alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD (143KM)

Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD (143KM)Wyświetleń: 3568

Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD (143KM)

Okres produkcji: 2003-2009

Wersje nadwozia: hatchback sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]143
Moment obrotowy [Nm]360
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna202
Przyspieszenie (0-100km/h)9.8
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju4.1L
Wymiana olejuco 20.000 lub 1 rok
Wymiana rozrządupo .120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.5

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 MZ-CD10924011.35.0

26.05.2015KatarzynaTak

Samochód bezawaryjny. Dobra dynamika. Wysoki komfort jazdy. Bardzo dobre prowadzenie nawet przy dużych prędkościach. Od jakiegoś czasu nie jest już tak dobra amortyzacja, ale przy tym przebiegu i jakości polskich dróg to chyba nic dziwnego. Nie tankuję na stacjach no-name. Jak zmienię, to najchętniej też na Mazdę6 - trochę młodszą:)


30.11.2013HirekNie

143 konna jednostka z 2088r. spalanie ma niskie tj w granicach 6,5-7l w mieście, na gwarancji przy przebiegu 73tyś km wysiadło turbo po wymianie ASO Mazda przy przebiegu 105 tyś km znów to samo wymiana na regenerowaną. Po drugiej turbinie kompletna kontrola silnika czyszczenie itp. przebieg 131 tyś powtórka z rozrywki turbina padła, dodam że olej Dextelia zawsze wymieniony w terminie. Silnik gaszony po 15-20sek trzymania na biegu jałowym, na autostradzie silnik gasiłem po 5-10 min. Gdyby nie problemy z turbiną to bym powiedział że samochód jest idealny wręcz bezawaryjny.


24.12.2017TomekTak

Zrobione przez dwa lata 42tys , bez awarii .Wymiana to co sie zużywa + kontrola poziomu oleju. Nie wiem skąd te mity o awaryjności . Wychodze z założenia kupisz tanio to kupujesz dwa razy. Tak tez bywa z autami. Silnik elastyczny , małe spalanie i spora moc .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(9.5)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Pau 30.08.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super samochód, bardzo dynamiczny. Żadnych poważniejszych usterek mimo że jeździ głównie po mieście. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:spalanie, moc, bezawaryjność
Wady:brak
Mazda 3 MZR-CD/2007/135 tys
XxX 20.11.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo przyjemnie jeździ. Ekonomia na wysokim poziomie. Moment obrotowy czuć wystarczająco. Martwię się jak to będzie z DPFem ale na razie jest spoko."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Moc, wyposażenie, dostępność tanich zamienników
Wady:Dpf,
Active, 2008, 100 tys.