alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)Wyświetleń: 73911

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)12,4
Spalanie - miasto [l/100km]6,7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.1

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDi7517515,15,1
1.8 TDCi10024012.15.4
1.8 TDCi11525010.75.4

17.02.2015DamianTak

Eksploatuje foczkę od 2 lat i jestem z niej bardzo zadowolony. Nigdy mnie nie zawiodła. Według mnie silnik jest lepszy od 1,9 tdi, ktore produkowały niemcy. Narzekam tylko na zamek, który w zimę mi szwankuje :)


20.10.2013DaveTak

Mam fieste 2001r. silnik bezawaryjny, jeszcze mnie nie zawiodl,najezdzone ma 290000 bez wiekszych problemow. mankamentem jest pompa wspomagania, ktora za 4 lata uzytkowania musze wymienic po drugie. wzmieniam wszystkie filtry i olej co 10 000km i silniczek pracuje rowno i w miare cicho. godny polecenia silnik. nie bierze tez oleju.


31.03.2017PiotrTak

Sprawdzają się informacje ze strony - to dobry silnik, ale wycieki to prawda i prawdopodobnie pompa wtryskowa będzie do regeneracji :( poza tym to bardzo dobry silnik


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 226
Średnia (głosów 24):
(9.07)
Trwałość silnika
 9.46/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

240

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 558

Opinie użytkowników

Andrzej 30.09.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Dlaczego zaprzestano produkcji tego silnika? Bezawaryjny, no może trochę zbyt głośny. 300 tysięcy i dalej spalanie poniżej 6 litrów. Na trasie przy 130-140km/h mieści się w 5 literkach. Co można chcieć więcej?"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Bezawaryjność, Niskie spalanie
Wady:Nie znam
Focus/202/300000
Marcin 11.05.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"Mam już na liczniku 320 tyś i silnik chodzi jak szwajcarski zegarek, świetne auto, bardzo dobre prowadzenie i bezawaryjność."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.1l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:prowadzenie, małe spalanie, trwały bezawaryjny silnik
Wady:korozja, psujące się zamki
Ford Focus 1.8 TDDI 1999 320000km
Dawid 11.01.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Samochodzik świetny, super prowadzenie, spalanie bardzo niskie, samochód w miarę elastyczny, tylko dosyć głośny. Ma całkiem niezłe hamulce. Polecam bardzo ! ;) PS; przejechałem niż przez 2 lata 40 tys km kompletnie bezawaryjnie ! Jeden z najlepszych kompaktów w swojej cenie. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:niskie spalanie żywotny silnik pewne prowadzenie
Wady:lekka korozja centralny zamek
Focus 1.8 tddi 90km 2000r 200000 tys
Piotr Kaszub 10.12.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"Spokojny dla rodziny 2+2 "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:dla Pań i rodziny bardzo dobry
Wady:korozja i centralny zamek
fokus 1.8 tdi 2000
03.07.2013
Średnia:
(6.75)
Tak
"Raz rozszczelniła się pompa, sprzęgło wytrzymało 200000, amortyzatory przód oryginalne. Polecam oryginalne tarcze i klocki, ja miałem problem z Boshem."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Silnik z tą pompą może spalać czysty rzepak bez przeróbki co za tym idzie nie jest wybredny na jakość paliwa., Jednakże w przypadku rzepaku trzeba zmniejszyć dawkę paliwa o 30%.
Wady:Woda leci spod deski w czasie ulewy, Trochę twarde zawieszenie, Jak dla mnie to środek ciężkości za bardzo przesunięty do przodu.
MK1 Hatchback/2001/218000