alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 3 E90 FL 335d (286KM)

BMW Seria 3 E90 FL 335d (286KM)Wyświetleń: 4175

BMW Seria 3 E90 FL 335d (286KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2993
Moc [KM]286
Moment obrotowy [Nm]580
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna250
Przyspieszenie (0-100km/h)6.1
Spalanie - miasto [l/100km]10.1
Spalanie - trasa [l/100km]5.8
Spalanie - średnie [l/100km]7.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju7.5 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
318d1433009.34.7
320d1773507.94.8
330d2455205.96.7

17.04.2019X3 e83Tak

Świetny silnik o świetnym brzmieniu. Trapią go typowe dieslowskie problemy i typowe problemy BMW:). Świetne przyśpieszenie - potwór podatny na podnoszenie mocy, śmieszne spalanie w stosunku do masy i mocy auta. Silnik nie bierze (zauważalnie oleju), wtryski dobrej jakości wytrzymałe- jak się leje dobrej jakości paliwo + od czasu dodatek do czyszczenia np Liqui Molly SPULUNG.. Dodatkowo warto nie wywalać klapek z kolektora tylko, kupić wzmacniany regenerowany kolektor. w tym silniku jest różnica po wywaleniu klapek - auto gorzej jeździ, dziwnie zmienia biegi, więcej pali, cierpi DPF. Dodatkowo jak w każdym BMW - świece, sterownik świec, termostaty, olej LL04 co 10 tys. o to trzeba dbać. Obserwować koło pasowe. Jak się dba tak się ma. Rozrząd na łańcuchu, przypadki pękania, o których się słyszy wynikają w nie prawdziwych przebiegów ( PĘKŁ MI ŁAŃCUCH O PANIE, A MAM 190 tys przebiegu - naprawdę 590 tys. ). Kupiłbym drugi raz.


17.10.2017xxxTak

Mam BMW F10 530d czipowanie na 300 koni i muszę wam powiedzieć że to autko bardzo świetnie się zbiera ale jest 1 minut po 500 kilometrach zaczyna odzywać się łożysko Oporowa na sprzęgle poza tym autko od wymiany olejów do wymiany się nic nie dzieje czy bym polecał Ten silnik.3.0d.N57 .--245kony Tak jak najbardziej moim zdaniem najlepsza jednostka dizlowa w bmw f10 chodź bardzo drogie w utrzymaniu to jest malutki minus"


13.11.2013JurekTak

"BMW X3 przebieg 155 tyś od nowości w moich rękach ,silnik bardzo dynamiczny MOC 204 KM naprawdę jest czym cisnąć . Większość jazdy trasa spalanie przy prędkości 140-160 około 7 L czasami 8 L .Auto serwisowane w ASO od początku serwis nie tani no ale auto też z wyższej półki . Ja jestem bardzo zadowolony nie maiłem przykrych niespodzianek .Następne też będzie BMW i też silnikiem 3.0 d może skusze się na większą moc "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1
Brak opinii