alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI PD 101KM (AVB)

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI PD 101KM (AVB)Wyświetleń: 6838

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI PD 101KM (AVB)

Okres produkcji: 2000-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]101
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna191
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]7
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30/505.01
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco 15.000km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 6.2

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI1363359.86.1
2.5 TDI1503109.96.8
2.5 TDI1803708.77.9

19.06.2018TomekTak

Trwały, ekonomiczny, w miare dynamiczny i bezproblemowy silnik. Bez filtra czastek stałych i skomplikowanej elektroniki.Polecam


10.01.2015ŻwirekTak

Silnik 1.9 TDI ATD fabrycznie 101KM, w rzeczywistości na hamowni wyszło 118KM, bez żadnego chipowania z mojej strony, sprawuje się rewelacyjnie, od początku reg. serwisowany i nie katowany. Najważniejszą rzeczą to odpowiednie grzanie i chłodzenie turbiny. Polecam.


10.02.2014pyraZTak

Silnik jest dość trwały i mało pali. Jeśli będzie użytkowany głównie w mieście to przy około 200tyś będzie do wymiany dwumasa i turbina. Ja zamknąłem się w 2300zł za wymianę sprzęgła, dwumasy i regeneracje turbiny ze zmienną geometrią. W autach które dużo jeżdżą na trasach, turbo ( trzeba pamiętać o jego chłodzeniu po trasie) i dwu-masa mniej się zużywa. Silnik w mieście spala około 7l (poznań), jazda z prędkością 130km/h to około 5.5l, spokojna jazda w trasie około 4.5l, ogólnie średnie spalanie na codzień wynosi u mnie 5.5 do 6l.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 2):
(6.88)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 28

Opinie użytkowników

ARNOLD 17.11.2016
Średnia:
(7.00)
Tak
"silnik ogólnie OK, trochę zbyt mała moc do tego nadwozia (kombi), zacina się kierownica w turbinie przez odkładający się nagar. W tej chwili przebieg dochodzi do 370000 km i jak na razie nic złego się nie dzieje. jeżdżę na oleju 5W30 LiQui Moly"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.9l/100km

Spalanie - trasa:6.3l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:niezawodny silnik, "w miarę" niskie koszt eksploatacji
Wady:trochę braku mu mocy na wyższych obrotach, "puchnie" przy dynamicznej jeździe, zacina się kierownica w turbinie
B5FL 2004 101 KM
Andrzej 08.06.2016
Średnia:
(6.75)
Tak
"Auto mam od 1.5 roku. Silnik sam w sobie raczej niezawodny. A co do serwisowania auta to jak nie coś w zawieszeniu do wymiany to egr. Ogólnie zawsze coś do roboty się znajdzie. Za to nigdy mnie nie zawiodło gdy wyjechałem w długie trasy"
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Małe spalanie jak na kombi. Przy częstym względnie drogim serwisowaniu jets raczej niezawodny
Wady:Jak to TDI. Denerwujące klekotanie oraz awaryjność turbosprężarki. Drogie naprawy
avb/214000/2004