alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V70 II FL 2.4 D5 (163KM)

Volvo V70 II FL 2.4 D5 (163KM)Wyświetleń: 1791

Volvo V70 II FL 2.4 D5 (163KM)

Okres produkcji: 2004-2007

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2401
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.4 D1302802006.3
2.5 TDI1402902006.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 6.5

Średnie: 7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(7.75)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Głosy według opinii:

01

Opinie użytkowników

Grzesiek 18.11.2017
Średnia:
(7.75)
Nie
" Witam To juz moje czwarte volvo ,uwazam ze silnik jest tepy i za glosny ,myslalem ze tak mi sie trafilo ale kupilem nastepne i tak samo.ciagle problemy z drganiami ,naprezeniami podczas ruszania ,rezonans przenoszacy sie do wewnatrz itd. Praca odczuwalna w kabinie jak sieczkarnia,chyba ze ktos ma drewniane ucho to wtedy jest ok.Jedyne co jest godne polecenia to komfort podrozy,swietne fotele, zawieszenie nie wybiera zbyt dobrze nierownosci. Auto nie spelnia moich oczekiwan ,moze dlatego iz przesiadlem sie z mercedesa C Klasse 2.2 CDI 2012r. a firmowy mialem nowa Kia Optime 1.7 CRD ,po przesiadce do volvo jest wielka przepasc jak do wozu drabiniastego. Napewno nie kupie nastepnego volvo. "
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Komfort siedzenia
Wady:Glosny ,toporny ,woz drabiniasty ,sredni by dylektowac sie jazda.
V70 2006 228000

Kod antyspamowy
Odśwież

22.11.2014MaykTak

Niema leprzego silnika.mam v70 z2005 d5 260tys.i nic.a dojedzie do 500 albo lepiej.spalanie cykl mieszany 5.3.teraz zrobiony na 195 km ok.7.5 przy naprawde ostrej jezdzie.bezawaryjne byly do 2005r.ale później też leprze od konkurencji.ale wiadomo pdf itd.


02.01.2016MarianTak

XC60 - D5 205 KM M2011 kupiłem u polskiego dealera. Od razu zostało wgrane oprogramowanie POLESTAR 225 KM. Po usunięciu kilku usterek podczas pierwszych 6 miesięcy ( na gwarancji ) auto sprawuje się znakomicie - 260 tyś. Przyszedł czas na wymianę wtryskiwaczy - ale cały czas jeżdżę i odpala nawet na mrozie ( w serwisie mówili, że będą kłopoty ...??? ) Dynamika lepsza niż w konkurencji ( Q5, X3 ) i można się brać z dieslami Cayenne , Q7, TUAREG, JEEP itd... Zawsze do przodu... ( mogło by być tylko dłuższe przełożenie skrzyni biegów - czytaj oszczędniejsze ). Przy 160 km/h - 3000 obr/min - to jak na diesla szkoda silnika, ale daje radę. Spalanie - miasto - ok 10,5, za miastem ok 8,5, na autostradzie 180 km/h - ok 11,5 ~12l, w Niemczech 200km/h - ok 13,5~15,5l - w zależności od kierunku wiatru - czyli w normie . Najbardziej oszczędny jest do 160 km/h - ok 9,0~10l/100km. W sumie, ważne, że idzie jak żaden inny SUV w tej klasie. Proponuję odsadzenia na felgi po 15mm przód i 20 mm na tył. Samochód za zakrętach jedzie jak gokard, lepiej jak nisko zawieszone osobówki - POLECAM Nie rozumiem polityki VOLVO jeśli chodzi o silnik 2l D5 w nowych modelach XC90 - ponad 2 T. Moc silnika ( 2,4 D5 ) można spokojnie podciągnąć wg nowego oprogramowania do 280 KM i 600 Nm i nawet utrzymać EURO 6. Od razu wchodzę w taki np. XC90 m2017... Zobaczymy, może coś szybko wymyślą , bo czas leci... a konkurencja - Q7, X5 - nie śpi. Co o tym sądzicie???


14.07.2014KrissTak

Mam D5 i nie chcę w życiu innego silnika. Fantastyczne osiągi


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.