alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)Wyświetleń: 39105

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,8
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.8

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi902151774.5
1.8 TDCi1152801905.3

29.03.2014Kamil Tak

Bardzo dobra dynamika i niskie spalanie to największe zalety tej jednostki ,miałem wcześniej Peugeota 307 a teraz Focusa z tym silnikiem .Osobiście na tych silnikach zrobiłem około 150 tyś be najmniejszych napraw .Jego wada to DPF ale tylko wtedy jak jeździmy po mieście,ja użytkuję auto w trasie więc żadnych problemów


04.03.2017LechuTak

Sprzęgło wytrzymało 210000km ,także nie tak złe turbo 200000km,,,poza tym nic sie nie dzieje z silnikiem,pracuje równo i cicho.Profilaktyczna wymiana podkładek miedzianych pod wtryskami,olej co 10000km i jeździ jak nowy.Jak dla mnie udana jednostka,tyle ze trzeba o nią dbać i wcześniej osuwać rożnego rodzaju nieszczelności typu wtryski kolektor ssący,czyszczenie lub usuniecie filtra smarowania turbiny.Ale to bardzo tanie rzeczy.


08.10.2017HenrykTak

Ford Focus 1.6 TDCI 109 km, rocznik 2010 eksploatuję od nowości. Aktualny przebieg 320.000 km. Po 220.000 wymieniłem sprężarkę i "dwumas". Wtryski oryginalne - nie kopcą - zero obsługi. Tankuję tylko paliwo "Ulitmate", "Vpower" lub "Verva". Silnik bezawaryjny !!! Zgodnie z instrukcją wymiana oleju i filtrów. Spalanie - trasa przy 140 km/h 5l/100km, miasto w lecie 5,8l, w zimie 6,5l Bardzo dobra kultura pracy silnika, dobrze przyśpiesza. Polecam jednostkę. !!!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 104
Średnia (głosów 19):
(8.99)
Trwałość silnika
 9.32/10
Niezawodność auta
 8.95/10
Spalanie ON
 9.16/10
Koszty utrzymania
 8.53/10

Głosy według opinii:

181

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 129

Opinie użytkowników

Luk 25.11.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"W swojej klasie zdecydowanie wart polecenia "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Niskie koszty utrzymania, zawieszenie
Wady:Jakość plastików
2005
Rafał 24.08.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Autko w sam raz dla małej rodziny. Zwinne zwrotne i bezawaryjne, ale tylko jeśli sie o nie dba i jak coś sie zepsuje to nie szuka najtańszej chińskiej części. Mój egzemplarz mechanicznie od 10 lat bezawaryjny, nigdy nic sie nie popruło i zawsze mogłem na nim polegać, warunkiem była regularna wymiana zużytych podzespołów. Jedynymi problemami mojego Focusa są rdza na nadkolach która zaczyna wychodzić coraz mocniej i trzeszczące plastiki we wnętrzu, ale po 10 latach nie wymagajmy od auta stanu salonowego ;-)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Tani w utrzymaniu, zwrotny, bezawaryjny
Wady:Rdzewiejące nadkola, trzeszczące plastiki.
Ford Focus MK2 kombi/ 186 500km / 2005 rok
17.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"SZCZERZE POLECAM DYNAMIKA FRAJDA Z JAZDY ORAZ SUPER NISKIE SPALANIE PODOBNO W MONDEO MK4 JESZCZE LEPIEJ WYPADA--------------------------- BEZAWARYJNY "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:CAŁOKSZTAŁT
Wady:BRAK
FOCUS
Szymon 15.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Samochód posiadam od 12 miesięcy. Kupiłem go z przebiegiem 198 tys. km. W chwili obecnej przejechane 220 tys, poza wymianą oleju, filtrów ( łącznie z filtrem paliwa dośc drogi ) nic złego się nie dzieje, silnik elastyczny daje rade, nawet z załadowaną przyczepą i 4 osobami w środku. Przed zakupem czytałem i słyszałem różne opinie na temat tego silnika, ale sam doświadczyłem faktu, iż nie do końca były one prawdziwe. Oglnie autko godne polecenia za taką kasę chyba nie ma lepszego. No chyba, że wyeksploatowane Pancerwageny z jednostkami 1,9 TDI ( ,,Niemiec płakał jak sprzedawał" ) "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie, fenomenalne zawieszenie, dobra widocznosc, jak dla mnie wygodne fotele
Wady:koło dwumasowe,
Focus mk2 Kombi 2004 220 tys km
stop 28.05.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:3.4l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:malo spalanie, comfort, Prędkość, wysokich prędkości w trasy, Przyspieszenie
Wady:turbo/sp halas
HB 2005 144tys