alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.8 TDCi (115KM)

Ford Focus Mk2 1.8 TDCi (115KM)Wyświetleń: 36592

Ford Focus Mk2 1.8 TDCi (115KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]6,8
Spalanie - trasa [l/100km]4,4
Spalanie - średnie [l/100km]5,3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula E 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 tyś Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała lub zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa/Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.1

Trasa: 5.6

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi902151774.5
1.6 TDCI1092401884.5

08.10.2014SzliwsonTak

Całe życie jeździłem autami z silnikiem benzynowym. Były to zawsze auta salonowe o mocy powyżej 130 KM. Ostatnim z nich było mondeo 2.0 o mocy 145 KM. Był to najlepszy silnik forda jaki kiedykolwiek montowano. Znakomita dynamika, małe spalanie- ok. 7 l/100 i przyzwoita moc. Jego najlepsza zaleta to nagrzewanie ok 400 m od ruszenia. Obecnie w moim nowym Mondeo pracuje silnik 1.8 TDCI o mocy 125 KM i jest to mój pierwszy silnik diesla. W mojej ocenie jest to silnik, którego nie poleciłbym nikomu w zestawieniu z jakimkolwiek benzynowym silnikiem. Kultura pracy, przyspieszenie daleko w tyle. Najgorsze jest to, że autem nie można jeździć normalnie, tylko trzeba mocno przyspieszać, aby nie zapchać zaworu recyrkulacji spalin EGR, który już dwukrotnie musiałem czyścić. Uważam, że użytkownik ma prawo do jazdy zarówno oszczędnej jak i dynamicznej (choć przez wielu polskich kierowców dynamicznie znaczy szybko wyprzedzać za wszelką cenę aby być o jedno auto dalej "na światłach"..., trzeba ich wysłać na kurs jazdy po Europie, w której każdy jeździ spokojnie i bezpiecznie, co nie znaczy wolno...), ale wracając do tematu. Ogólnie odradzam silniki diesla osobom, które zawze jeździły nowymi i mocnymi benzynami. Nic się do nich nie równa. Ani przyspieszenie, ani moc, ani dźwięk, ani smród ropy... To oczywiście moje zdanie. Celem jednak jest wypowiedź ogólna o silniku. Otóż jest on w zasadzie bezawaryjny (148000 km) absolutnie bezawaryjnej jazdy. Nie lubi jazdy na 6 biegu z prędkością poniżej 130 km/h. Właśnie wtedy po długiej trasie zapycha się EGR. To jedyna usterka, ale z tego co mówią znajomi "dieslowcy" to moja wina bo należy często przyspieszać...??? Moja ogólna ocena to 5-, za silnik w porównaniu z dieslami, i 4 w porównaniu z benzyną cichą, tanią w utrzymaniu i coraz oszczędniejszą... A ogólnie polecam absolutnie bezawaryjnego FORDA.


03.03.2017AndrzejTak

Moc dająca już dużą frajdę z jazdy, natomiast kultura pracy jest niska - szczególnie na niskich obrotach i małych prędkościach. Awaria wtryskiwacza Siemens po 220 tyś km (przebieg oryginalny). Koło dwumasowe pierwsze wytrzymało do 170 tyś ale te aktualne też już zaczyna o sobie dawać znać (hałaśliwa praca i drgania na wolnych obrotach, która ustaje po wciśnięciu sprzęgła) a mam przebieg 230 tyś. Spalanie dość niskie w trasie nawet 5,6 l/100 w cyklu miejskim 6,5 a w warunkach zimowych nawet do 7 l. po 220 tyś km pojawiła się awaria głównego sterownika silnika (umieszczonego za licznikami) jak się okazało "zimne luty", które w nieautoryzowanym serwisie specjalizującym się w fordach "poprawiają" i na razie bez zarzutów.


03.04.2015LudwaTak

Wbrew obiegowym opiniom powielanym na forach, silnik jest bardzo dynamiczny. Wymaga przyzwyczajenia się do dziwnego przebiegu momentu (pomaga vir). Klekocze jak stary gruźlik. Spalanie akceptowalne - można zejść poniżej 5 litrów w trasie, przy zachowaniu pewnego reżimu w czasie jazdy :). Koło dwumasowe - wiadomo, takie już jest, ale w hurtowniach kosztują już około 1000 PLN brutto, więc jest to usterka do przeżycia. Innych na szczęście nie miałem. Polecam wszystkim - nieproblematyczny i wdzięczny sprzęt do ujeżdżania.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 71
Średnia (głosów 11):
(8.64)
Trwałość silnika
 9.45/10
Niezawodność auta
 8.91/10
Spalanie ON
 8.36/10
Koszty utrzymania
 7.82/10

Głosy według opinii:

110

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 203

Opinie użytkowników

hubi 11.10.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"2007r 210tys przejechane porządne wozidlo "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.7l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:
Wady:
Konrad 09.06.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Samochód kupiłem jak miał 170 tys i zrobiłem nim już ok 50 tys km. Dokładnie sprawdzony przy kupnie - zawieszenie zrobione, przez 50 tys. jedynie końcówka drążka kierowniczego do wymiany. W międzyczasie awaria wtrysków. Po FL ford wrzucił mu wtryski delphi, które jeszcze do niedawna nie nadawały się do regeneracji. Nowe wtryski - ponad 4 tys., regeneracja - połowa tego. Oprócz tego pamiętać trzeba, że rozrząd (po FL) jest na dwóch paskach, a nie jak wcześniej na pasku i łańcuchu. Oba się wymienia. Wielu mechaników tego nie wie. Oprócz tego samochód godny polecenia. Tani w eksploatacji i zakupie. Dobry komfort, świetne zawieszenie powoduje, że samochód jedzie jak po szynach. Spalanie w zależności od nogi kierowcy i stanu samochodu. W trasie po drogach krajowych, przy normalnej jeździe 90-110 km/h potrafi spalić nawet poniżej 5 l. W mieście, w korkach albo na krótkich dystansach do 8 l. Średnio wychodzi 6-7 l na 100 km przy jeździe mieszanej. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Świetne właściwości jezdne, tani w eksploatacji
Wady:Wrażliwy na jakość paliwa - czułe wtryski
Focus mk2 1.8 tdci, 2009, 220 000 km
Robert 16.11.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
" "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:Przewidywalność pojazdu jako całość
Wady:Hałas,
FOCUS/2008/255 000 km
Leszek 18.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Witam, posiadam Focusa 1.8 kombi z maja 2010 roku. Jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem. Auto odkupiłem od swojej firmy w 2013 roku. Wówczas przebieg wynosił 97 tyś km, a aktualnie jest to już blisko 150 tyś km. Kontynuuję serwisowanie w ASO Forda, ale jestem tam rzadkim klientem. Raz w roku przegląd w ramach Ford Gwarancja 12, wymiana oleju i filtrów. Roczny przebieg to ok. 18 tyś km, jazda po mieście. Do tej pory jedyną usterką auta była awaria alternatora, który musiał zostać wymieniony. Zeszłej zimy musiał być również wymieniony akumulator. Poza tym, auto nie sprawia żadnych problemów. Silnik pracuje równo, brak stuków w zawieszeniu, diesel nie kopci. Faktem jest, że diesel pracuje dość głośno, ale można się przyzwyczaić. Dzisiaj autem jeździ moja żona, a ja Mondeo, więc dla mnie jest to słyszalna różnica przez pierwsze kilometry. Osobiście nie lubię rozwiązań w silnikach diesla forda (Focus, Mondeo), które wspomaga ruszanie, w szczególności w tym Focusie trudno się dogadać z autem tocząc się powoli np. w korku..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Dość dynamiczny diesel, niska awaryjność, dobrze wykończony wewnątrz
Wady:Silnik głośniejszy niż przeciętny diesel w tej klasie, wspomaganie ruszania
MK2/2010/150 tyś km
Paweł 18.08.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Witam, Autko zakupiłem w 2011, przebiegiem ~130 tys. z 2008 r. Obecnie 220 tyś. Spalanie moim zdaniem b.małe (miasto - 6.1, Trasa 4,8 (120-140 kmh)) Nie jeżdżę jak przykładny staruszek, ale dynamicznie. Ogólne wrażenia z jady do tej pory jak najbardziej pozytywne. Zawieszenie, układ jezdny bez zastrzeżeń, jedyny minus (kombi) głośno w środku. Wady: alternator i dwu-masa (tragedia). Z większych napraw to dwu-masa, pompa wspomagania, wymiana aku, wymiana alternatora, wymiana amortyzatorów przód. Auto polecam i oceniam b.pozytywnie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.1l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Brak DPF - zaleta, Hmulce, układ jezdny, komfort jazdy
Wady:Alternator, i koło dwu-masowe
MK2 FL/2008/220 tyś.
<<<123>>>