alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Clio III 1.5 dCi (68KM)

Renault Clio III 1.5 dCi (68KM)Wyświetleń: 17894

Renault Clio III 1.5 dCi (68KM)

Okres produkcji: 2005-2009

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna162
Przyspieszenie (0-100km/h)15,2
Spalanie - miasto [l/100km]5,3
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000.km lub 5 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi862001744.4
1.5 dCi1061401904.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 4.3

Średnie: 5.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(7)
Trwałość silnika
 7.5/10
Niezawodność auta
 6.5/10
Spalanie ON
 7.75/10
Koszty utrzymania
 6.25/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 71

Głosy według opinii:

31

Opinie użytkowników

chester 22.04.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Super auto! Swoim clio za dwa lata zrobiłem 65 tys.km po polskich drogach, żadnych problemów. Polecam tankowania na dobrych stacjach ( shel, statoil) dobry serwis."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:przestronne ekonomiczne.trwałe zawieszenie.super hamulec.elastyczny i cichy silnik.
Wady:delikatny układ zasilania.wybredny na złej jakości paliwo.
clio 3 2008 163000 km
Andrzej 02.03.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto za te pieniądze OK"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Zużycie paliwa, tanie części, prosta budowa, do miasta i na trasy dla 3 osobowej rodziny idealny
Wady:BraK, Może Polska opinia dla Renaul
1.5 dci 2010
Sławek 10.09.2013
Średnia:
(5.75)
Tak
"Kto lubi ciszę i wysokie obroty silnika, a wybiera diesla - ten ... powiedzmy, że ma poczucie 1humoru typu groteska. Osobiście nie przepadam, choć taki Jaś Fasola jednak zbił fortunę. My respect ; W dolnym zakresie obrotów (jakby nie patrzeć - każdy kiedyś rusza lub zaczyna się rozpędzać) to rewelacja. Samo chce jechać :) Odkąd nim jeżdżę - nie umiem ruszać benzynowymi, szarpią mi i gasną, bo je za mało depczę."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:Elastyczny silnik, brak filtra sadzy, brak koła dwumasowego, prosta turbina, zaskakująco obszerne wnętrze, wzorowa stabilność przy dużych prędkościach
Wady:zbyt niski profil opon na polskie drogi, beznadziejny sposób zamykania obiegu powietrza, kiepska obsługa radia zwłaszcza TXT przyciski nieergonomiczne a te przy kierownicy nie załatwiają wszystkiego
Clio III FL 1.5dCi societe/2009/127000
17.12.2012
Średnia:
(3.75)
Nie
"Silnik oszczędny pod warunkiem, że nie zamierzamy dynamicznie jeździć. Przy tej masie samochodu 68 KM to trochę mało a przy częstym wkręcaniu silnika na wysokie obroty średnie spalanie wyraźnie przekracza 5,5l/100km"
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (3/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:- brak "dziury" turbinowej
Wady:słaba dynamika, duży hałas we wnętrzu
Clio III / 2006 / 118000

Kod antyspamowy
Odśwież

14.12.2013pawełNie

Silnik super ..dopóki nie przekręcila mi się panewka przy przebiegu 75kkm.Od nowości serwis aso.


04.01.2016JAREKTak

GRAND SCENIC 2 1.5DCI BARDZO DOBRE AUTO MAM Z OSPRZĘTEM SIEMENS PRZEJECHANE 250 TYŚ I SILNIK OK WYMIANA FILTRÓW OLEJÓW ELF CO 10 TYŚ NIE JAK PODAJE PRODUCENT 30 TYŚ I SAMOCHÓD BEZ ZASTRZEŻEŃ NASTĘPNY TO JAK JUŻ TO NOWSZY MODEL PEWNIE TEŻ Z TYM SILNIKIEM


03.07.2015DarekNie

Kangu 1,5 2011 od początku zrobiłem 120tyś z silnikiem tylko olej i filtry. Problem to zatykające się rurki odprowadzające wodę z klimatyzacji - ciepła woda na stopy się czasami leje. Większość napraw związanych z układem jezdnym. Końcówki i tarcze wymienione. Ogólnie prosty i niezawodny samochód. Trzeba zwrócić uwagę na pokonywanie ostrych zakrętów z dużą prędkością - może ponieść :)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 21

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.