alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.8 TDCi (115KM)

Ford Focus Mk2 1.8 TDCi (115KM)Wyświetleń: 46401

Ford Focus Mk2 1.8 TDCi (115KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]6,8
Spalanie - trasa [l/100km]4,4
Spalanie - średnie [l/100km]5,3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula E 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 tyś Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała lub zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa/Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.1

Trasa: 5.6

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi10924010,94,5
2.0 TDCi1363209,55,6
1.6 TDCi9021512,94,5

09.06.2013alexTak

Silnik trwały, bezawaryjny, niekłopotliwy w eksploatacji, bez zbędnych bzdetów (filtry DPF, FAP). W miarę cichy. Nie ma problemu z piszczącym paskiem klinowym - jest samoczynny napinacz. A największa zaleta - SUPER OSZCZĘDNY. W Fordzie Focusie z 2003 roku pali po mieście 5 litrów latem, 5,7 litra zimą. Mieszkam na Śląsku, codziennie dojezdżam do pracy, jest to jazda cały czas miejska. A najniższe zużycie na dłuższej, ponad 500 km trasie mieszanej (droga krajowa, nie autostrada) miałem 3,9 l/100km. I jeżdżę dosyć dynamicznie, bo z doświadczenia doszedłem, że mniej pali to auto, gdy po ruszeniu mu się przyciśnie i w miarę szybko dojdzie do właściwej prędkości jazdy (60 w mieście, 90 po za), niż jadąc mułowato i rozpędzając godzinami. Jak do tej pory (156 000km) żadnej awarii w samym silniku. W 2007 roku zaczęła przeciekać pompa wodna - koszt nowej (zamiennik) - około 150 zł. Koszt robocizny - zero, wymieniłem sam, prosta robota. Przy okazji wymiany pompy wodnej wymieniłem też pasek rozrządu, bo i tak trzeba go było zdjąć, żeby wyciągnąć pompę. Druga i ostatnia awaria - 2 lata temu wyrobiło się łożysko napinacza paska klinowego, koszt nowej rolki napinacza - 75 zł. Też zamiennik, bo w serwisie samej rolki nie sprzedają, a cały nowy napinacz kosztuje 750 zł. Też wymieniłem sam.


23.08.2017ArekTak

W miarę przyzwoita jednostka . Posiadam Focusa od dwóch lat. Wymieniłem dwumase, alternator i intercooler, przez ten czas. Przebieg 265 tys. a silnik chodzi bez zarzutu. Dynamika też na poziomie. Na autostradzie przy prędkości 150 km/h wciąż jest duży zapas mocy.


03.03.2017AndrzejTak

Moc dająca już dużą frajdę z jazdy, natomiast kultura pracy jest niska - szczególnie na niskich obrotach i małych prędkościach. Awaria wtryskiwacza Siemens po 220 tyś km (przebieg oryginalny). Koło dwumasowe pierwsze wytrzymało do 170 tyś ale te aktualne też już zaczyna o sobie dawać znać (hałaśliwa praca i drgania na wolnych obrotach, która ustaje po wciśnięciu sprzęgła) a mam przebieg 230 tyś. Spalanie dość niskie w trasie nawet 5,6 l/100 w cyklu miejskim 6,5 a w warunkach zimowych nawet do 7 l. po 220 tyś km pojawiła się awaria głównego sterownika silnika (umieszczonego za licznikami) jak się okazało "zimne luty", które w nieautoryzowanym serwisie specjalizującym się w fordach "poprawiają" i na razie bez zarzutów.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 89
Średnia (głosów 12):
(8.67)
Trwałość silnika
 9.42/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 8.42/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

120

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 214

Opinie użytkowników

Robert 10.08.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Focus 1.8TDCi 115KM, rocznik 2008, przebieg 194000km, rozrząd wymieniany przy 174000km. Samochód mam od 14 miesięcy, do tej pory zrobiłem 18 000 km. Samochód kupiłem w dość dobrej cenie, udało mi się dużo zbić ze względu na ewidentnie klepiący dwumas. Wymieniłem na SACHS razem ze sprzęgłem, dociskiem i wysprzęglikiem, koszt z robocizną to 1500 zł czyli nie tak źle. Dodatkowa usterka to uszczelka pod wtryskiem nie trzymała, koszt z wymianą 120 zł. Spalił się także wirnik alternatora i sprzęgiełko, z robocizną 400 zł. Olej co 15 tysięcy wymieniony na Ford Formula 5w30 plus filtry. Objeździłem praktycznie każdy zakątek Polski, były to wyjazdy prywatne i poza tymi w/w wymianami na prawdę nie mam do niego większych zastrzeżeń, usterki typowe dla tego silnika ale wynikające raczej z wyeksploatowania niż z wady fabrycznej. Silnik dynamiczny, spalanie niskie, kultura pracy mogłaby stać na wyższym poziomie ale można na to przymknąć oko. Stary ale sprawdzony diesel i koszta ewentualnych napraw (oprócz wtrysków piezoelektrycznych) są na prawdę bardzo niskie w porównaniu do wielu nowoczesnych ale niekoniecznie lepszych silników. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:- dynamiczny silnik - trwała jednostka - niskie spalanie
Wady:- niska kultura pracy - czułe wtryski
Ford Focus, 2008 rok
hubi 11.10.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
"2007r 210tys przejechane porządne wozidlo "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.7l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:
Wady:
Konrad 09.06.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
"Samochód kupiłem jak miał 170 tys i zrobiłem nim już ok 50 tys km. Dokładnie sprawdzony przy kupnie - zawieszenie zrobione, przez 50 tys. jedynie końcówka drążka kierowniczego do wymiany. W międzyczasie awaria wtrysków. Po FL ford wrzucił mu wtryski delphi, które jeszcze do niedawna nie nadawały się do regeneracji. Nowe wtryski - ponad 4 tys., regeneracja - połowa tego. Oprócz tego pamiętać trzeba, że rozrząd (po FL) jest na dwóch paskach, a nie jak wcześniej na pasku i łańcuchu. Oba się wymienia. Wielu mechaników tego nie wie. Oprócz tego samochód godny polecenia. Tani w eksploatacji i zakupie. Dobry komfort, świetne zawieszenie powoduje, że samochód jedzie jak po szynach. Spalanie w zależności od nogi kierowcy i stanu samochodu. W trasie po drogach krajowych, przy normalnej jeździe 90-110 km/h potrafi spalić nawet poniżej 5 l. W mieście, w korkach albo na krótkich dystansach do 8 l. Średnio wychodzi 6-7 l na 100 km przy jeździe mieszanej. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Świetne właściwości jezdne, tani w eksploatacji
Wady:Wrażliwy na jakość paliwa - czułe wtryski
Focus mk2 1.8 tdci, 2009, 220 000 km
Robert 16.11.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
" "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:Przewidywalność pojazdu jako całość
Wady:Hałas,
FOCUS/2008/255 000 km
Leszek 18.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Witam, posiadam Focusa 1.8 kombi z maja 2010 roku. Jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem. Auto odkupiłem od swojej firmy w 2013 roku. Wówczas przebieg wynosił 97 tyś km, a aktualnie jest to już blisko 150 tyś km. Kontynuuję serwisowanie w ASO Forda, ale jestem tam rzadkim klientem. Raz w roku przegląd w ramach Ford Gwarancja 12, wymiana oleju i filtrów. Roczny przebieg to ok. 18 tyś km, jazda po mieście. Do tej pory jedyną usterką auta była awaria alternatora, który musiał zostać wymieniony. Zeszłej zimy musiał być również wymieniony akumulator. Poza tym, auto nie sprawia żadnych problemów. Silnik pracuje równo, brak stuków w zawieszeniu, diesel nie kopci. Faktem jest, że diesel pracuje dość głośno, ale można się przyzwyczaić. Dzisiaj autem jeździ moja żona, a ja Mondeo, więc dla mnie jest to słyszalna różnica przez pierwsze kilometry. Osobiście nie lubię rozwiązań w silnikach diesla forda (Focus, Mondeo), które wspomaga ruszanie, w szczególności w tym Focusie trudno się dogadać z autem tocząc się powoli np. w korku..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Dość dynamiczny diesel, niska awaryjność, dobrze wykończony wewnątrz
Wady:Silnik głośniejszy niż przeciętny diesel w tej klasie, wspomaganie ruszania
MK2/2010/150 tyś km
<<<123>>>