alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Clio II FL 1.5 dCi (65KM)

Renault Clio II FL 1.5 dCi (65KM)Wyświetleń: 5675

Renault Clio II FL 1.5 dCi (65KM)

Okres produkcji: 2001-2005

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]65
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna163
Przyspieszenie (0-100km/h)15,0
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo 120 tyś lub 60. miesięcy

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 D651181615.1
1.9 dTi801601745.0

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.8

Trasa: 4.4

Średnie: 4.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Dominik 28.04.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo oszczędny,a zarazem dynamiczny (mój ma 68 km).Ciągnie od samego dołu - bez turbo dziury.Zrobiłem nim ok 40 tyś. od przebiegu ok. 140 tyś. Nie wiem czy poprzedni właściciele robili coś przy silniku? Ja wymieniłem tylko filtry i olej 5w40 orlena. Przy tym przebiegu raz wymieniono rozrząd w serwisie przy przebiegu ok. 110 tyś. Delikatnie poci się na łączeniu silnik + skrzynia - te stan się nie zmienia odkąd jest w moim posiadaniu. Jak na razie ten silnik ma u mnie wysoką ocenę. Mam porównanie do silnika PSA 1,4 hdi w citroenie C3. Ten pali 0,5 l/100 km więcej i ma mniejszą dynamikę oraz turbo dziurę. Choć pasuję mi w nim lepsza kultura pracy - przebieg 100 tyś."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.8l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:Oszczędny, Dynamiczny, bezawaryjny, odpala przy -25
Wady:jak na razie bez wad
clio II/ 2006/ 180000 km

Kod antyspamowy
Odśwież

22.08.2015TomaszTak

myślę, że auto godne polecenia


10.02.2014SlawoTak

MII przejechałem bezawaryjnie 150tyś.km, świetny silnik - dynamiczny i oszczędny. Auto było codziennie użytkowane w dojazdach do pracy, a w weekendy i wakacje długie trasy. Nigdy nie było żadnych problemów, rekord to odpalenie od pierwszego przy -28 stopniach. Z auta i silnika byłem tak zadowolony, że obecnie użytkuję 1.5 110 w Megane III :)


16.07.2014pskyNie

Megane III 65 tyś, przy około 45 tyś - wymiana koła masowego. Jazda głównie w mieście, paliwo tylko markowe stacje. Przeglądy w ASO zgodnie z komputerem co 30 tyś lub 2 lata. Spalanie 8,5 zimą, 7,6 latem, 5,2 w trasie, 8,5 szybka jazda autostradą (150km/h). Moc i dynamika super, zwłaszcza przy wyprzedzaniu.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.