alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Clio II FL 1.5 dCi (65KM)

Renault Clio II FL 1.5 dCi (65KM)Wyświetleń: 6017

Renault Clio II FL 1.5 dCi (65KM)

Okres produkcji: 2001-2005

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]65
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna163
Przyspieszenie (0-100km/h)15,0
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D651181615.1
1.9 dTi801601745.0

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.8

Trasa: 4.4

Średnie: 4.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Dominik 28.04.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo oszczędny,a zarazem dynamiczny (mój ma 68 km).Ciągnie od samego dołu - bez turbo dziury.Zrobiłem nim ok 40 tyś. od przebiegu ok. 140 tyś. Nie wiem czy poprzedni właściciele robili coś przy silniku? Ja wymieniłem tylko filtry i olej 5w40 orlena. Przy tym przebiegu raz wymieniono rozrząd w serwisie przy przebiegu ok. 110 tyś. Delikatnie poci się na łączeniu silnik + skrzynia - te stan się nie zmienia odkąd jest w moim posiadaniu. Jak na razie ten silnik ma u mnie wysoką ocenę. Mam porównanie do silnika PSA 1,4 hdi w citroenie C3. Ten pali 0,5 l/100 km więcej i ma mniejszą dynamikę oraz turbo dziurę. Choć pasuję mi w nim lepsza kultura pracy - przebieg 100 tyś."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.8l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:Oszczędny, Dynamiczny, bezawaryjny, odpala przy -25
Wady:jak na razie bez wad
clio II/ 2006/ 180000 km

Kod antyspamowy
Odśwież

24.09.2017TomekTak

Miałem ten silnik w Renault Kangoo z roku 2003 od nowości w moich rękach,powiem tak życzę każdemu takiego silnika.Na początku przeglądy co 30 tys wykonywałem lub dwa lata co pierwsze,potem co 20 tys,rozrząd wykonałem przy przebiegu 70 tys bo minęło 5 lat cena w serwisie 1360zł.Dodam że auto było na systemie Delphi,nigdy ale to nigdy nie miałem poważnej usterki !!! Jedyną awarią jaką zaliczyłem na trasie była pęknięta gumowa rura od turbiny i auto straciło moc,a że nie maiłem intercoolera mogłem jechać dalej co było ogromnym plusem.Cena rury w ASO ponad 200 zł i to wszystko z awarii.Autko na swoje 65 koni przyzwoicie chodziło na trasie do 120km/h idealnie potem same męki,spalanie średnio 5.5l miasto 6.7l a trasa 4.5l.O silnik dbałem bardzo ale to bardzo więc może dlatego nie miałem awarii,sprzedałem przy przebiegu 192.000 km a w serwisie jak nowy właściciel kupował to powiedzieli że jeszcze takiego auta w takim stanie z tym silnikiem nie widzieli.Tak że mowa że jest awaryjny to rzecz względna,do dziś jeżdże tylko dieslami1.5 dci miałem 1.9 dci i nigdy mnie nic złego nie spotkało,trzeba odpowiednio użytkować i wtedy jest OK.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.