alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)Wyświetleń: 70781

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)12,4
Spalanie - miasto [l/100km]6,7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.1

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDi7517515,15,1
1.8 TDCi10024012.15.4
1.8 TDCi11525010.75.4

17.02.2015DamianTak

Eksploatuje foczkę od 2 lat i jestem z niej bardzo zadowolony. Nigdy mnie nie zawiodła. Według mnie silnik jest lepszy od 1,9 tdi, ktore produkowały niemcy. Narzekam tylko na zamek, który w zimę mi szwankuje :)


01.03.2015MarcinTak

Moja foczka ma na liczniku rzekomo 325tys a jeżdżę nią prawie 8 lat jak kupiłem w niemczech mała 185 jedyne co w niej padło to skrzynia przy przebiegu 310tyś tylko dalej lać paliwo i śmigać tania wymiana paska i rolki 210zł co 50tyś.Najlepszy silnik ale nie zachwalajmy :)


31.03.2017PiotrTak

Sprawdzają się informacje ze strony - to dobry silnik, ale wycieki to prawda i prawdopodobnie pompa wtryskowa będzie do regeneracji :( poza tym to bardzo dobry silnik


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 225
Średnia (głosów 24):
(9.07)
Trwałość silnika
 9.46/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

240

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 556

Opinie użytkowników

FordFan 20.05.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
"Silnik bardzo dobry. Nie jest przeznaczony do scigania się, ale pozwala na spokojną i w razie potrzeby, także dynamiczną jazdę. Mój egzemplarz ma najechane około 130 tysięcy km (mowa o silniku, bo auto ma 259 tys.) i udało mi się rozpędzić go do 180 na A2 bez problemu"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Bezawaryjnosc, ekonomia, dobre prowadzenie, przyjemne wnętrze, niezła dynamika
Wady:korozja!!!, głośna praca silnika
Focus I kombi/2000/259000
Kaszub 18.04.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Takich silników już nie robią."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:Solidne zawieszenie, dobre prowadzenie, pewne trzymanie się drogi., Ceny porządnych części do przyjęcia.
Wady:Drobne problemy z korozją, ale jak się w porę zareaguje, jest ok.
Focus MKI/FL/2003/190000
28.12.2012
Średnia:
(9.00)
Tak
"Ford Focus z tą jednostką napędową moim skromnym zdaniem jest jedną z bardziej udanych wersji silnikowych . Serdecznie polecam jako użytkownik tego autka : )"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:charakteryzuje ją elastyczność, małe spalanie, bezawaryjność, oraz tanie części, autko z tą jednostką napędową jest świetne chodź nie najnowszej generacji
Wady:może troche słaba blacha, lekki szum w trakcie szybkiej jazdy
2001 , 186000 kM
17.12.2012
Średnia:
(9.00)
Tak
"jeden z lepszych kompaktów na rynku, doskonała trakcja- prowadzenie, wygodny, w standardzie ABS i klima"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:idealne prowadzenie, solidne zawieszenie, brak koła dwumasowego, bardzo żywotny silnik
Wady:korozja, usterki elektroniki pompy wtryskowej
Ford Focus 1.8tddi 2000r. 250tkm