alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)Wyświetleń: 42462

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,8
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi11528010,95,3
2.0 TDCi1363209,55,6
1.6 TDCi9021512,94,5

15.11.2013Jacek Tak

Silnik rewelacja bardzo dobra dynamika ,wysoki moment obrotowy daje temu autu dobre osiągi .Jak na kompakta silnik wystarczający ,auto zrywne wyprzedzanie to sama przyjemność .Przełożenie biegów dosyć długie ale to przez skrzynie 5 biegową ale moim zdaniem to jest atut ,może na trasie przydał by sie szósty bieg.Spalanie bardzo niskie miasto 6.2 L trasa przy spokojnej jeździe nawet 4.0 L a tak do 140km/h 5L ,Problemów żadnych ,DPF jak dla mnie nie przysparza problemów sam się wypala na trasie .Doby samochód i bardzo dobry silnik


20.01.2015StasqeTak

Polecam, przebieg aktualnie 189kkm, jazda średnio 2/3 trasa 1/3 miasto, więc dpf też nie robi problemów. W ASO zmieniam olej w ramach motorcraft service - 270zł za olej, filtr oleju i powietrza - dobra cena.


19.12.2015Marek/ERA 3NY....Tak

FF kombi 2004 MK2 109PS. Bez fabrycznego DPF. Nie wiem jak wszyscy użytkownicy, ale ja jestem szczególnie zadowolony z tego auta. Przejechane ponad 250,000km, olej co 10000km plus filtr Motorcrafta (formułaF5/30), wszystko inne przy serwisie oryginalne, żadne zamienniki, ważne jest aby utrzymać geometrię itd. Jeżdżę często na trasie Świdnica-Warszawa (4,20 godz.) i Świdnica -Hamminkeln 846km (6godz 40 min.) auto jedzie max 210 i daje radę. Teraz codziennie robię trasę Hamminkel-Krefeld 16 min. przy korkach jakie tu są. Polecam to auto, tylko pod warunkiem , że nie będzie faszerowane zamiennikami i warsztat u kowala w szopie. A jak ktoś nie schłodzi turbiny po zatrzymaniu po takiej jeździe jak ja to robię (min.5minut) to zawsze będzie płakał, że marne auto. Spalanie: przy jeździe bardzo szybkiej 47litrów wystarczy na 720 km, przy jeździe delikatnej 47 litrów wystarczy na 930 km. Pozdrawiam wszystkich MK2 z 2004.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 108
Średnia (głosów 20):
(9.01)
Trwałość silnika
 9.35/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.1/10
Koszty utrzymania
 8.6/10

Głosy według opinii:

191

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 133

Opinie użytkowników

Paweł 04.12.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Polecam, bardzo ekonomiczne auto. Wnętrzne szału nie robi, ale nie ma co oczekiwać cudów w tej klasie."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:
Wady:
Focus mk2 2006
Luk 25.11.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"W swojej klasie zdecydowanie wart polecenia "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Niskie koszty utrzymania, zawieszenie
Wady:Jakość plastików
2005
Rafał 24.08.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Autko w sam raz dla małej rodziny. Zwinne zwrotne i bezawaryjne, ale tylko jeśli sie o nie dba i jak coś sie zepsuje to nie szuka najtańszej chińskiej części. Mój egzemplarz mechanicznie od 10 lat bezawaryjny, nigdy nic sie nie popruło i zawsze mogłem na nim polegać, warunkiem była regularna wymiana zużytych podzespołów. Jedynymi problemami mojego Focusa są rdza na nadkolach która zaczyna wychodzić coraz mocniej i trzeszczące plastiki we wnętrzu, ale po 10 latach nie wymagajmy od auta stanu salonowego ;-)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Tani w utrzymaniu, zwrotny, bezawaryjny
Wady:Rdzewiejące nadkola, trzeszczące plastiki.
Ford Focus MK2 kombi/ 186 500km / 2005 rok
17.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"SZCZERZE POLECAM DYNAMIKA FRAJDA Z JAZDY ORAZ SUPER NISKIE SPALANIE PODOBNO W MONDEO MK4 JESZCZE LEPIEJ WYPADA--------------------------- BEZAWARYJNY "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:CAŁOKSZTAŁT
Wady:BRAK
FOCUS
Szymon 15.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Samochód posiadam od 12 miesięcy. Kupiłem go z przebiegiem 198 tys. km. W chwili obecnej przejechane 220 tys, poza wymianą oleju, filtrów ( łącznie z filtrem paliwa dośc drogi ) nic złego się nie dzieje, silnik elastyczny daje rade, nawet z załadowaną przyczepą i 4 osobami w środku. Przed zakupem czytałem i słyszałem różne opinie na temat tego silnika, ale sam doświadczyłem faktu, iż nie do końca były one prawdziwe. Oglnie autko godne polecenia za taką kasę chyba nie ma lepszego. No chyba, że wyeksploatowane Pancerwageny z jednostkami 1,9 TDI ( ,,Niemiec płakał jak sprzedawał" ) "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie, fenomenalne zawieszenie, dobra widocznosc, jak dla mnie wygodne fotele
Wady:koło dwumasowe,
Focus mk2 Kombi 2004 220 tys km