alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)Wyświetleń: 73914

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)12,4
Spalanie - miasto [l/100km]6,7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.1

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDi7517515,15,1
1.8 TDCi10024012.15.4
1.8 TDCi11525010.75.4

19.08.2014TomekTak

Jeżdżę autem od 4 lat. Wymieniłem ostatnio rozrząd i wymieniam oleje i filtry. Przez ten czas wymieniłem tylko pedał gazu (podobno typowa usterka) i regenerowałem rozrusznik. Wymieniłem też klocki i tarcze. Auta zawsze odpaliło i nigdy mnie nie zawiodło. Super trzyma się drogi. Bardzo polecam... Kolejne auto też focus...


20.10.2013DaveTak

Mam fieste 2001r. silnik bezawaryjny, jeszcze mnie nie zawiodl,najezdzone ma 290000 bez wiekszych problemow. mankamentem jest pompa wspomagania, ktora za 4 lata uzytkowania musze wymienic po drugie. wzmieniam wszystkie filtry i olej co 10 000km i silniczek pracuje rowno i w miare cicho. godny polecenia silnik. nie bierze tez oleju.


17.02.2015SławekTak

Jeszcze Focusem 3 Lata zrobiłem nim blisko 60 tys a autko ma juz 324 000 tys przebiegu.Silnik suchutki grama oleju nie pobiera od wymiany do wymiany (regularna wymiana olej filtry ).spalanie na trasie przy spokojnej jeździe to poniżej 4,5 litra.Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 226
Średnia (głosów 24):
(9.07)
Trwałość silnika
 9.46/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

240

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 558

Opinie użytkowników

krystian 28.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"aytko godne polecenia moje ma 333000 i nadal lata jak nowe bez utraty mocy czy konfortu polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:tania eplatacja
Wady:korozja tylnej klapy
kombi/2000/332000
Michał 27.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Dziś sprzedałem... :-( Oczywiście żona się popłakała. Autko jest na prawdę niezawodne. Oczywiście trzeba o nie dbać a odwdzięczy się. Jeśli chodzi o wady to najgorsze problemy są ze rdzą. No i z modułem komfortu (przestało mi działać otwieranie z pilota no i otwieranie wszystkich drzwi po przekręceniu kluczyka. Oczywiście jak jest ciepło lub gdy auto się rozgrzeje to nie ma problemu). Tylko to co na temat wad. Jeśli chodzi o prowadzenie, wygodę i sam silnik... brak zastrzeżeń. Polecam to auto z silnikiem 1.8 TDDI. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Silnik, komfort jazdy
Wady:rdza, moduł komfortu (otwieranie drzwi z pilota- nie działa, z kluczyka- jak jest zimno)
MK1, 1.8. TDDI 90 KM, 230290 km
Adam 22.11.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bardzo dobry samochód. Mam od półtora roku, przejechałem nim 40 tys (teraz ma 206 tys) i żadnych problemów z silnikiem. Auto trzyma się drogi. Zabezpieczam go przed korozją więc blacha jest w porządku. Spalanie nie przekracza 6L. Mówili, że ford słaby, gorszy od golfa czy astry, tymczasem wydaje się wyborem trafionym. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Mało awaryjny, oszczędny wygodny
Wady:pilot centralnego zamka nie zamyka kiedy postoi w warunkach wilgotnych, awaryjne radio 6000cd
focus 1.8 TDDI, 2001 r., 206 tys.
Piotrek 03.11.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Tani w utrzymaniu samochód."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Spalanie, Zawieszenie, Ładowność
Wady:Głośny przy 120 km/h, Rdza
Focus MK1 1.8 TDDI 90 km / 2000 / 279000
Łukasz 09.10.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"W ciągu 3,5 roku przejechałem 100000km i nigdy auto nie zawiodło, zawsze bezproblemowo dowoziło do celu. Nadal w użyciu - planuję jeszcze 2 lata nim jeździć. Z drobnych usterek mogę wymienić: niekontakt na jakimś czujniku - auto jechało jakby bez turbo - wystarczyło wymienić kabelek; pilot od centralnego nie działa, a cz. raz zamyka całość, a raz tylko drzwi kierowcy (zamek drzwi pasażera zawsze zamyka całość); niedawno zepsuł się el. podnośnik okna w lewych, tylnych drzwiach - mało używany, zabezpieczyłem szybę na stałe; radio zgubiło fale. Wszystko to wynika już z wieku auta. irondick napisał, że woda leci do wnętrza podczas ulewy - należy uszczelnić silikonem listwę przy szybie, w okolicach filtra przeciwpyłkoewgo - któraś z rzędu jego wymiana powoduje wyrobienie zatrzasku i listwa nie przylega do szyby, co sprawia, że woda leci na dywanik pasażera. Jeśli znajdziecie Focusa 1.8 TDDi z lat 2003-2004 w dobrym stanie, to zdecydowanie polecam. Pozdrawiam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Bezawaryjny silnik, wystarczająco dynamiczny, oszczędny
Wady:Głośna praca
Focus 1.8 TDDi 2001r. 220000km