alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (75KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (75KM)Wyświetleń: 8706

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (75KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]175
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna168
Przyspieszenie (0-100km/h)15,1
Spalanie - miasto [l/100km]6,8
Spalanie - trasa [l/100km]4.4
Spalanie - średnie [l/100km]5,1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 90.000 tyś Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.5

Średnie: 5.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDi9020012,45,4
1.8 TDCi10024012.15.4
1.8 TDCi11525010.75.4

18.12.2014MariuszTak

Przejechałem autkiem ok. 100 tyś. km. Teraz ma 230 tyś. km i brak problemów z silnikiem. Jest trochę głośny, ale za to bardzo oszczędny. W ciągu 6 leniej eksploatacji wymieniłem koło pasowe wału (koszt ok. 300 zł) i pedał gazu(przetarte ścieżki-koszt na portalu aukcyjnym 150 zł), wymiana sprzęgła i rozrządu - (ok. 1000 zł. Średnie spalanie ok.6 l. Polecam


21.05.2014JerzyTak

Najbezpieczniejszy diesle bez zbednych udziwnień,silnik ma najechane już 280 tys i śmiga jak nowy.Ważne jest to że każdy mechanik sobie z nim poradzi,trzeba dbać o świece żarowe i akumlator a w zimie nie będzie problemów,następną ważna kwestią jest filtr paliwa koszt 150zł często przedostają się syfy i zaczyna się szarpanie.Naprawdę silnik dobrze się sprawuje, mało pali i i nie przysparza problemów .


14.12.2013PiotrekTak

234 tyś awaria silnika, przyczyna odwrócona panewka i zniszczony wał korbowodowy. Na szczęście udało się przeszlifować wał i wymienić wszystkie panewki. Koszt tej przyjemności to ponad 3 tyś zł. Poza tym z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 1):
(8)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Ali 20.04.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"silnik trwały mało awaryjny,ale bardzo słaby i mało dynamiczny zwłaszcza na trasie jest to odczuwalne.idealny do miasta.Serwis bardzo tani,części ogólno dostępne i niskich cenach ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:niskie spalnie, brak usterek silnika, duzo części w niskich cenach
Wady:słaba dynamika
Focus hatchback 2002r 190 tyś