alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Clio III 1.5 dCi (68KM)

Renault Clio III 1.5 dCi (68KM)Wyświetleń: 15142

Renault Clio III 1.5 dCi (68KM)

Okres produkcji: 2005-2009

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna162
Przyspieszenie (0-100km/h)15,2
Spalanie - miasto [l/100km]5,3
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000.km lub 5 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi862001744.4
1.5 dCi1061401904.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 4.3

Średnie: 5.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(7)
Trwałość silnika
 7.5/10
Niezawodność auta
 6.5/10
Spalanie ON
 7.75/10
Koszty utrzymania
 6.25/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 63

Głosy według opinii:

31

Opinie użytkowników

chester 22.04.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Super auto! Swoim clio za dwa lata zrobiłem 65 tys.km po polskich drogach, żadnych problemów. Polecam tankowania na dobrych stacjach ( shel, statoil) dobry serwis."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:przestronne ekonomiczne.trwałe zawieszenie.super hamulec.elastyczny i cichy silnik.
Wady:delikatny układ zasilania.wybredny na złej jakości paliwo.
clio 3 2008 163000 km
Andrzej 02.03.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto za te pieniądze OK"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Zużycie paliwa, tanie części, prosta budowa, do miasta i na trasy dla 3 osobowej rodziny idealny
Wady:BraK, Może Polska opinia dla Renaul
1.5 dci 2010
Sławek 10.09.2013
Średnia:
(5.75)
Tak
"Kto lubi ciszę i wysokie obroty silnika, a wybiera diesla - ten ... powiedzmy, że ma poczucie 1humoru typu groteska. Osobiście nie przepadam, choć taki Jaś Fasola jednak zbił fortunę. My respect ; W dolnym zakresie obrotów (jakby nie patrzeć - każdy kiedyś rusza lub zaczyna się rozpędzać) to rewelacja. Samo chce jechać :) Odkąd nim jeżdżę - nie umiem ruszać benzynowymi, szarpią mi i gasną, bo je za mało depczę."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:Elastyczny silnik, brak filtra sadzy, brak koła dwumasowego, prosta turbina, zaskakująco obszerne wnętrze, wzorowa stabilność przy dużych prędkościach
Wady:zbyt niski profil opon na polskie drogi, beznadziejny sposób zamykania obiegu powietrza, kiepska obsługa radia zwłaszcza TXT przyciski nieergonomiczne a te przy kierownicy nie załatwiają wszystkiego
Clio III FL 1.5dCi societe/2009/127000
17.12.2012
Średnia:
(3.75)
Nie
"Silnik oszczędny pod warunkiem, że nie zamierzamy dynamicznie jeździć. Przy tej masie samochodu 68 KM to trochę mało a przy częstym wkręcaniu silnika na wysokie obroty średnie spalanie wyraźnie przekracza 5,5l/100km"
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (3/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:- brak "dziury" turbinowej
Wady:słaba dynamika, duży hałas we wnętrzu
Clio III / 2006 / 118000

Kod antyspamowy
Odśwież

04.01.2016JAREKTak

GRAND SCENIC 2 1.5DCI BARDZO DOBRE AUTO MAM Z OSPRZĘTEM SIEMENS PRZEJECHANE 250 TYŚ I SILNIK OK WYMIANA FILTRÓW OLEJÓW ELF CO 10 TYŚ NIE JAK PODAJE PRODUCENT 30 TYŚ I SAMOCHÓD BEZ ZASTRZEŻEŃ NASTĘPNY TO JAK JUŻ TO NOWSZY MODEL PEWNIE TEŻ Z TYM SILNIKIEM


10.09.2013Władek Tak

Silnik bez awarii przebieg 168 tyś ,tylko oleje i filtry ,spalanie miasto max 6.5 L z Klimą bardzo elastyczny można jechać na 4 biegu nawet 30 km/h .Dynamika na dobrym poziomie .Nie słuchajcie że Reno jest złe ja nim jeżdżę już 7 rok i naprawdę zero problemów a silnik chyba najlepszy na rynku


14.12.2013MichałTak

Co do silnika nie można się przyczepić. Ma przejechane dopiero 50 tys. To wersja 105 konna z 2009 roku. Później zaczęli robić 110 konne. Wymieniam olej co 15 tys. bo nie wierzę w reklamę 30 tys. bez wymiany. Chodzi na razie (odpukać!) super. Faktycznie wyczuwalna moc jest spora, co widać przy wyprzedzaniu.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 20

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.