alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)Wyświetleń: 70778

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)12,4
Spalanie - miasto [l/100km]6,7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.1

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDi7517515,15,1
1.8 TDCi10024012.15.4
1.8 TDCi11525010.75.4

14.12.2013PiotrekTak

234 tyś awaria silnika, przyczyna odwrócona panewka i zniszczony wał korbowodowy. Na szczęście udało się przeszlifować wał i wymienić wszystkie panewki. Koszt tej przyjemności to ponad 3 tyś zł. Poza tym z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik.


11.06.2018StanleyTak

Foczka śmiga u mnie siódmy rok, kupiłem z Francji gdy miała 162 tys. (norma!) obecnie na budziku 325 tys. i jeśli chodzi o bezawaryjną ekspoloatację jestem nią zachwycony . W tym czasie wymieniłem sprzęgło plus wysprzęglik wraz z pompą. Olej zmieniam co 10-12 tys. i co druga wymiana filtr paliwa. Zawieszenie rewelacja , wymieniane tylko łaczniki stabilizatorów oraz sworznie i łożyska . Irytuje wymiana oleju podczas której trzeba odkręcić całą osłonę silnika . Przy silniku wymieniłem tylko bałwanki oraz zbiornik płynu chłodzącego uszkodzony przez mechanika podczas wymiany rozrządu . Mimo wieku oraz przebiegu jężdzi się nim fajnie i tanio .


29.09.2013JanuszTak

Użytkuje Focusa z tym silnikiem od 4 lat po za wymianą rozrządu nie miałem z tą jednostka napędową żadnych problemów , wręcz powiem że jestem pod wrażeniem jego bezawaryjności ,co dotyczy się silnika oraz jego osprzętu .Jednostka elastyczna bardzo oszczędna w eksploatacji.spalanie bardzo niskie trasa 4,5-5 L miasto Max 6.5 L .Obecny przebieg 22000 tyś


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 225
Średnia (głosów 24):
(9.07)
Trwałość silnika
 9.46/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

240

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 556

Opinie użytkowników

Andrzej 30.09.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Dlaczego zaprzestano produkcji tego silnika? Bezawaryjny, no może trochę zbyt głośny. 300 tysięcy i dalej spalanie poniżej 6 litrów. Na trasie przy 130-140km/h mieści się w 5 literkach. Co można chcieć więcej?"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Bezawaryjność, Niskie spalanie
Wady:Nie znam
Focus/202/300000
Marcin 11.05.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"Mam już na liczniku 320 tyś i silnik chodzi jak szwajcarski zegarek, świetne auto, bardzo dobre prowadzenie i bezawaryjność."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.1l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:prowadzenie, małe spalanie, trwały bezawaryjny silnik
Wady:korozja, psujące się zamki
Ford Focus 1.8 TDDI 1999 320000km
Dawid 11.01.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Samochodzik świetny, super prowadzenie, spalanie bardzo niskie, samochód w miarę elastyczny, tylko dosyć głośny. Ma całkiem niezłe hamulce. Polecam bardzo ! ;) PS; przejechałem niż przez 2 lata 40 tys km kompletnie bezawaryjnie ! Jeden z najlepszych kompaktów w swojej cenie. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:niskie spalanie żywotny silnik pewne prowadzenie
Wady:lekka korozja centralny zamek
Focus 1.8 tddi 90km 2000r 200000 tys
Piotr Kaszub 10.12.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"Spokojny dla rodziny 2+2 "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:dla Pań i rodziny bardzo dobry
Wady:korozja i centralny zamek
fokus 1.8 tdi 2000
03.07.2013
Średnia:
(6.75)
Tak
"Raz rozszczelniła się pompa, sprzęgło wytrzymało 200000, amortyzatory przód oryginalne. Polecam oryginalne tarcze i klocki, ja miałem problem z Boshem."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Silnik z tą pompą może spalać czysty rzepak bez przeróbki co za tym idzie nie jest wybredny na jakość paliwa., Jednakże w przypadku rzepaku trzeba zmniejszyć dawkę paliwa o 30%.
Wady:Woda leci spod deski w czasie ulewy, Trochę twarde zawieszenie, Jak dla mnie to środek ciężkości za bardzo przesunięty do przodu.
MK1 Hatchback/2001/218000