alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai i30 II 1.4 CRDi (90KM)

Hyundai i30 II 1.4 CRDi (90KM)Wyświetleń: 3006

Hyundai i30 II 1.4 CRDi (90KM)

Okres produkcji: od 2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1396
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]220
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)13.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco 20.000 lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.6

Trasa: 4.1

Średnie: 4.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9.38)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Bartosz 19.02.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dla ludzi oczekujących zadowalającej dynamiki i oszczędności to idealna propozycja. Podane dane przedstawiają wartości osiągane w zimie. Niestety silnik długo się nagrzewa ( rocznik 2014 ) Kultura pracy całkiem OK. Dużo lepsze wrażenia i odczucia niż silniki OPLA, natomiast 1.6 z gamy PSA wypada zdecydowanie lepiej pod kątem osiągów i spalania. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Cichy, względnie elastyczny, bardzo niskie spalanie w trasie
Wady:minimalnie mógłby być bardziej elastyczny, silnik długo się nagrzewa
i30/2014/67
Jakub 22.04.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Dobra jednostka zrobiłem 187tyś bez awari nie bierze oleju pracuje cichutko jak na disela. Udany silnik elastyczny dobrze się zbiera. Mało pali"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4l/100km

Zalety:Brak koła dwumasowego łańcuszek rozrządu niskie spalanie
Wady:wyciszenie powyżej 160km/h
i30 2012 187tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

18.01.2014PiotrTak

Auto użytkuję w mieście do tego celu był kupowany ,jestem pod dużym wrażeniem.Silnik świetnie się spisuje ,spalanie bardzo niskie ,jest bardzo elastyczny .Obecny przebieg 89 tyś ,tylko wymiany olejów i przeglądy .Polecam dobry silnik niezawodny .


08.07.2017LukaszTak

Auto posiadam 3miesiące. Dynamika taka sobie szczegolne z niskich obrotow. Od 1700 juz ciagnie ladnie . Cichy i ekonomiczny mozna pomylic z benzynka. Spalanie na poczarku okolo 6litrow srednio. Po usunieciu filtra DPF spalanie spadlo rewelacyjnie min 1litr. Jazda glownie w miescie i krotkie trasy poza miasto.


08.04.2014Olek Tak

Brak jakichkolwiek wad,90 koni idealne do wersji hatback dobrze się zbiera,ciągnie od samego dołu podczas przyspieszania .Niskie spalanie miasto 5.5 trasa 4.2l jestem zadowolony z zakupu auta z tym silnikiem .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.