alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Kangoo II 1.5 dCi (65KM)

Renault Kangoo II 1.5 dCi (65KM)Wyświetleń: 11160

Renault Kangoo II 1.5 dCi (65KM)

Okres produkcji: 2003-2008

Wersje nadwozia: Kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]65
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna146
Przyspieszenie (0-100km/h)16,3
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 tyś /km
Wymiana rozrządupo 90.000.Km- lub 5 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi681601465.7
1.5 dCi801851535.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 5

Średnie: 5.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(7.67)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 6.33/10
Spalanie ON
 8.67/10
Koszty utrzymania
 6.67/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

andrzej 03.08.2013
Średnia:
(7.00)
Tak
"mój kangoo 1,5dci to mało awaryjny model ma przebieg 242400 04.r wymieniam tylko elementy eksploatacyjne"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (3/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie spalanie łatwa obsługa
Wady:drogie części zamienne np.wtryski pompa wspomagania rurki klimy (650zł)
kangoo 1,5 dci 2004r 234400
13.02.2013
Średnia:
(7.75)
Tak
"Niskie spalanie to zdecydowanie podstawowa cecha tej jednostki , ogólnie polecam - ale przed zakupem koniecznie sprawdzić w serwisie !"
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie koszty serwisu
Wady:wycieki i hałas
RENAULT KANGO
Mały 28.10.2012
Średnia:
(8.25)
Tak
"Kupiłem auto w salonie nowe ,byłem na początku zawiedziony .Ni to Van ni osobowe .Ale przez pięć lat użytkowania same plusy .Mianowicie ,bardzo dobra widoczność(parkowanie),super elastyczny silnik ,świetny do miasta również na trasy (Chorwacja 1250km) bez problemu bardzo dobry na wakacje i wypady .Niskie spalanie żadnych kłopotów jak piszą inni .O nowoczesne diesle trzeba dbać wymiana oleju przeglądy i dobre paliwo a wtedy auto się odwdzięczy bezawaryjnością .Niestety drogi servis i części !!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:super silnik elastyczny, niskie spalanie, dobra widoczność, duże możliwości załdunkowe
Wady:drogie części w servisie, pękła mi rura od turbo, ciągłe palenie się żarówek
Kango II 2003 przebieg 68.000 tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

26.06.2013TomaszTak

Przede wszystkim najważniejsze to olej nie zadne 30 tyś km jak serwis mówi tylko 10-15 tyś.km to panewki i inne cześci pojeżdżą dłużej co to za koszt 5l oleju w porównaniu i kosztów napraw.


16.08.2015JerzyTak

Megane II 1.5dCi 106kM - 6 biegów bez filtra cząstek stałych. Auto zakupiłem w 2009r z przebiegiem 18 500km. Obecny przebieg 102 000km. Dobra dynamika silnika. Jak na razie zero problemów z silnikiem ale: wymiana oleju z filtrem + filtra powietrza regularnie co 10 tys , wymiana filtra paliwa co 20 tys. Olej cały czas tylko ELF 5w /40 taki jak zaleca producent . Staram się by tuż po rozpoczęciu jazdy gdy silnik zimny nie przekraczać 2200 obr/min oraz pamiętam by po skończonej jeździe zwłaszcza na trasie silnik pochodził te kilkadziesiąt sekund na wolnych obrotach. Spalanie w trasie bez problemu w zakresie 4,5-5,0 . Przy delikatnej jeździe nie przekraczając 120 km/h osiągam w trasie 4,3- 4,5 l/100 . Silnik lubi dobre paliwo , co drugie tankowanie napełniam zbiornik paliwem premium. Nie zauważyłem różnicy w spalaniu ale praca silnika jest cichsza i bardziej elastyczna. Przed zakupem straszony opiniami o obracających się panewkach w tym silniku zasięgałem opinii w dwóch serwisach. Jak się okazało problem nie jest tak częsty jak się go rozdmuchuje i dotyczy głównie pojazdów eksploatowanych przez różnych przedstawicieli handlowych którzy nieźle "katują" swoje pojazdy na trasie co każdy z nas jako kierowca widzi. Wymianę oleju co 30 000 jak mówi instrukcja można miedzy bajki włożyć , ale w końcu bańka oleju + filtr to tylko 120 zł + chwila pracy w kanale ,a jak przekłada się to na trwałość silnika i turbiny niech każdy sobie odpowie sam. Zobaczymy co będzie dalej ale jak na razie sprawdza się chyba powiedzenie "jak dbasz -tak masz".


15.10.2016RysiekTak

Powiem tak. Pomimo, że w maju tego roku wymieniałem silnik w mojej megi (koszt 4000zł), to teraz najprawdopodobniej kupię kolejną tyle, że z mniejszym przebiegiem. Zapytacie dlaczego. Ano dlatego, że to świetny motor. Doskonała kultura (w domu jeszcze dwa focusy z dieslem, ale w środku jak w traktorze). Spalanie na przyzwoitym poziomie, dynamika też wystarczająca. FAP jest, ale wiem o tym tylko dlatego, że jest wzmianka w specyfikacji (zero problemów i informacji o jego istnieniu ze strony komputera). Jedna ciekawostka, jedyny raz check mi się zapalił, jak zatankowałem V-pewer (wiadomo jaka stacja). Na autostradzie przy pełnym bagażniku i z 3-osobową familią na pokładzie, prędkości przekraczające dopuszczalną, nie robią na nim zbytniego wrażenia, chociaż robi się wtedy głośniej, a i spalanie mocno wzrasta. Jedna uwaga, NIE CZEKAJCIE Z WYMIANĄ PASKA do książkowych 160000km, bo mi przy 130000 strzelił i niestety, ale tego żaden silnik nie wytrzyma. No i nie jeździjcie nim jak wyścigówką, bo do ww. awarii doszło w sytuacji kiedy, jak nigdy, silnik dostał na prawdę ostro w palnik i przy redukcji z 4 na 3 bieg, niestety pasek nie wytrzymał. Poza tym motor na prawdę świetny o czym świadczy fakt, że najprawdopodobniej, pomimo nieprzyjemnej przygody, kolejne auto będzie z takim samym silnikiem.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów