alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C4 Aircross 1.8 HDI (150KM)

Citroen C4 Aircross 1.8 HDI (150KM)Wyświetleń: 2184

Citroen C4 Aircross 1.8 HDI (150KM)

Okres produkcji: od 2012

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1798
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]300
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)10.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 5W30
LIlość oleju5.3
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 5.2

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

24.10.2015TadeuszTak

bardzo fajny silniczek charakteryzujący się wysoką kulturą pracy, oszczędny i dynamiczny.


23.03.2014Leon Tak

Silnik pierwsza klasa duża moc wysoki moment obrotowy i niskie spalanie.Auto nowe więc o jakiś usterkach nic mi nie wiadomo,wiem że ma DPF i przy większych przebiegach i jeździe miejskiej może być problem,ale już go na pewno nie będę miał.Na dzień dzisiejszy świetny samochód z bardzo dobrym silnikiem


10.06.2014PawełTak

Dla mnie silnik OK,po za drogim serwisem w ASO wszystko pierwsza klasa.Spalanie bardzo dobre nawet przy szybkiej jeździe 140-160 na trasie 6L ale spokojnie to normalnie bez wysiłku 5L.Moc wystarczająca 150KM praktycznie z każdego begu zbiera się jak ze świateł .Żadnych problemów do dnia dzisiejszego,przebieg 130tys i tylko tankowanie .Pozdrawiam i polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

olo 30.05.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"niezawodny, wystarczająco mocny z niedużym apetytem."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:mały SUV z mocnym silnikiem, wygląd
Wady:wewnątrz widać że to jednak japończyk
2013