alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)Wyświetleń: 39076

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,8
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.8

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi902151774.5
1.8 TDCi1152801905.3

08.10.2017HenrykTak

Ford Focus 1.6 TDCI 109 km, rocznik 2010 eksploatuję od nowości. Aktualny przebieg 320.000 km. Po 220.000 wymieniłem sprężarkę i "dwumas". Wtryski oryginalne - nie kopcą - zero obsługi. Tankuję tylko paliwo "Ulitmate", "Vpower" lub "Verva". Silnik bezawaryjny !!! Zgodnie z instrukcją wymiana oleju i filtrów. Spalanie - trasa przy 140 km/h 5l/100km, miasto w lecie 5,8l, w zimie 6,5l Bardzo dobra kultura pracy silnika, dobrze przyśpiesza. Polecam jednostkę. !!!!


31.08.2013MarekNie

Posiadam ten samochod od 2 lat przejechane 50 tys km ladna kultura pracy silnika. Moj model nie posiada filtru dpf. Samochod strasznie nie lubi wysokich obrotow powyzej 3tys, po 20 tys km podczas dynamicznej jazdy padla turbina. Problemy z uszczelnieniem wtryskow praktycznie w kazdym dotad spotkanym aucie wiec pewnie wada producenta. Co do osiagow slabe i duza turbodziura na dole.


16.06.2013MałyTak

"Obecnie jeżdżę Autem z tym silnikiem Ford Focus II ,niestety miałem wersję z DPF-em pisze miałem bo już nie mam wyciąłem i mam spokój .Mogę powiedzieć że silnik jest naprawdę godny polecenia ,bardzo mocny ,dynamiczny ,fajnie wchodzi na obroty .Co do spalania to śr.6-7 miasto trasa 5 L z pełnym bagażem (kombi ). Po wycięciu DPF musiałem uszczelnić jeden wtrysk ale to podobno standard (koszt 55 zł -śmiech ) Autem zrobiłem 27000 tys Żadnych problemów .Bardzo dobry silnik zresztą jak by było inaczej to nie dawali by go do różnych marek .Peugeot ,Volvo ,Mazda i chyba BMW"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 104
Średnia (głosów 19):
(8.99)
Trwałość silnika
 9.32/10
Niezawodność auta
 8.95/10
Spalanie ON
 9.16/10
Koszty utrzymania
 8.53/10

Głosy według opinii:

181

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 129

Opinie użytkowników

Grzegorz 08.05.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jestem zadowolony z autka,w miarę cichy dobrze się sprawuje,jest ok "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:dobra sterowność, dynamika, spalanie jak na ten silnik
Wady:drogi przewód z filtra powietrza do silnika
1.6 tdci 109km, Turnier
sebastiane 31.01.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Samochód stosunkowo tani jeśli szukamy używanego. Rewelacyjne niskie spalanie. Jeździ się całkiem komfortowo. Do kombika załadowałem cztery osoby wraz z bagażami do Chorwacji i nawet nie poczułem spadku mocy. Po pokonaniu 30 tys. km jak na razie bez większych problemów. Padły elektromagnesy na alternatorze, akumulator (od nowości) i chłodnica klimy (z mojej winy). Dlatego autko jak najbardziej polecam!"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Komfort jazdy, Niskie spalanie, Przestronne wnętrze, Zadawalające osiągi
Wady:Usterki elektroniki
Focus/2006/201000
19.11.2012
Średnia:
(8.00)
Tak
"Super autko ,jeździłem nim w firmie ,zrobiłem ponad 120 tys km bez jakichkolwiek problemów .O DPF-ie nie mogę nic złego powiedzieć bo auto używam na trasie .Naprawdę nie oszczędzałem go wogólę .Tylko wymiana filtrów oleju ,raz tarcze klocki i alternator to słaby punkt tych modeli.Dobre auto na nasze dziurawe i nierówne drogi .Zawieszenie PERFEKCYJNE - nie nadarmo mówią że bije wszystkie modele w tej klasie .Auto ma wielowahaczowe zawieszenie tylne przez co komfort jazdy jest rewelacyjny.Nie słuchajcie tych mitów że jak się zepsuję to zawieszenie to 2500zł ,tylko kiedy to się psuje ,w innych autach padają wtryski ,pompy itd o wiele droższe .Mówią że lepszy 90 konny jeździłem jednym i drugim ,różnica ogromna na korzyść 109KM ale jak ktoś jeździ po mieście to chyba lepszy 90KM -mniej pali ,nie ma koła dwumsowego i zwykłą turbinę .Ogólnie auto godne polecenia ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Dynamiczny silnik bardzo zrywny, niskie spalnie na trasie jak również w mieście, zero awarii, super zawieszenie prawie wogóle się nie psuje, bardzo dobrze trzyma sie drogi
Wady:Auto ma DPF- mnie nie szkodziło, Koło dwumasowe
1.6 tdci kombi Duratorq/2008 rok 127.000 Km
28.10.2012
Średnia:
(9.50)
Tak
"Auto rewelacyjne , świetny silnik bardzo mocny ,moc 109 Km w zupełności wystarczająca do szybszej jazdy na trasie i do wyprzedzania .Układ jezdny chyba najlepszy na rynku,spalanie bardzo niskie ,jakby nie DPF to chyba można powiedzieć auto bezawaryjne .Polecam wszystkim którzy szukają nie drogiego bardzo komfortowego i super bezpiecznego auta (5-gwiazdek NCAP)."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Super silnik, niskie spalanie, rewelacyjny układ jezdny
Wady:Niestety DPF, tylko usunięcie
Ford Focus II Kombi 2006r 164.000 tyś
<<<1234>>>