alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Clio II FL 1.5 dCi (65KM)

Renault Clio II FL 1.5 dCi (65KM)Wyświetleń: 8617

Renault Clio II FL 1.5 dCi (65KM)

Okres produkcji: 2001-2005

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]65
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna163
Przyspieszenie (0-100km/h)15,0
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.7

Trasa: 3.7

Średnie: 4.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi8218512,24,3
1.5 dCi10020010.64.3

21.12.2012Tak

"Jeździłam kilkoma renówkami i z całą odpowiedzialnością mogę polecić silniki tej marki . Zwłaszcza sinik 1.5 DCi 68 KM . bardzo niskie spalanie ,zero awarii ,dobra dynamika."


28.05.2013MałyTak

"Miałem kilka renówek z tym silnikiem Kangoo I 1.5 dci 65 KM Kangoo II 1.5 dci 105 KM Megane 1.5 dci 85 KM w przedziale 2003-2010r .Więc mogę coś powiedzieć na temat tych silników BEZAWARYJNE!!! Tak kompletnie żadnych problemów ,pierwszy Kangur z osprzętem Delphhi do 100tys km nic (pękła rura od turbo 350 zł serwis 10min pracy ) .Megane lałem i jeździłem przebieg 130 tyś (kupiłem przy 78 tyś ) wymiana olejów i tyle .Kangoo II super auto niestety paliło jak smok i sprzedałem przy przebiegu 36 tyś (uciekł gaz z klimy ).Po 2005 roku silniki zostały dopracowane zmieniono system zasilnia z Delphi na Siemens i nie ma kompletnie żadnych problemów.Zresztą co tu dużo mówić jakby był zły to nie dawali by go do całej floty Reno do dnia dzisiejszego .Nie słuchajcie głupków którzy mówią ze renówka to kicha .Kicha to te niemieckie złomy TDI!!!"


24.09.2017TomekTak

Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku przeglądy co 30 tys wykonywałem lub dwa lata co pierwsze,potem co 20 tys,rozrząd wykonałem przy przebiegu 70 tys bo minęło 5 lat cena w serwisie 1360zł.Dodam że auto było na systemie Delphi,nigdy ale to nigdy nie miałem poważnej usterki !!! Jedyną awarią jaką zaliczyłem na trasie była pęknięta gumowa rura od turbiny i auto straciło moc,a że nie maiłem intercoolera mogłem jechać dalej co było ogromnym plusem.Cena rury w ASO ponad 200 zł i to wszystko z awarii.Autko na swoje 65 koni przyzwoicie chodziło na trasie do 120km/h idealnie potem same męki,spalanie średnio 5.5l miasto 6.7l a trasa 4.5l.O silnik dbałem bardzo ale to bardzo więc może dlatego nie miałem awarii,sprzedałem przy przebiegu 192.000 km a w serwisie jak nowy właściciel kupował to powiedzieli że jeszcze takiego auta w takim stanie z tym silnikiem nie widzieli.Tak że mowa że jest awaryjny to rzecz względna,do dziś jeżdże tylko dieslami1.5 dci miałem 1.9 dci i nigdy mnie nic złego nie spotkało,trzeba odpowiednio użytkować i wtedy jest OK.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 2):
(9.38)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Kulfon 30.11.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Samochód bardzo dobry do codziennego poruszania się mało awaryjny bardzo niskie spalanie w mieście palił mi 4.5L a w trasie pomiedzy Bielskiem a Helem potrafił spalić połowę baku przy jeździe na autostradzie a później w mieście Polecam nawet kiedy mamy trend na eko "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.0l/100km

Spalanie - średnie:4.2l/100km

Zalety:Małe kosztu utrzymania Fajny wygląd Bardzo mało Pali Brak dwu masy i dpf
Wady:Awarię wtrysku Malo dynamiczny
Clio LF 2
Dominik 28.04.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo oszczędny,a zarazem dynamiczny (mój ma 68 km).Ciągnie od samego dołu - bez turbo dziury.Zrobiłem nim ok 40 tyś. od przebiegu ok. 140 tyś. Nie wiem czy poprzedni właściciele robili coś przy silniku? Ja wymieniłem tylko filtry i olej 5w40 orlena. Przy tym przebiegu raz wymieniono rozrząd w serwisie przy przebiegu ok. 110 tyś. Delikatnie poci się na łączeniu silnik + skrzynia - te stan się nie zmienia odkąd jest w moim posiadaniu. Jak na razie ten silnik ma u mnie wysoką ocenę. Mam porównanie do silnika PSA 1,4 hdi w citroenie C3. Ten pali 0,5 l/100 km więcej i ma mniejszą dynamikę oraz turbo dziurę. Choć pasuję mi w nim lepsza kultura pracy - przebieg 100 tyś."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.8l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:Oszczędny, Dynamiczny, bezawaryjny, odpala przy -25
Wady:jak na razie bez wad
clio II/ 2006/ 180000 km