alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai i30 II 1.4 CRDi (90KM)

Hyundai i30 II 1.4 CRDi (90KM)Wyświetleń: 3643

Hyundai i30 II 1.4 CRDi (90KM)

Okres produkcji: 2011-2015

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1396
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]220
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)13.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco 20.000 lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.6

Trasa: 4.1

Średnie: 4.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(9.38)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Bartosz 19.02.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dla ludzi oczekujących zadowalającej dynamiki i oszczędności to idealna propozycja. Podane dane przedstawiają wartości osiągane w zimie. Niestety silnik długo się nagrzewa ( rocznik 2014 ) Kultura pracy całkiem OK. Dużo lepsze wrażenia i odczucia niż silniki OPLA, natomiast 1.6 z gamy PSA wypada zdecydowanie lepiej pod kątem osiągów i spalania. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Cichy, względnie elastyczny, bardzo niskie spalanie w trasie
Wady:minimalnie mógłby być bardziej elastyczny, silnik długo się nagrzewa
i30/2014/67
Jakub 22.04.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Dobra jednostka zrobiłem 187tyś bez awari nie bierze oleju pracuje cichutko jak na disela. Udany silnik elastyczny dobrze się zbiera. Mało pali"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4l/100km

Zalety:Brak koła dwumasowego łańcuszek rozrządu niskie spalanie
Wady:wyciszenie powyżej 160km/h
i30 2012 187tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

08.04.2014Olek Tak

Brak jakichkolwiek wad,90 koni idealne do wersji hatback dobrze się zbiera,ciągnie od samego dołu podczas przyspieszania .Niskie spalanie miasto 5.5 trasa 4.2l jestem zadowolony z zakupu auta z tym silnikiem .


02.03.2015AndrzejTak

Kia Ceed 2012, przejechane 120000 km, przyśpieszenie może być (jak na 90 KM), przy tym przebiegu już "terkocze" na zimnym (wcześniej tego nie było), no i spalanie tak jak napisał Marcel niestety jak dla mnie niemiłe zaskoczenie. Pomijając autostrady to rewelacji nie ma. Podobne zużycie miałem z 2 litrowego silnika Diesla. Mimo wszystko mogę go polecić. Brak "dwumasy", i łańcuch rozrządu to największe plusy. Niestety "ścigacz" to nie jest, ale tak czy tak do codziennej jazdy jest OK.


08.07.2017LukaszTak

Auto posiadam 3miesiące. Dynamika taka sobie szczegolne z niskich obrotow. Od 1700 juz ciagnie ladnie . Cichy i ekonomiczny mozna pomylic z benzynka. Spalanie na poczarku okolo 6litrow srednio. Po usunieciu filtra DPF spalanie spadlo rewelacyjnie min 1litr. Jazda glownie w miescie i krotkie trasy poza miasto.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.