alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)Wyświetleń: 40633

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,8
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi11528010,95,3
2.0 TDCi1363209,55,6
1.6 TDCi9021512,94,5

02.12.2013Waldek Tak

Jakby nie DPF to fajny silnik ,jest bez problemowy nie ma awarii typu turbo ,wtryski -(jedyny mankament to uszczelnienie wtrysków ale to nie jest duży koszt i szybka robota około 100 zł ),z dpf też nie problem jeżeli jeździmy w trasie .Ja w swoim usunąłem DPF przy przebiegu 153 tyś za 1100 zł i nie miałem problemów więcej .Silnik jest dynamiczny zbiera się bardzo ładnie zwłaszcza na 3-cim biegu ,spalanie bardzo niskie w granicach 6 L .Mam mały wyciek przy rurze od odmy ponieważ są urwane zaczepy to standard zwłaszcza przy wymianie filtra oleju zwykle mechanik urywa zaczep . Jak by nie DPF to dałbym 5+ ale ogólnie silnik godny polecenia


03.11.2016JurekTak

Bardzo fajnie przyspiesza a przy tym spalanie w miescie ok 6,3litra. DPF nie mialem wiec spoko. Pamietac o wymianien oleju co 10-15tys i naprawde dluuuugo posluzy, polecam.


31.08.2013MarekNie

Posiadam ten samochod od 2 lat przejechane 50 tys km ladna kultura pracy silnika. Moj model nie posiada filtru dpf. Samochod strasznie nie lubi wysokich obrotow powyzej 3tys, po 20 tys km podczas dynamicznej jazdy padla turbina. Problemy z uszczelnieniem wtryskow praktycznie w kazdym dotad spotkanym aucie wiec pewnie wada producenta. Co do osiagow slabe i duza turbodziura na dole.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 107
Średnia (głosów 20):
(9.01)
Trwałość silnika
 9.35/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9.1/10
Koszty utrzymania
 8.6/10

Głosy według opinii:

191

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 132

Opinie użytkowników

stop 28.05.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:3.4l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:malo spalanie, comfort, Prędkość, wysokich prędkości w trasy, Przyspieszenie
Wady:turbo/sp halas
HB 2005 144tys
Grzegorz 08.05.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Jestem zadowolony z autka,w miarę cichy dobrze się sprawuje,jest ok "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:dobra sterowność, dynamika, spalanie jak na ten silnik
Wady:drogi przewód z filtra powietrza do silnika
1.6 tdci 109km, Turnier
sebastiane 31.01.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Samochód stosunkowo tani jeśli szukamy używanego. Rewelacyjne niskie spalanie. Jeździ się całkiem komfortowo. Do kombika załadowałem cztery osoby wraz z bagażami do Chorwacji i nawet nie poczułem spadku mocy. Po pokonaniu 30 tys. km jak na razie bez większych problemów. Padły elektromagnesy na alternatorze, akumulator (od nowości) i chłodnica klimy (z mojej winy). Dlatego autko jak najbardziej polecam!"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Komfort jazdy, Niskie spalanie, Przestronne wnętrze, Zadawalające osiągi
Wady:Usterki elektroniki
Focus/2006/201000
19.11.2012
Średnia:
(8.00)
Tak
"Super autko ,jeździłem nim w firmie ,zrobiłem ponad 120 tys km bez jakichkolwiek problemów .O DPF-ie nie mogę nic złego powiedzieć bo auto używam na trasie .Naprawdę nie oszczędzałem go wogólę .Tylko wymiana filtrów oleju ,raz tarcze klocki i alternator to słaby punkt tych modeli.Dobre auto na nasze dziurawe i nierówne drogi .Zawieszenie PERFEKCYJNE - nie nadarmo mówią że bije wszystkie modele w tej klasie .Auto ma wielowahaczowe zawieszenie tylne przez co komfort jazdy jest rewelacyjny.Nie słuchajcie tych mitów że jak się zepsuję to zawieszenie to 2500zł ,tylko kiedy to się psuje ,w innych autach padają wtryski ,pompy itd o wiele droższe .Mówią że lepszy 90 konny jeździłem jednym i drugim ,różnica ogromna na korzyść 109KM ale jak ktoś jeździ po mieście to chyba lepszy 90KM -mniej pali ,nie ma koła dwumsowego i zwykłą turbinę .Ogólnie auto godne polecenia ."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Dynamiczny silnik bardzo zrywny, niskie spalnie na trasie jak również w mieście, zero awarii, super zawieszenie prawie wogóle się nie psuje, bardzo dobrze trzyma sie drogi
Wady:Auto ma DPF- mnie nie szkodziło, Koło dwumasowe
1.6 tdci kombi Duratorq/2008 rok 127.000 Km
28.10.2012
Średnia:
(9.50)
Tak
"Auto rewelacyjne , świetny silnik bardzo mocny ,moc 109 Km w zupełności wystarczająca do szybszej jazdy na trasie i do wyprzedzania .Układ jezdny chyba najlepszy na rynku,spalanie bardzo niskie ,jakby nie DPF to chyba można powiedzieć auto bezawaryjne .Polecam wszystkim którzy szukają nie drogiego bardzo komfortowego i super bezpiecznego auta (5-gwiazdek NCAP)."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Super silnik, niskie spalanie, rewelacyjny układ jezdny
Wady:Niestety DPF, tylko usunięcie
Ford Focus II Kombi 2006r 164.000 tyś
<<<1234>>>