alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)Wyświetleń: 42653

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,8
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi11528010,95,3
2.0 TDCi1363209,55,6
1.6 TDCi9021512,94,5

02.12.2013Waldek Tak

Jakby nie DPF to fajny silnik ,jest bez problemowy nie ma awarii typu turbo ,wtryski -(jedyny mankament to uszczelnienie wtrysków ale to nie jest duży koszt i szybka robota około 100 zł ),z dpf też nie problem jeżeli jeździmy w trasie .Ja w swoim usunąłem DPF przy przebiegu 153 tyś za 1100 zł i nie miałem problemów więcej .Silnik jest dynamiczny zbiera się bardzo ładnie zwłaszcza na 3-cim biegu ,spalanie bardzo niskie w granicach 6 L .Mam mały wyciek przy rurze od odmy ponieważ są urwane zaczepy to standard zwłaszcza przy wymianie filtra oleju zwykle mechanik urywa zaczep . Jak by nie DPF to dałbym 5+ ale ogólnie silnik godny polecenia


08.06.2014Zenek Tak

Przebieg 212 tys Focus 2006r żadnych problemów,DPF nie daje znaków zużycia (jazda praktycznie autostrady). Spalanie bardzo niskie 4.2 trasa miasto 5.5L super dynamika ,przeglądy co 20 tys w ASO koszt 550 zł czasami więcej 750zł i to wszystko.Oryginalna turbina,wtryski,dwumasa !!!


16.06.2013MałyTak

"Obecnie jeżdżę Autem z tym silnikiem Ford Focus II ,niestety miałem wersję z DPF-em pisze miałem bo już nie mam wyciąłem i mam spokój .Mogę powiedzieć że silnik jest naprawdę godny polecenia ,bardzo mocny ,dynamiczny ,fajnie wchodzi na obroty .Co do spalania to śr.6-7 miasto trasa 5 L z pełnym bagażem (kombi ). Po wycięciu DPF musiałem uszczelnić jeden wtrysk ale to podobno standard (koszt 55 zł -śmiech ) Autem zrobiłem 27000 tys Żadnych problemów .Bardzo dobry silnik zresztą jak by było inaczej to nie dawali by go do różnych marek .Peugeot ,Volvo ,Mazda i chyba BMW"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 109
Średnia (głosów 20):
(9.01)
Trwałość silnika
 9.35/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.1/10
Koszty utrzymania
 8.6/10

Głosy według opinii:

191

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 133

Opinie użytkowników

Patryk 15.02.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Polecam autko "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Brak DPF, sterowność, spalanie
Wady:Mało mocy, karoseria, wyciszenie
Mk2 kombi 2006 250000
Tomek 06.08.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
"Generalnie auto bardzo dynamiczne (jak na 109 KM) przy tym bardzo oszczędne.Osobiście nie mam problemu z mokrym filtrem cząstek stałych FAP ,ale zaznaczam auto często użytkuję na długich dystansach.Z racji wykonywanego zawodu miałem okazje jeździć różnymi autami rożnych klas,ale Fokus to pojazd ,który jest nie do pobicia jeśli chodzi o trzymanie się drogi zwłaszcza na zakrętach."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:dynamika ,przyczepność,
Wady:
Focus combi 2007/225000 km
Tak 27.06.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
"Auto przyjemne w trasy jak i do miasta lecz trzeba dbać o wymiane olejów i lać dobre paliwo koszty utrzymania na codzień są wysze przez lecz auto odpałaca się niezawodnością "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:6.1l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Dynamiczny, Wykonanie wnętrza,
Wady:brak 6 biegu a tak że dosyć duże spalanie
Focus mkII 2007r
michał 17.03.2016
Średnia:
(7.50)
Nie
"Jak czytam, że Focus II z dieslem 1.6 109KM jest dynamiczny albo elastyczny to nie wiem czy się śmiać czy płakać :). Do 3000 obr/min. to auto nie przyspiesza, czasami po zakręcie wciskam pedał gazu "do dechy" czekam i liczę kiedy się silnik obudzi...1, 2, 3, 4... Żeby przemieszczać się nim dynamicznie trzeba go kręcić bardzo wysoko, czasami jest to nawet fajna zabawa, ale nie zawsze chce się człowiek popisywać jak piętnastolatek. Spalanie ok, ale nie jakoś rewelacyjne jak na tą pojemność. Jedyna duża zaleta tego auta to bardzo bezpośrednie prowadzenie."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:w miarę bezawaryjny, dobrze się prowadzi
Wady:mega turbodziura
Focus 1.6TDCi (109KM) / 2005 / 200 000km
egon 12.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"super auto jak na taką cene"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:dynamika hamulce niskie spalanie
Wady:korozja nadkoli
hathbak 2006 137tyś