alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD (143KM)

Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD (143KM)Wyświetleń: 3425

Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD (143KM)

Okres produkcji: 2003-2009

Wersje nadwozia: hatchback sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]143
Moment obrotowy [Nm]360
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna202
Przyspieszenie (0-100km/h)9.8
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.4
Spalanie - średnie [l/100km]6.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju4.1L
Wymiana olejuco 20.000 lub 1 rok
Wymiana rozrządupo .120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.5

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

02.11.2013ŁukaszTak

Jak się jeździ na nieodpowiednim oleju,zmienia go co 20-30 tyś km.,pałuje na zimnym i nie "chłodzi turbiny" oraz nie wykonuje wskazanych przez mazdę czynności serwisowo-obsługowych to można narzekać.Aha i jeszcze eden aspekt,który się udziela narzekającym na ten silnik - "panie,nówka sztuka niemiec pod kocem trzymał i tylko do kościoła jeździł".Ten narzeka co kupił od handlarza zajeżdżony i wyeksploatowany samochód.Należy pamiętać ; mazdy się nie psują - to ludzie psują mazdy.


29.11.2015KarolTak

Madzią jeżdżę ponad 3 lata,przejechałem 50tys.W silniku poza wymianą rozrządu z pompą wody, lozyskami i paskiem wieloklinowym nic nie robiłem.W nadwoziu regeneracja przetwornicy xenonu z nowymi żarnikami oraz wymiany tylnej lewej piasty.Silniczek owiany legendą badziewiarstwa i bardzo dobrze,dzięki temu autko za rozsądne pieniądze,a silniczek ma doskonale znane słabe punkty.Wymiana oleju 0w30 po 10-12tys,markowe filtry,kontrola smoka olejowego, ew poziomu dymienia spod pokrywy głowicy o ew wymiana podkładek pod wtryskami. Niestety dbać trzeba w zasadzie samemu,gdyż fachowców jak na lekarstwo,a znawcy TDI słuchając o problemach Madzi pękają się znacząco w głowę,słowem brak zrozumienia problemu i pomocy z ich strony.Obym nie pisał tego w zła godzinę,polecam tego dieselka, dobra dynamika,miła kultura pracy oraz umiarkowany apetyt na paliwo.polecam


24.12.2017TomekTak

Zrobione przez dwa lata 42tys , bez awarii .Wymiana to co sie zużywa + kontrola poziomu oleju. Nie wiem skąd te mity o awaryjności . Wychodze z założenia kupisz tanio to kupujesz dwa razy. Tak tez bywa z autami. Silnik elastyczny , małe spalanie i spora moc .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 2):
(9.5)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Pau 30.08.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super samochód, bardzo dynamiczny. Żadnych poważniejszych usterek mimo że jeździ głównie po mieście. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:spalanie, moc, bezawaryjność
Wady:brak
Mazda 3 MZR-CD/2007/135 tys
XxX 20.11.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo przyjemnie jeździ. Ekonomia na wysokim poziomie. Moment obrotowy czuć wystarczająco. Martwię się jak to będzie z DPFem ale na razie jest spoko."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Moc, wyposażenie, dostępność tanich zamienników
Wady:Dpf,
Active, 2008, 100 tys.