alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)Wyświetleń: 70783

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)12,4
Spalanie - miasto [l/100km]6,7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.1

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDi7517515,15,1
1.8 TDCi10024012.15.4
1.8 TDCi11525010.75.4

12.02.2014StefanTak

Autem otrzymanym przy przebiegu 170 tyś dojechałem do 290 bez żadnych problemów. Wymiana filtrów i oleju 5W/30 co 15 tyś. i tylko lane paliwo. Koszty niskie bo auto służbowe :-)


18.11.2013JerzyTak

Dobra jednostka napędowa ,tym silnikiem zrobiłem osobiście ponad 120tyś /km wcześniejszy właściciel zrobił 143 tyś wszystkie przeglądy były w Aso .Ja osobiscie wymieniłem już dwa razy rozrząd przy zakupie i 20 tys temu koszt 550 zł ,kupiłem alternator 350 zł ,wymieniłem paski ,filtry i olej wymieniam co 15 tyś ,ostatnio świece żarowe 160 zł komplet . Oczywiście tarcze ,amortyzatory ,wydech .To wszystko obecnie przebieg 265 tyś nigdy nie miałem żadnej awarii ,co jeszcze nie mam żadnych wycieków ,o auto dbam a ono mi się od wdzięcz bezawaryjnością .Spalanie miasto 6-7 L trasa 5 L .bardzo dobry silnik dość dynamiczny ale przede wszystkim bezawaryjny .


19.04.2015krzysiekTak

Witam kupiłem fokusa z roku 2001 z silnikiem 1,8 tddi chodzi super tylko mam pare pytań na co mam uwazać ! musze wymienic olej ale nie bierze bo bym zauwazył .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 225
Średnia (głosów 24):
(9.07)
Trwałość silnika
 9.46/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

240

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 556

Opinie użytkowników

krystian 28.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"aytko godne polecenia moje ma 333000 i nadal lata jak nowe bez utraty mocy czy konfortu polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:tania eplatacja
Wady:korozja tylnej klapy
kombi/2000/332000
Michał 27.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Dziś sprzedałem... :-( Oczywiście żona się popłakała. Autko jest na prawdę niezawodne. Oczywiście trzeba o nie dbać a odwdzięczy się. Jeśli chodzi o wady to najgorsze problemy są ze rdzą. No i z modułem komfortu (przestało mi działać otwieranie z pilota no i otwieranie wszystkich drzwi po przekręceniu kluczyka. Oczywiście jak jest ciepło lub gdy auto się rozgrzeje to nie ma problemu). Tylko to co na temat wad. Jeśli chodzi o prowadzenie, wygodę i sam silnik... brak zastrzeżeń. Polecam to auto z silnikiem 1.8 TDDI. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Silnik, komfort jazdy
Wady:rdza, moduł komfortu (otwieranie drzwi z pilota- nie działa, z kluczyka- jak jest zimno)
MK1, 1.8. TDDI 90 KM, 230290 km
Adam 22.11.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
"Bardzo dobry samochód. Mam od półtora roku, przejechałem nim 40 tys (teraz ma 206 tys) i żadnych problemów z silnikiem. Auto trzyma się drogi. Zabezpieczam go przed korozją więc blacha jest w porządku. Spalanie nie przekracza 6L. Mówili, że ford słaby, gorszy od golfa czy astry, tymczasem wydaje się wyborem trafionym. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Mało awaryjny, oszczędny wygodny
Wady:pilot centralnego zamka nie zamyka kiedy postoi w warunkach wilgotnych, awaryjne radio 6000cd
focus 1.8 TDDI, 2001 r., 206 tys.
Piotrek 03.11.2014
Średnia:
(9.00)
Tak
"Tani w utrzymaniu samochód."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Spalanie, Zawieszenie, Ładowność
Wady:Głośny przy 120 km/h, Rdza
Focus MK1 1.8 TDDI 90 km / 2000 / 279000
Łukasz 09.10.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"W ciągu 3,5 roku przejechałem 100000km i nigdy auto nie zawiodło, zawsze bezproblemowo dowoziło do celu. Nadal w użyciu - planuję jeszcze 2 lata nim jeździć. Z drobnych usterek mogę wymienić: niekontakt na jakimś czujniku - auto jechało jakby bez turbo - wystarczyło wymienić kabelek; pilot od centralnego nie działa, a cz. raz zamyka całość, a raz tylko drzwi kierowcy (zamek drzwi pasażera zawsze zamyka całość); niedawno zepsuł się el. podnośnik okna w lewych, tylnych drzwiach - mało używany, zabezpieczyłem szybę na stałe; radio zgubiło fale. Wszystko to wynika już z wieku auta. irondick napisał, że woda leci do wnętrza podczas ulewy - należy uszczelnić silikonem listwę przy szybie, w okolicach filtra przeciwpyłkoewgo - któraś z rzędu jego wymiana powoduje wyrobienie zatrzasku i listwa nie przylega do szyby, co sprawia, że woda leci na dywanik pasażera. Jeśli znajdziecie Focusa 1.8 TDDi z lat 2003-2004 w dobrym stanie, to zdecydowanie polecam. Pozdrawiam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Bezawaryjny silnik, wystarczająco dynamiczny, oszczędny
Wady:Głośna praca
Focus 1.8 TDDi 2001r. 220000km