alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C4 Aircross 1.6 e-HDI (114KM)

Citroen C4 Aircross 1.6 e-HDI (114KM)Wyświetleń: 1933

Citroen C4 Aircross 1.6 e-HDI (114KM)

Okres produkcji: 2012-2017

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]114
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)11.6
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.8

Trasa: 4.8

Średnie: 5.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

16.03.2013JacekTak

Kupiłem DS3 3 latka po niewiadomym przebiegu. Silnik 1,6 HDI 112 kM. Osiągi b. dobre. Dobre wyciszenie. Ponieważ jeżdżę w mieście, zdecydowałem się wyrzucić filtr FAP. Na razie, po wgraniu nowego oprogramowania, oddałem na reklamację. Klekocą zawory i zapala się kontrolka silnika. Warsztat walczy dalej.


12.01.2016PiotrekTak

C4 Picasso 1,6 HDi 112 KM. świetny silnik gdyby nie FAP i EGR. Spalanie na trasie bardzo niskie, spokojnie można zejść w okolice 5L/100km. Wymieniam olej i filtry co 10 tys. km. Jak na razie problemy to sygnalizacja ryzyka zatkania FAP - wyjazd za miasto konieczny oraz usterka "bajpasu" EGR, która "sieje" na elektronikę sygnalizuje awarię ABS, ASR, ESP i hamulec parkingowy. Nie ma to jednak wpływu na pracę silnika. Ogólnie jak ktoś zadba to będzie cieszył się bezawaryjną eksploatacją. Polecam.


02.11.2013PiotrTak

Przejechane 70 tyś kilometrów od nowości. Silnik nigdy nie zawiódł. Świetne osiągi jak na dizelka. Dodatkowo w samochodzie bardzo ładnie jego działanie jest wytłumione. Nieczuć ani nie słychać, że jedzie się dieslem. Co do filtra cząstek stałych. Zdarzało się, że parę razy komputer informował o tym, że istnieje ryzyko zapchania filtra - jednakże czyszczenie w trybie serwisowym pomogło. Oby tak dalej działał.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Randal 04.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Autem jeździłem przez rok w Holandii i powiem że dawno nie maiłem przyjemności jeździć tak komfortowym i nowoczesnym autem. Jeździłem wieloma autami i z wyższych półek BMW Audi i nie wiem czy bym się zamienił .Auto tak bardzo komfortowe i super wyposażone że nie chce się z niego wysiadać a przy tym spalanie to już wogóle jakieś jaja niespełna 5.5L .Silniczek bardzo fajny cichy ,elastyczny z bardzo dobrą dynamiką.Jak kiedyś będę się przymierzał do zakupu auta to w ciemno go biorę ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:komfort,wnetrze,wyposażenie,silnik,spalanie,dynamiak,przyspieszenie,elastyczność,zawieszenie miekkie i ciche
Wady:choć bym chciał znaleźć to nie ma szans
2012r 85tys