alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 3 F30 320d (163KM)

BMW Seria 3 F30 320d (163KM)Wyświetleń: 1671

BMW Seria 3 F30 320d (163KM)

Okres produkcji: 2012-2015

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]380
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna230
Przyspieszenie (0-100km/h)8.0
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.5
Spalanie - średnie [l/100km]4.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.2 L
Wymiana olejuco 30.000 lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5

Trasa: 3.9

Średnie: 4.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(9.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Andrzej 05.01.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
"F30 320d ed szybkie i oszczędne u mnie spalanie nawet poniżej 3 l a przyspieszenie 7,1 s do 100 max prędkość 235 na GPS wszystko w super automacie 8 biegowym. W tej chwili przejechane 195000 km i wszystko super."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.0l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5-4.6l/100km

Zalety:
Wady:Brak, moze mała widocznośc do tyłu sedan
F30/2012/320ED

Kod antyspamowy
Odśwież

18.01.2015OloNie

"Do wersji 163 konnej bylo fajnie . Od 177 konnego-zmiana kostrukcji sinika na silnik n47 i jest poracha duzo by pisac prosze polookac na necie - Awaryjne auto. 177konna obecna trojka jest moim ostatnim autem tego koncernu ..."


04.11.2016KardekNie

porażka po 129 tys. km padły wtryski...silnik jak zimny jest terkocze i wibruje jak stary przedwojenny klekot diesel... inspekcje serwisowe w porównaniu do E-klasy są zdecydowanie droższe...


02.02.2017WojtekTak

mam 2008r wersja przed liftem.Silnik n47. Kupiłem auto w 2011 roku od pierwszego właściciela z Holandii z przebiegiem 180000. Teraz mam 325000km. Przy 260 tyś wymieniłem dwu mas bo pedał sprzęgła delikatnie wibrował oraz amortyzatory bo jeden padł. Byłem na akcji serwisowej w BMW dotyczącej wymiany napinaczy rozrządu.Dwa lata temu wgrałem nową mapę. Po modyfikacji mam 185 KM i 397 Nm momentu. Leje dobre paliwo, olej castrol edge 0w40 co 15 tyś. Klocki tarcze kiedy trzeba i teraz nowy akumulator do start-stop.Dbam o wszystko jak należy. Narazie wszystko chodzi jak w zegarku . Jeżeli ktoś kupuje dzisiaj 2006 rok od konika z przebiegiem 160 tyś to nie dziwie sie że wszystko siada bo auto ma bite 450 tyś albo więcej


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.