alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V70 II FL 2.4 D5 (163KM)

Volvo V70 II FL 2.4 D5 (163KM)Wyświetleń: 2395

Volvo V70 II FL 2.4 D5 (163KM)

Okres produkcji: 2004-2007

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2401
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 6.5

Średnie: 7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.4 D1302802006.3
2.5 TDI1402902006.4

01.07.2017VOLVO D5Tak

Auto posiadam od ponad 10 lat, na liczniku 750 tys tylko raz wymieniałem koło dwu masowe, olej mobil 10w40 co 10 tys, po tym czasie stwierdzam że to najlepszy diesel jaki kiedy kolwiek istniał, wtryskiwacze jeszcze fabryczne choć już dymek widać z wydechu, turbo idealne, egr nawet nie wiem czy tam jest, spalanie bardzo niskie rekord przy spokojnej jeździe 4.6 z dystrybutora, przy normalnej jeździe do 120 5.5l silnik jest oszczędny do 160 3tys obrotów po wyżej tej prędkości spalanie rośnie (komputer pokazuje bzdury np.3.2 l/100) miasto max 8 przy dynamicznej jeździe, silnik bardzo kulturalnie pracuje, 5 cylindrów przyjemnie brzmi. Awarie jakie miałem, połamały się łopatki pompy wody (były plastikowe) pompa zmieniana na taką z matalowymi łopatkami, raz padł termostat pare lat temu był bardzo drogi 450zł, czujnik wysokiego ciśnienia paliwa (przy dynamicznym przyspieszaniu wyskakiwał błąd i auto drastycznie traciło moc) zerwane koło pasowe napędzające pasek wielorowkowy o dziwo auto dojechało z Ostrowca Świętokszyskiego do Warszawy bez paska.


22.11.2014RobertTak

Ja mam xc90 2.4 d5 185KM, przejechałem na nim 142.000 i jak do tej pory w silniku trzeba było wymienić jakiś plastikowy zestaw łopatek tzw "świr" jak mówią serwisanci w ASO. Miałem wcześniej inne 4x4 paliwożerne do bólu a w moim xc90 średnie spalanie na komputerze to 8.5. Dynamika nie za dobra w przypadku xc90 bo to cięzke auto. POLECAM ZDECYDOWANIE kierowcom spokojnie i umiarkowanie jeżdżącym.Robert


04.03.2015WaldekTak

Tylko D5 kto raz pojeździł autem z tym silnikiem innego nie będzie chciał ... Cienie silnik za dynamikę, kulturę pracy i niskie spalanie.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(7.75)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

01

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Grzesiek 18.11.2017
Średnia:
(7.75)
Nie
" Witam To juz moje czwarte volvo ,uwazam ze silnik jest tepy i za glosny ,myslalem ze tak mi sie trafilo ale kupilem nastepne i tak samo.ciagle problemy z drganiami ,naprezeniami podczas ruszania ,rezonans przenoszacy sie do wewnatrz itd. Praca odczuwalna w kabinie jak sieczkarnia,chyba ze ktos ma drewniane ucho to wtedy jest ok.Jedyne co jest godne polecenia to komfort podrozy,swietne fotele, zawieszenie nie wybiera zbyt dobrze nierownosci. Auto nie spelnia moich oczekiwan ,moze dlatego iz przesiadlem sie z mercedesa C Klasse 2.2 CDI 2012r. a firmowy mialem nowa Kia Optime 1.7 CRD ,po przesiadce do volvo jest wielka przepasc jak do wozu drabiniastego. Napewno nie kupie nastepnego volvo. "
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Komfort siedzenia
Wady:Glosny ,toporny ,woz drabiniasty ,sredni by dylektowac sie jazda.
V70 2006 228000