alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)Wyświetleń: 72223

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)12,4
Spalanie - miasto [l/100km]6,7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.1

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDi7517515,15,1
1.8 TDCi10024012.15.4
1.8 TDCi11525010.75.4

17.02.2015DamianTak

Eksploatuje foczkę od 2 lat i jestem z niej bardzo zadowolony. Nigdy mnie nie zawiodła. Według mnie silnik jest lepszy od 1,9 tdi, ktore produkowały niemcy. Narzekam tylko na zamek, który w zimę mi szwankuje :)


21.05.2014JerzyTak

Najbezpieczniejszy diesle bez zbednych udziwnień,silnik ma najechane już 280 tys i śmiga jak nowy.Ważne jest to że każdy mechanik sobie z nim poradzi,trzeba dbać o świece żarowe i akumlator a w zimie nie będzie problemów,następną ważna kwestią jest filtr paliwa koszt 150zł często przedostają się syfy i zaczyna się szarpanie.Naprawdę silnik dobrze się sprawuje, mało pali i i nie przysparza problemów .


14.12.2013PiotrekTak

234 tyś awaria silnika, przyczyna odwrócona panewka i zniszczony wał korbowodowy. Na szczęście udało się przeszlifować wał i wymienić wszystkie panewki. Koszt tej przyjemności to ponad 3 tyś zł. Poza tym z czystym sumieniem mogę polecić ten silnik.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 226
Średnia (głosów 24):
(9.07)
Trwałość silnika
 9.46/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

240

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 558

Opinie użytkowników

Andrzej 30.09.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Dlaczego zaprzestano produkcji tego silnika? Bezawaryjny, no może trochę zbyt głośny. 300 tysięcy i dalej spalanie poniżej 6 litrów. Na trasie przy 130-140km/h mieści się w 5 literkach. Co można chcieć więcej?"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Bezawaryjność, Niskie spalanie
Wady:Nie znam
Focus/202/300000
Marcin 11.05.2014
Średnia:
(8.75)
Tak
"Mam już na liczniku 320 tyś i silnik chodzi jak szwajcarski zegarek, świetne auto, bardzo dobre prowadzenie i bezawaryjność."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.1l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:prowadzenie, małe spalanie, trwały bezawaryjny silnik
Wady:korozja, psujące się zamki
Ford Focus 1.8 TDDI 1999 320000km
Dawid 11.01.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Samochodzik świetny, super prowadzenie, spalanie bardzo niskie, samochód w miarę elastyczny, tylko dosyć głośny. Ma całkiem niezłe hamulce. Polecam bardzo ! ;) PS; przejechałem niż przez 2 lata 40 tys km kompletnie bezawaryjnie ! Jeden z najlepszych kompaktów w swojej cenie. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:niskie spalanie żywotny silnik pewne prowadzenie
Wady:lekka korozja centralny zamek
Focus 1.8 tddi 90km 2000r 200000 tys
Piotr Kaszub 10.12.2013
Średnia:
(8.25)
Tak
"Spokojny dla rodziny 2+2 "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:dla Pań i rodziny bardzo dobry
Wady:korozja i centralny zamek
fokus 1.8 tdi 2000
03.07.2013
Średnia:
(6.75)
Tak
"Raz rozszczelniła się pompa, sprzęgło wytrzymało 200000, amortyzatory przód oryginalne. Polecam oryginalne tarcze i klocki, ja miałem problem z Boshem."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Silnik z tą pompą może spalać czysty rzepak bez przeróbki co za tym idzie nie jest wybredny na jakość paliwa., Jednakże w przypadku rzepaku trzeba zmniejszyć dawkę paliwa o 30%.
Wady:Woda leci spod deski w czasie ulewy, Trochę twarde zawieszenie, Jak dla mnie to środek ciężkości za bardzo przesunięty do przodu.
MK1 Hatchback/2001/218000