alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)Wyświetleń: 39072

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,8
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.8

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi902151774.5
1.8 TDCi1152801905.3

16.06.2013MałyTak

"Obecnie jeżdżę Autem z tym silnikiem Ford Focus II ,niestety miałem wersję z DPF-em pisze miałem bo już nie mam wyciąłem i mam spokój .Mogę powiedzieć że silnik jest naprawdę godny polecenia ,bardzo mocny ,dynamiczny ,fajnie wchodzi na obroty .Co do spalania to śr.6-7 miasto trasa 5 L z pełnym bagażem (kombi ). Po wycięciu DPF musiałem uszczelnić jeden wtrysk ale to podobno standard (koszt 55 zł -śmiech ) Autem zrobiłem 27000 tys Żadnych problemów .Bardzo dobry silnik zresztą jak by było inaczej to nie dawali by go do różnych marek .Peugeot ,Volvo ,Mazda i chyba BMW"


03.11.2016JurekTak

Bardzo fajnie przyspiesza a przy tym spalanie w miescie ok 6,3litra. DPF nie mialem wiec spoko. Pamietac o wymianien oleju co 10-15tys i naprawde dluuuugo posluzy, polecam.


21.12.2013Kuba Tak

C-MAX przebieg 150 tyś osobiście zrobiłem 60 tyś większość po mieście barak oznak zapchania DPF może jeszcze za wcześnie nie wiem .Silnik bardzo dynamiczny przy tym mało pali w mieście 6.5 L trasa nawet 4.5 L . Rozrząd wymienia się przy 240 tys km więc mnie nie doczeka ,żadnych problemów ,jestem zadowolony ,pali na mrozach i upałach ha,ha,ha. Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 104
Średnia (głosów 19):
(8.99)
Trwałość silnika
 9.32/10
Niezawodność auta
 8.95/10
Spalanie ON
 9.16/10
Koszty utrzymania
 8.53/10

Głosy według opinii:

181

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 129

Opinie użytkowników

Tomek 06.08.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
"Generalnie auto bardzo dynamiczne (jak na 109 KM) przy tym bardzo oszczędne.Osobiście nie mam problemu z mokrym filtrem cząstek stałych FAP ,ale zaznaczam auto często użytkuję na długich dystansach.Z racji wykonywanego zawodu miałem okazje jeździć różnymi autami rożnych klas,ale Fokus to pojazd ,który jest nie do pobicia jeśli chodzi o trzymanie się drogi zwłaszcza na zakrętach."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:dynamika ,przyczepność,
Wady:
Focus combi 2007/225000 km
Tak 27.06.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"Auto przyjemne w trasy jak i do miasta lecz trzeba dbać o wymiane olejów i lać dobre paliwo koszty utrzymania na codzień są wysze przez lecz auto odpałaca się niezawodnością "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:6.1l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Dynamiczny, Wykonanie wnętrza,
Wady:brak 6 biegu a tak że dosyć duże spalanie
Focus mkII 2007r
michał 17.03.2016
Średnia:
(7.50)
Nie
"Jak czytam, że Focus II z dieslem 1.6 109KM jest dynamiczny albo elastyczny to nie wiem czy się śmiać czy płakać :). Do 3000 obr/min. to auto nie przyspiesza, czasami po zakręcie wciskam pedał gazu "do dechy" czekam i liczę kiedy się silnik obudzi...1, 2, 3, 4... Żeby przemieszczać się nim dynamicznie trzeba go kręcić bardzo wysoko, czasami jest to nawet fajna zabawa, ale nie zawsze chce się człowiek popisywać jak piętnastolatek. Spalanie ok, ale nie jakoś rewelacyjne jak na tą pojemność. Jedyna duża zaleta tego auta to bardzo bezpośrednie prowadzenie."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:w miarę bezawaryjny, dobrze się prowadzi
Wady:mega turbodziura
Focus 1.6TDCi (109KM) / 2005 / 200 000km
egon 12.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"super auto jak na taką cene"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:dynamika hamulce niskie spalanie
Wady:korozja nadkoli
hathbak 2006 137tyś
Paweł 04.12.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Polecam, bardzo ekonomiczne auto. Wnętrzne szału nie robi, ale nie ma co oczekiwać cudów w tej klasie."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:
Wady:
Focus mk2 2006