alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C5 II 2.2 HDi (170KM)

Citroen C5 II 2.2 HDi (170KM)Wyświetleń: 1466

Citroen C5 II 2.2 HDi (170KM)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2179
Moc [KM]170
Moment obrotowy [Nm]370
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6/auto
Prędkość maksymalna219
Przyspieszenie (0-100km/h)10.0
Spalanie - miasto [l/100km]9.7
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 9000 5W40
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejupo.10.000 km
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 6.5

Średnie: 7

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 8/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

krzycho 08.03.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"dobry dynamiczny, spalanie w normie, trzeba o niego dbać, dobra ropa z shela lub bp, dobre oleje, co druga wymiana oleju wypłukać silnik, a co najważniejsze do obsługi tylko fachowiec, polecam, jak dbasz to jedziesz."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:duuuuuzo
Wady:maaało
c5,207,2,2, 170.000

Kod antyspamowy
Odśwież

02.08.2015radekTak

dobry silnik


10.06.2017AndrzejNie

oceniam silnik 2.2 w peugeocie 807. wg papierów ma moc 128 KM. problemy z FAP. cały czas się podtyka . liczne problemy z elektroniką sterującą silnikiem (komputery) oraz z tak zwanymi elektrovanami - elektro-pneumatycznymi zaworami - w tym sielniku jest ich aż 6!) tej zimy padły świece żarowe. zbieram się do remontu ale podobno wymiana jest bardzo trudna i może skończyć się wymianą głowicy. raz robiłem koło dwumasowe. silnik jest chimeryczny - raz jedzie przeciętnie a raz po prostu wyrywa asfalt. prawdopodobnie winna jest słaba zawodna elektronika sterująca. natomiast jak idzie - to idzie . samochód 1800 kg - dynamika niesamowita. zbiera się jak mały samochód z wielkim silnikiem. daje przyjemność z jazdy ale jest bardzo awaryjny i niepewny


12.04.2017ikatTak

ok


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.