alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 308 I 1.6 HDI 90KM (DV6ATED4)

Peugeot 308 I 1.6 HDI 90KM (DV6ATED4)Wyświetleń: 19803

Peugeot 308 I 1.6 HDI 90KM (DV6ATED4)

Okres produkcji: 2007-2011

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.8
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40.
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 km
Wymiana rozrząduco 240.000 km lub 10 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak - może występować
TurbinaGeometria stała lub zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.1

Trasa: 4.3

Średnie: 5.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi11024011.34.9
2.0 HDi13632010.65.5
2.0 HDi14032010.15.3

22.10.2013JacekTak

Trwały, ekonomoczny, wystarczajaco dynamiczny - najlepszy silnik na rynku


01.02.2020Peugeot PartnerNie

Kupiłem z przebiegiem 249000, rocznik 2013. Mechanik, który "sprawował pieczę" po ASO nad tym samochodem powinien mieć obcięte ręce, żeby więcej nie otworzył maski. Skopał w silniku wszystko co się dało. Zmienił jakiś parametr w dotryskiwaniu płynu do paliwa, że wyskakuje na komputerze, że dawka jest za wysoka. Wypalanie FAP włącza się co 40-60 km. Filtr został zregenerowany w znanej firmie w Krakowie. Dopalanie włącza się dalej. Może i by dobrze silnik pracował, jakby nie pseudo-mechanik. Po za tym leją wtryski, wszystkie poszły do regeneracji. Koszty jakie poniosłem za pół roku użytkowania to prawie 4000zł. Ogólnie zraziłem się do tego motoru.


05.05.2013Tak

Ja mam C4 1.6 HDi 110KM FAP. Silnik rewelacja jeżeli chodzi o spalanie, przyspieszenie naprawdę przyzwoite w zupełności wystarczające do codziennej jazdy, troszkę za słaby na niemieckie autostrady lub po prostu potrzebna by była 6-biegowa skrzynia do niego. Co do awaryjności, mam go od 27.000km przy 75.000 uszczelniałem wtryskiwacz (koszt uszczelek w serwisie 36,00PLN), zaprzyjaźniony mechanik za uszczelnienie wziął 50,00PLN. Z filtrem FAP nic się nie dzieje, ale ja większość jeżdżę po trasie, nawet jak stracę 0,5-1h w korku to za chwilę auto jest już na trasie, więc problemów nie mam żadnych. Co do koła dwumasowego też nie mam żadnych problemów chociaż jeżdżę dynamicznie, turbosprężarka też ok, trzeba tylko pamiętać, żeby odczekać chwilę po skończonej jeździe przed zgaszeniem auta. Elektronika, czujniki i cały osprzęt silnika też jak na razie bez jakiejkolwiek awarii. Auto ma teraz niecałe 80.000km


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 5):
(9.4)
Trwałość silnika
 9.8/10
Niezawodność auta
 9.2/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8.6/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 45

Opinie użytkowników

308 I 27.06.2020
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Auto z tym silnikiem daje rade. Kupiłem z prawdziwym przebiegiem 95 tys km. Wymiana oleju co 10 tys lub rok, olej motul 5w30. Aktualnie 165 tys. bez awarii na plus zwykłe sprzęgło i brak dpf. Na duży pozytyw pancerne zawieszenie, po 407 z wielowahaczem gdzie co chwile trzeba było coś wymieniać, tu rzadko coś się sypie. Jak narazie żadnych problemów z elektroniką.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Brak dpf, zwykłe sprzęgło i turbo.
Wady:
Rocznik / Przebieg:2008
308 I 05.03.2020
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: 308 1.6 hdi 90 KM. Mało jest takich aut z tych roczników (2008/2011r)co nie posiadają fapa, dwumasy, turbo z zmienną geometrią i wtryski boscha .Karoseria ocynk nie rdzewieje, zawieszenie proste.Auto nie generuję dużych kosztów eksploatacyjnych jest w miarę przestronne i ma ładny nowoczesny wygląd.W środku auta jest nowocześnie skrojona deska rozdzielcza a fotele są wygodne.308 przejechała 180tys km na oleju 5w40, nie pobiera oleju.Jak dotąd uszkodzona poduszka silnika ,świece żarowe, sworznie.zawieszenia2szt, sprężyny przód i regulator ciśnienia na pompie paliwa.Brak poważnych awarii, w wokół wtrysków sucho do tej pory choć często w tych autach puszczają
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:tani w utrzymaniu, prosty silnik, ocynkowana karoseria, proste zawieszenie
Wady:przeciętna dynamika, mało wydajna klima/przeciętnie chłodzi, podkładki pod wtryski puszczają
Rocznik / Przebieg:183000
drool 24.03.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Kupiłem dla Puga 308 1.6 HDi 90KM 2009r jest juz ze mna 2 lata, robi 70 km dziennie spalanie nawet ponizej 5,0 L przy jedzie do 120 km/h - jeden bak paliwa na miesiąc i to wszytko co przy nim jest robione (no moze oprócz żarowek i wymiany oleju)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.7l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:
Wady:Podszybie uszczelnienie, wygłuszeni komory silnikia sie sypie, czesto pala sie żarówki
Rocznik / Przebieg:Peugot 308 HDI
Mariusz 06.01.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: "Kupiony od nowości (2008r), znakomity pojazd z niskimi kosztami eksploatacji. Zero koła dwumasowego, zero DPA-a, prosta 90-konna konstrukcja o wysokiej kulturze pracy. Przejechane głównie na trasie Polska-Niemcy 180000 km i kompletnie zero kłopotów. Pojemny, wygodny i bezawaryjny mimo niemałego już przebiegu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:Cena zakupu, Niezawodność, Tania eksploatacja
Wady:W tej cenie żadnych
Rocznik / Przebieg:Peugeot 308/2008/180000
Miłek 06.01.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: "Miałem przyjemność jeździć kilkoma autami tej klasy np. Focus ,Megane ale 308 bije te samochody pod względem spalania na głowę .Focus niby ten sam silnik PSA a jedna całkiem inna dynamika i spalanie .Super samochód dla małej rodziny ,bardzo pakowny (kombi) super wygodny ,fajne rozwiązania takie jak szklany dach ,przesuwane tylne fotele przede wszystkim bardzo .wygodne .Do miasta idealny pod względem spalania MAX 6.2 L i dobra elastyczność nawet na 5-biegu przy 60 kM/h potrafi super się zebrać .Niestety na trasę do spokojnej jazdy ,już do szybszego wyprzedzania i zrywności bardzo słaby (skrzynia 5- szkoda )ale za to nie ma DPF i koła dwu-masowego oraz turbina zwykła. Bardzo mała a awaryjność ,a tylko leje ropę i wymieniam olej i filtry. Z tych trzech aut które wspominałem 308 to najlepszy wybór !!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Super niskie spalanie, Duża wygoda, Mała awaryjność praktycznie zerowa
Wady:Słaby silnik na trasy ale tylko na trasy !!!
Rocznik / Przebieg:Peugeot 308 Kombi SW 137.000 tyś 2009 rok