alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (75KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (75KM)Wyświetleń: 8977

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (75KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]175
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna168
Przyspieszenie (0-100km/h)15,1
Spalanie - miasto [l/100km]6,8
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5,1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 90.000 tyś Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.5

Średnie: 5.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDi9020012,45,4
1.8 TDCi10024012.15.4
1.8 TDCi11525010.75.4

17.02.2015DamianTak

Eksploatuje foczkę od 2 lat i jestem z niej bardzo zadowolony. Nigdy mnie nie zawiodła. Według mnie silnik jest lepszy od 1,9 tdi, ktore produkowały niemcy. Narzekam tylko na zamek, który w zimę mi szwankuje :)


19.08.2014TomekTak

Jeżdżę autem od 4 lat. Wymieniłem ostatnio rozrząd i wymieniam oleje i filtry. Przez ten czas wymieniłem tylko pedał gazu (podobno typowa usterka) i regenerowałem rozrusznik. Wymieniłem też klocki i tarcze. Auta zawsze odpaliło i nigdy mnie nie zawiodło. Super trzyma się drogi. Bardzo polecam... Kolejne auto też focus...


17.02.2015SławekTak

Jeszcze Focusem 3 Lata zrobiłem nim blisko 60 tys a autko ma juz 324 000 tys przebiegu.Silnik suchutki grama oleju nie pobiera od wymiany do wymiany (regularna wymiana olej filtry ).spalanie na trasie przy spokojnej jeździe to poniżej 4,5 litra.Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Ali 20.04.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"silnik trwały mało awaryjny,ale bardzo słaby i mało dynamiczny zwłaszcza na trasie jest to odczuwalne.idealny do miasta.Serwis bardzo tani,części ogólno dostępne i niskich cenach ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:niskie spalnie, brak usterek silnika, duzo części w niskich cenach
Wady:słaba dynamika
Focus hatchback 2002r 190 tyś