alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)Wyświetleń: 73913

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)12,4
Spalanie - miasto [l/100km]6,7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.1

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDi7517515,15,1
1.8 TDCi10024012.15.4
1.8 TDCi11525010.75.4

29.09.2013JanuszTak

Użytkuje Focusa z tym silnikiem od 4 lat po za wymianą rozrządu nie miałem z tą jednostka napędową żadnych problemów , wręcz powiem że jestem pod wrażeniem jego bezawaryjności ,co dotyczy się silnika oraz jego osprzętu .Jednostka elastyczna bardzo oszczędna w eksploatacji.spalanie bardzo niskie trasa 4,5-5 L miasto Max 6.5 L .Obecny przebieg 22000 tyś


17.02.2015SławekTak

Jeszcze Focusem 3 Lata zrobiłem nim blisko 60 tys a autko ma juz 324 000 tys przebiegu.Silnik suchutki grama oleju nie pobiera od wymiany do wymiany (regularna wymiana olej filtry ).spalanie na trasie przy spokojnej jeździe to poniżej 4,5 litra.Polecam


11.09.2018RafałTak

Auto kupiłem w 2010 r przy przebiegu 184000 km. Obecnie po 8 latach bezawaryjnego użytkowania mam przebieg 325 000 km. Średnie spalanie w zimie 6 litrów, latem nawet na klimie wyniki około 5,2 litra. Filtr oleju wymieniam co zmianę czyli co 15kkm, filtr paliwa co dwie zmiany oleju. Dotychczas z osprzętu silnika wymieniony przewód zasilający turbinę w olej oraz doprowadzenie powietrza do turbiny - koszty 200 - 300 zł - pomijalne. Jak dla mnie bardzo dobry samochód do codziennego tłuczenia kilometrów.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 226
Średnia (głosów 24):
(9.07)
Trwałość silnika
 9.46/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

240

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 558

Opinie użytkowników

FordFan 20.05.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Silnik bardzo dobry. Nie jest przeznaczony do scigania się, ale pozwala na spokojną i w razie potrzeby, także dynamiczną jazdę. Mój egzemplarz ma najechane około 130 tysięcy km (mowa o silniku, bo auto ma 259 tys.) i udało mi się rozpędzić go do 180 na A2 bez problemu"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Bezawaryjnosc, ekonomia, dobre prowadzenie, przyjemne wnętrze, niezła dynamika
Wady:korozja!!!, głośna praca silnika
Focus I kombi/2000/259000
Kaszub 18.04.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Takich silników już nie robią."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Solidne zawieszenie, dobre prowadzenie, pewne trzymanie się drogi., Ceny porządnych części do przyjęcia.
Wady:Drobne problemy z korozją, ale jak się w porę zareaguje, jest ok.
Focus MKI/FL/2003/190000
28.12.2012
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ford Focus z tą jednostką napędową moim skromnym zdaniem jest jedną z bardziej udanych wersji silnikowych . Serdecznie polecam jako użytkownik tego autka : )"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:charakteryzuje ją elastyczność, małe spalanie, bezawaryjność, oraz tanie części, autko z tą jednostką napędową jest świetne chodź nie najnowszej generacji
Wady:może troche słaba blacha, lekki szum w trakcie szybkiej jazdy
2001 , 186000 kM
17.12.2012
Średnia:
(9.00)
Tak
"jeden z lepszych kompaktów na rynku, doskonała trakcja- prowadzenie, wygodny, w standardzie ABS i klima"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:idealne prowadzenie, solidne zawieszenie, brak koła dwumasowego, bardzo żywotny silnik
Wady:korozja, usterki elektroniki pompy wtryskowej
Ford Focus 1.8tddi 2000r. 250tkm