alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 II 2.2 HDi (170KM)

Citroen C5 II 2.2 HDi (170KM)Wyświetleń: 1169

Citroen C5 II 2.2 HDi (170KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2179
Moc [KM]170
Moment obrotowy [Nm]370
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna219
Przyspieszenie (0-100km/h)10.0
Spalanie - miasto [l/100km]9.7
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejupo.10.000 km
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 6.5

Średnie: 7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

krzycho 08.03.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"dobry dynamiczny, spalanie w normie, trzeba o niego dbać, dobra ropa z shela lub bp, dobre oleje, co druga wymiana oleju wypłukać silnik, a co najważniejsze do obsługi tylko fachowiec, polecam, jak dbasz to jedziesz."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:duuuuuzo
Wady:maaało
c5,207,2,2, 170.000

Kod antyspamowy
Odśwież

25.12.2014AdrianTak

98KW Bardzo fajny silnik - cicha praca i bezawaryjny. Po 160 - książkowo wymiana rozrządu. Dwumasy nie miałem potrzeby wymieniać. Co 80 tyś trzeba uzupełnić eloys. Ponoć co drugi dolewkę wymiana FAPa ale nie dawał o sobie znać więc nie miałem potrzeby wymieniać.


18.02.2015JanuszTak

bardzo pozytywne wrażenia z jazdy autem z tym silnikiem,Peugeot 508 2.2 HDI 204KM przebieg 130tys,Auto praktycznie jeździ po trasach średnio spala od 57-6.5L ,dynamika oraz kultura pracy na najwyższym poziomie.Duzym plusem jest wysoka kultura pracy i cicha praca silnika.Przy dużych prędkościach praktycznie nie słychać silnika w aucie.Od 3 lat użytkuje przebieg 130tys i zero problemów.Polecam


14.05.2013Tak

Akurat w przypadku tego silnika wypalanie filtra PDF może być spokojnie realizowane w ruchu miejskim


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.