alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai i30 II 1.6 CRDi (110KM)

Hyundai i30 II 1.6 CRDi (110KM)Wyświetleń: 6392

Hyundai i30 II 1.6 CRDi (110KM)

Okres produkcji: 2011-2015

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1582
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna185
Przyspieszenie (0-100km/h)11.5
Spalanie - miasto [l/100km]4.9
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco 20.000 lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4

Średnie: 5.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 CRDi9022013.54.2
1.6 CRDi12826010.94.4

12.07.2016KrzysztofTak

2010 rok 1.6 crdi 115 km.ponad 200000 km,przy 180000 wymieniona świeca żarowa,przy 170000 sprzegło, a tak to nic,silnik nie umyty przez 200000 km,bez wycieków i zapoceń.


15.07.2016MichałTak

Kia Cee'd 1,6 CRDI 115 koni. Przejechane 192,000 km... Przy 113,000 przerobiona boxem w renomowanym krakowskim warsztacie na 144 KM. Przez 6 lat eksploatacji z silnikiem nic się nie dzieje. Śmiga jak nowy. Po chipie spalanie spadło o około litr w każdych warunkach. Przy prędkościach 50-80 km/h w trasie spala około 4,5 litra (Rekord: Krościenko n/d - Kraków = 3,6 litra). Przy agresywniejszej jeździe 110-130 km/h - 5 litrów. Przy prędkościach autostradowych na poziomie 160-180 km/h bierze 6,5 litra. (Auto jeździło na trasie Dania(Aarhus) - Kraków). Jedyna rzecz, to czujnik położenia sprzęgła wymieniony na gwarancji przy około 110,000 km. Najlepsze auto ever... No może poza tym, że korozja zaczyna mi zżerać tylną klapę... Poza tym naprawdę warto!!!


02.05.2013Tak

Mam 1,6 crdi kia ceed 2008. Bardzo dobry. Nawet na autostradzie średnia 130 km/h, a spalanie 6 l/10 km.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 2):
(9.88)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Piotrek 19.07.2018
Średnia:
(9.75)
Tak
"Samochód poleasingowy kupiony z przebiegiem 203 tys. km. Rewelacja, jeździ jak nowy. Od tego czasu przejechane ok 35 tys. przez 2 lata. Zupełnie nic się nie psuje i nic nie wskazuje żeby coś w najbliższym czasie miało się wysypać. Silnik jest bardzo cichy - na postoju i podczas jazdy brzmi jak benzynowy, na postoju czasem prawie go nie słychać. Pod względem hałasu bez porównania lepszy od diesli starszego typu takich jak np. 1,9 CDTI Opla. Polecam ten samochód do miasta i na krótsze trasy. Na dłuższych brakuje trochę tempomatu i 6. bieg jest trochę za krótki, ale też nie jest źle."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.1l/100km

Spalanie - trasa:4.0 - 5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:- brak awarii - niskie spalanie - dość komfortowy
Wady:- nie ma się do czego przyczepić
i30 II / 2013 / 200 tys.
Tomek 17.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupione w salonie jako nowe jeden właściciel czyli ja ,przebieg 62tys same pozytywy,auto nowoczesne pod każdym względem -wygląd,środek,zegary .Dobre prowadzenie, auto trzyma się dobrze drogi,silnik super mało pali,mocy pod dostatkiem . Co zauważyłem podczas użytkowania tego auta,że lepiej jeździć nim na wyższych obrotach bardziej dynamicznie niż mulić wtedy pali o 1l mniej.Ogólnie nie lubi ten silnik wolnej jazdy na wyższych biegach i niższych obrotach .Auo naprawdę godne polecenia."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:totalnie bezawaryjny samochód,niski koszt utrzymania,mało pali,dynamiczny silnik.
Wady:zero
i30 2012r 62.000 km