alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo V70 II FL 2.4 D5 (163KM)

Volvo V70 II FL 2.4 D5 (163KM)Wyświetleń: 2061

Volvo V70 II FL 2.4 D5 (163KM)

Okres produkcji: 2004-2007

Wersje nadwozia: kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2401
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju6.2L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.180.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.4 D1302802006.3
2.5 TDI1402902006.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 6.5

Średnie: 7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(7.75)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

01

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Grzesiek 18.11.2017
Średnia:
(7.75)
Nie
" Witam To juz moje czwarte volvo ,uwazam ze silnik jest tepy i za glosny ,myslalem ze tak mi sie trafilo ale kupilem nastepne i tak samo.ciagle problemy z drganiami ,naprezeniami podczas ruszania ,rezonans przenoszacy sie do wewnatrz itd. Praca odczuwalna w kabinie jak sieczkarnia,chyba ze ktos ma drewniane ucho to wtedy jest ok.Jedyne co jest godne polecenia to komfort podrozy,swietne fotele, zawieszenie nie wybiera zbyt dobrze nierownosci. Auto nie spelnia moich oczekiwan ,moze dlatego iz przesiadlem sie z mercedesa C Klasse 2.2 CDI 2012r. a firmowy mialem nowa Kia Optime 1.7 CRD ,po przesiadce do volvo jest wielka przepasc jak do wozu drabiniastego. Napewno nie kupie nastepnego volvo. "
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Komfort siedzenia
Wady:Glosny ,toporny ,woz drabiniasty ,sredni by dylektowac sie jazda.
V70 2006 228000

Kod antyspamowy
Odśwież

28.02.2015mikeTak

D5 to d % żadne tam wynalazki typu D3 niby 5 cylindrowy a jednak 2 litrowy diesel. Kto raz pojezdziłD5 w życiu nie zmieni na inny motor. To już moje trzecie volvo z silnikiem D5. Pierwsza volvinka jaką miałem z tym silnikiem to s40 z 2007 roku, potem s80 z 2008 roku i obecnie jest s60 z 2010. W międzyczasie była v50 i s60 ale silnik 2 litry i niestety ale to nie było to...


14.08.2014volvo Polska MBTak

Jako pracownik Volvo Polska mogę powiedzieć że D5 jest jedną z najlepszych jednostek napędowych w świecie- konstrukcja volvo. Jednostka 215 KM faktycznie miała problemy "uszkodzenie obudowy cylindra" co skutkowało awarią kwalifikująca silnik do wymiany. Niemniej jednak jest to bardzo rzadki przypadek w odniesieniu do ilości sprzedanych aut z tą jednostką napędową. Obecnie przypadek awarii D5 215KM jest tak samo prawdopodobne jak awaria innej jednostki Uważam ze osoby kupujące auta z za zachodniej granicy trochę rozdmuchały temat - ale cóż tak to jest jak się kupuje auto z przebiegiem kilkuset km i oszczędza się na serwisie.


06.10.2014SebastianTak

ja mam v60 D5 i jestem mega zadowolony super i jeszcze raz super przyjemność z jazdy


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.