alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)Wyświetleń: 45977

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,8
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi11528010,95,3
2.0 TDCi1363209,55,6
1.6 TDCi9021512,94,5

14.11.2018MateuszNie

Wieczne problemy z dpf lejace wtryski i wymiana turbo przebieg 140tys na naprawy wydałem już 6tys a auto warte może 15


16.03.2015PiotrTak

Polecam silnik dynamiczny a przy tym bardzo oszczędny,po za DPF-em żadnych problemów,


16.06.2013MałyTak

"Obecnie jeżdżę Autem z tym silnikiem Ford Focus II ,niestety miałem wersję z DPF-em pisze miałem bo już nie mam wyciąłem i mam spokój .Mogę powiedzieć że silnik jest naprawdę godny polecenia ,bardzo mocny ,dynamiczny ,fajnie wchodzi na obroty .Co do spalania to śr.6-7 miasto trasa 5 L z pełnym bagażem (kombi ). Po wycięciu DPF musiałem uszczelnić jeden wtrysk ale to podobno standard (koszt 55 zł -śmiech ) Autem zrobiłem 27000 tys Żadnych problemów .Bardzo dobry silnik zresztą jak by było inaczej to nie dawali by go do różnych marek .Peugeot ,Volvo ,Mazda i chyba BMW"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 110
Średnia (głosów 20):
(9.01)
Trwałość silnika
 9.35/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.1/10
Koszty utrzymania
 8.6/10

Głosy według opinii:

191

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 137

Opinie użytkowników

Paweł 04.12.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Polecam, bardzo ekonomiczne auto. Wnętrzne szału nie robi, ale nie ma co oczekiwać cudów w tej klasie."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:
Wady:
Focus mk2 2006
Luk 25.11.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"W swojej klasie zdecydowanie wart polecenia "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Niskie koszty utrzymania, zawieszenie
Wady:Jakość plastików
2005
Rafał 24.08.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
"Autko w sam raz dla małej rodziny. Zwinne zwrotne i bezawaryjne, ale tylko jeśli sie o nie dba i jak coś sie zepsuje to nie szuka najtańszej chińskiej części. Mój egzemplarz mechanicznie od 10 lat bezawaryjny, nigdy nic sie nie popruło i zawsze mogłem na nim polegać, warunkiem była regularna wymiana zużytych podzespołów. Jedynymi problemami mojego Focusa są rdza na nadkolach która zaczyna wychodzić coraz mocniej i trzeszczące plastiki we wnętrzu, ale po 10 latach nie wymagajmy od auta stanu salonowego ;-)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Tani w utrzymaniu, zwrotny, bezawaryjny
Wady:Rdzewiejące nadkola, trzeszczące plastiki.
Ford Focus MK2 kombi/ 186 500km / 2005 rok
17.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"SZCZERZE POLECAM DYNAMIKA FRAJDA Z JAZDY ORAZ SUPER NISKIE SPALANIE PODOBNO W MONDEO MK4 JESZCZE LEPIEJ WYPADA--------------------------- BEZAWARYJNY "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:CAŁOKSZTAŁT
Wady:BRAK
FOCUS
Szymon 15.01.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Samochód posiadam od 12 miesięcy. Kupiłem go z przebiegiem 198 tys. km. W chwili obecnej przejechane 220 tys, poza wymianą oleju, filtrów ( łącznie z filtrem paliwa dośc drogi ) nic złego się nie dzieje, silnik elastyczny daje rade, nawet z załadowaną przyczepą i 4 osobami w środku. Przed zakupem czytałem i słyszałem różne opinie na temat tego silnika, ale sam doświadczyłem faktu, iż nie do końca były one prawdziwe. Oglnie autko godne polecenia za taką kasę chyba nie ma lepszego. No chyba, że wyeksploatowane Pancerwageny z jednostkami 1,9 TDI ( ,,Niemiec płakał jak sprzedawał" ) "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie, fenomenalne zawieszenie, dobra widocznosc, jak dla mnie wygodne fotele
Wady:koło dwumasowe,
Focus mk2 Kombi 2004 220 tys km