alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Kangoo II 1.5 dCi (65KM)

Renault Kangoo II 1.5 dCi (65KM)Wyświetleń: 15946

Renault Kangoo II 1.5 dCi (65KM)

Okres produkcji: 2003-2008

Wersje nadwozia: Kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]65
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna146
Przyspieszenie (0-100km/h)16,3
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 90.000 km lub 5 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 5

Średnie: 5.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi681601465.7
1.5 dCi801851535.3

24.09.2017TomekTak

Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku przeglądy co 30 tys wykonywałem lub dwa lata co pierwsze,potem co 20 tys,rozrząd wykonałem przy przebiegu 70 tys bo minęło 5 lat cena w serwisie 1360zł.Dodam że auto było na systemie Delphi,nigdy ale to nigdy nie miałem poważnej usterki !!! Jedyną awarią jaką zaliczyłem na trasie była pęknięta gumowa rura od turbiny i auto straciło moc,a że nie maiłem intercoolera mogłem jechać dalej co było ogromnym plusem.Cena rury w ASO ponad 200 zł i to wszystko z awarii.Autko na swoje 65 koni przyzwoicie chodziło na trasie do 120km/h idealnie potem same męki,spalanie średnio 5.5l miasto 6.7l a trasa 4.5l.O silnik dbałem bardzo ale to bardzo więc może dlatego nie miałem awarii,sprzedałem przy przebiegu 192.000 km a w serwisie jak nowy właściciel kupował to powiedzieli że jeszcze takiego auta w takim stanie z tym silnikiem nie widzieli.Tak że mowa że jest awaryjny to rzecz względna,do dziś jeżdże tylko dieslami1.5 dci miałem 1.9 dci i nigdy mnie nic złego nie spotkało,trzeba odpowiednio użytkować i wtedy jest OK.


28.05.2013MałyTak

"Miałem kilka renówek z tym silnikiem Kangoo I 1.5 dci 65 KM Kangoo II 1.5 dci 105 KM Megane 1.5 dci 85 KM w przedziale 2003-2010r .Więc mogę coś powiedzieć na temat tych silników BEZAWARYJNE!!! Tak kompletnie żadnych problemów ,pierwszy Kangur z osprzętem Delphhi do 100tys km nic (pękła rura od turbo 350 zł serwis 10min pracy ) .Megane lałem i jeździłem przebieg 130 tyś (kupiłem przy 78 tyś ) wymiana olejów i tyle .Kangoo II super auto niestety paliło jak smok i sprzedałem przy przebiegu 36 tyś (uciekł gaz z klimy ).Po 2005 roku silniki zostały dopracowane zmieniono system zasilnia z Delphi na Siemens i nie ma kompletnie żadnych problemów.Zresztą co tu dużo mówić jakby był zły to nie dawali by go do całej floty Reno do dnia dzisiejszego .Nie słuchajcie głupków którzy mówią ze renówka to kicha .Kicha to te niemieckie złomy TDI!!!"


21.12.2012Tak

"Jeździłam kilkoma renówkami i z całą odpowiedzialnością mogę polecić silniki tej marki . Zwłaszcza sinik 1.5 DCi 68 KM . bardzo niskie spalanie ,zero awarii ,dobra dynamika."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 3):
(7.67)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 6.33/10
Spalanie ON
 8.67/10
Koszty utrzymania
 6.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

andrzej 03.08.2013
Średnia:
(7.00)
Tak
"mój kangoo 1,5dci to mało awaryjny model ma przebieg 242400 04.r wymieniam tylko elementy eksploatacyjne"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (3/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie spalanie łatwa obsługa
Wady:drogie części zamienne np.wtryski pompa wspomagania rurki klimy (650zł)
kangoo 1,5 dci 2004r 234400
13.02.2013
Średnia:
(7.75)
Tak
"Niskie spalanie to zdecydowanie podstawowa cecha tej jednostki , ogólnie polecam - ale przed zakupem koniecznie sprawdzić w serwisie !"
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie koszty serwisu
Wady:wycieki i hałas
RENAULT KANGO
Mały 28.10.2012
Średnia:
(8.25)
Tak
"Kupiłem auto w salonie nowe ,byłem na początku zawiedziony .Ni to Van ni osobowe .Ale przez pięć lat użytkowania same plusy .Mianowicie ,bardzo dobra widoczność(parkowanie),super elastyczny silnik ,świetny do miasta również na trasy (Chorwacja 1250km) bez problemu bardzo dobry na wakacje i wypady .Niskie spalanie żadnych kłopotów jak piszą inni .O nowoczesne diesle trzeba dbać wymiana oleju przeglądy i dobre paliwo a wtedy auto się odwdzięczy bezawaryjnością .Niestety drogi servis i części !!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:super silnik elastyczny, niskie spalanie, dobra widoczność, duże możliwości załdunkowe
Wady:drogie części w servisie, pękła mi rura od turbo, ciągłe palenie się żarówek
Kango II 2003 przebieg 68.000 tyś