alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai i30 II 1.4 CRDi (90KM)

Hyundai i30 II 1.4 CRDi (90KM)Wyświetleń: 4217

Hyundai i30 II 1.4 CRDi (90KM)

Okres produkcji: 2011-2015

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1396
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]220
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)13.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco 20.000 lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.6

Trasa: 4.1

Średnie: 4.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

26.05.2014KarolTak

Hyundai i20 co do spalania tego silnika jest bardzo niskie ale to nic dziwnego auto małe silnik też.Problemów kompletnie żadnych,bardzo ładnie pracuje,cicho,równo.Co do jego przyspieszenia jest na dobrym poziomie.Idealny do miasta i na odcinki do 100KM.


11.01.2018jACEKTak

1,4 CRDI, 90 KM. NIKT NIE PISZE O PROBLEMACH Z FILTREM DPF. W silniku po przez komputer, po przypchaniu filtra DPF (pojawia się różnica ciśnienia na początku i końcu filtra) włączane jest automatyczne wypalanie DPF. ten proces trwa do 20 min. Komputer podaje zwiększona dawkę paliwa. Jeżeli w tym czasie zgasi się silnik np. na parkingu lub przed domem to nadmiar paliwa, oleju napędowego ścieka do miski olejowej. w efekcie w tydzień po wymianie oleju silnikowego na bagnecie, wskaźniku oleju silnikowego stan osiąga poziom 1-1,5 cm po wyżej max. Zmieniam olej co 10 tys. km. Na stacjach KIA można za 150 zł wypalić DPF lub dodawać co 3 tys.km. środków do czyszczenia DPF-u ale też wtryskiwaczy.


04.12.2013Marcel Tak

Nie do końca jestem zadowolony auto mam już 3 lata przejechane 87 tys km .Spalanie w mieście dramat 8.5 L auto wcale nie jest takie duże i było kupowane z myślą o jeździe miejskiej .Na trasie też nie ma szału przy prędkości ponad 130 km niestety nie uzyskamy 5l na co każdy liczył spalanie wzrasta do ponad 6 l ze względu na to że samochód jest wysoki .Co do walorów jezdnych silnik dobrze się zbiera moc wystarczająca dość dynamiczny brak awarii ,żadnych wycieków .Ogólnie jestem zadowolony tylko to spalanie


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 2):
(9.38)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Bartosz 19.02.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dla ludzi oczekujących zadowalającej dynamiki i oszczędności to idealna propozycja. Podane dane przedstawiają wartości osiągane w zimie. Niestety silnik długo się nagrzewa ( rocznik 2014 ) Kultura pracy całkiem OK. Dużo lepsze wrażenia i odczucia niż silniki OPLA, natomiast 1.6 z gamy PSA wypada zdecydowanie lepiej pod kątem osiągów i spalania. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Cichy, względnie elastyczny, bardzo niskie spalanie w trasie
Wady:minimalnie mógłby być bardziej elastyczny, silnik długo się nagrzewa
i30/2014/67
Jakub 22.04.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Dobra jednostka zrobiłem 187tyś bez awari nie bierze oleju pracuje cichutko jak na disela. Udany silnik elastyczny dobrze się zbiera. Mało pali"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4l/100km

Zalety:Brak koła dwumasowego łańcuszek rozrządu niskie spalanie
Wady:wyciszenie powyżej 160km/h
i30 2012 187tyś