sobie raczej niezawodny. A co do serwisowania auta to jak nie coś w zawieszeniu do wymiany to egr. Ogólnie zawsze coś do roboty się znajdzie. Za to nigdy mnie nie zawiodło gdy wyjechałem w długie trasy"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Małe spalanie jak na kombi. Przy częstym względnie drogim serwisowaniu jets raczej niezawodny
Wady:Jak to TDI. Denerwujące klekotanie oraz awaryjność turbosprężarki. Drogie naprawy
avb/214000/2004