alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Clio III 1.5 dCi (68KM)

Renault Clio III 1.5 dCi (68KM)Wyświetleń: 16932

Renault Clio III 1.5 dCi (68KM)

Okres produkcji: 2005-2009

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna162
Przyspieszenie (0-100km/h)15,2
Spalanie - miasto [l/100km]5,3
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000.km lub 5 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi862001744.4
1.5 dCi1061401904.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 4.3

Średnie: 5.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(7)
Trwałość silnika
 7.5/10
Niezawodność auta
 6.5/10
Spalanie ON
 7.75/10
Koszty utrzymania
 6.25/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 70

Głosy według opinii:

31

Opinie użytkowników

chester 22.04.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Super auto! Swoim clio za dwa lata zrobiłem 65 tys.km po polskich drogach, żadnych problemów. Polecam tankowania na dobrych stacjach ( shel, statoil) dobry serwis."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:przestronne ekonomiczne.trwałe zawieszenie.super hamulec.elastyczny i cichy silnik.
Wady:delikatny układ zasilania.wybredny na złej jakości paliwo.
clio 3 2008 163000 km
Andrzej 02.03.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto za te pieniądze OK"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Zużycie paliwa, tanie części, prosta budowa, do miasta i na trasy dla 3 osobowej rodziny idealny
Wady:BraK, Może Polska opinia dla Renaul
1.5 dci 2010
Sławek 10.09.2013
Średnia:
(5.75)
Tak
"Kto lubi ciszę i wysokie obroty silnika, a wybiera diesla - ten ... powiedzmy, że ma poczucie 1humoru typu groteska. Osobiście nie przepadam, choć taki Jaś Fasola jednak zbił fortunę. My respect ; W dolnym zakresie obrotów (jakby nie patrzeć - każdy kiedyś rusza lub zaczyna się rozpędzać) to rewelacja. Samo chce jechać :) Odkąd nim jeżdżę - nie umiem ruszać benzynowymi, szarpią mi i gasną, bo je za mało depczę."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:Elastyczny silnik, brak filtra sadzy, brak koła dwumasowego, prosta turbina, zaskakująco obszerne wnętrze, wzorowa stabilność przy dużych prędkościach
Wady:zbyt niski profil opon na polskie drogi, beznadziejny sposób zamykania obiegu powietrza, kiepska obsługa radia zwłaszcza TXT przyciski nieergonomiczne a te przy kierownicy nie załatwiają wszystkiego
Clio III FL 1.5dCi societe/2009/127000
17.12.2012
Średnia:
(3.75)
Nie
"Silnik oszczędny pod warunkiem, że nie zamierzamy dynamicznie jeździć. Przy tej masie samochodu 68 KM to trochę mało a przy częstym wkręcaniu silnika na wysokie obroty średnie spalanie wyraźnie przekracza 5,5l/100km"
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (3/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:- brak "dziury" turbinowej
Wady:słaba dynamika, duży hałas we wnętrzu
Clio III / 2006 / 118000

Kod antyspamowy
Odśwież

15.05.2014TomekNie

Dramat, 1.5 dci 106 KM Scenic II. Wszystko w porządku do 190 tys. km. W trakcie jazdy na trasie coś strzeliło, silnik zaczął terkotać i stracił moc. Nie jestem mechanikiem i nie pamiętam dokładnie co się stało z tego co pamiętam to była mowa o dziurze w tłoku, jednym tłoku urwanym, coś o korbowodzie i jeszcze o czymś. Konkluzja, nie opłaca się naprawiać lepiej wymienić silnik. Samochód Scenic II 2007 r. 1.5 dci 106 KM. Auto ostatni raz u mechanika 4 miesiące wcześniej na przeglądzie. Ogólnie na to auto wydałem w ciągu ostatniego roku około 6 tys. zł na same naprawy i przegląd. Do momentu problemów z silnikiem byłem z niego bardzo zadowolony, rozglądałem się już za nowym z salonu. Po tej przygodzie, która będzie mnie kosztować za kilka dni następne 6 tys. zł podziękuję firmie Renault i kupię coś od konkurencji. Ponieważ żona ma Clio z bliźniaczym silnikiem też trzeba będzie go sprzedać.


27.03.2014ManiekTak

Jeżdżę tym autkiem czwarty rok przejeżdżając dotychczas 214000km i nie miałem żadnych nieprzyjemności w jego eksploatacji. Olej wymiana co 15000km - nie wierzcie w to co zapewnia producent. 30000km to chyba farsa - każdy mechanik to powie o turbodoładowanych silnikach. Paliwo tylko na markowych stacjach. Spalanie jest wyższe od zapewnień producenta. Rzeczywistość to 4,8 do 5,2 na autostradach, natomiast miasto 6l/100km. Mam skrzynię sześciobiegową i klimatronik dwustrefowy. Gdyby go wyłączyć może by było mniejsze. Nie próbowałem. Dynamika OK. Silnik ten nie nadaje się do wyścigów ale spokojnie ruszając ze świateł można prawie wszystkich zostawić w tyle. Jak dbać o dwumas? Nie ruszać za każdym razem z piskiem... Jednym słowem - całkiem dobre auto no i silnik. To już mój trzeci diesel. Drugi dCi, wcześniej TDCI i nigdy nie miałem poważnych i kosztownych napraw przy przebiegach rocznych ok.50000km. W silnikach diesla jest taka podobno zasada - jak dbasz tak masz.


16.08.2015JerzyTak

Megane II 1.5dCi 106kM - 6 biegów bez filtra cząstek stałych. Auto zakupiłem w 2009r z przebiegiem 18 500km. Obecny przebieg 102 000km. Dobra dynamika silnika. Jak na razie zero problemów z silnikiem ale: wymiana oleju z filtrem + filtra powietrza regularnie co 10 tys , wymiana filtra paliwa co 20 tys. Olej cały czas tylko ELF 5w /40 taki jak zaleca producent . Staram się by tuż po rozpoczęciu jazdy gdy silnik zimny nie przekraczać 2200 obr/min oraz pamiętam by po skończonej jeździe zwłaszcza na trasie silnik pochodził te kilkadziesiąt sekund na wolnych obrotach. Spalanie w trasie bez problemu w zakresie 4,5-5,0 . Przy delikatnej jeździe nie przekraczając 120 km/h osiągam w trasie 4,3- 4,5 l/100 . Silnik lubi dobre paliwo , co drugie tankowanie napełniam zbiornik paliwem premium. Nie zauważyłem różnicy w spalaniu ale praca silnika jest cichsza i bardziej elastyczna. Przed zakupem straszony opiniami o obracających się panewkach w tym silniku zasięgałem opinii w dwóch serwisach. Jak się okazało problem nie jest tak częsty jak się go rozdmuchuje i dotyczy głównie pojazdów eksploatowanych przez różnych przedstawicieli handlowych którzy nieźle "katują" swoje pojazdy na trasie co każdy z nas jako kierowca widzi. Wymianę oleju co 30 000 jak mówi instrukcja można miedzy bajki włożyć , ale w końcu bańka oleju + filtr to tylko 120 zł + chwila pracy w kanale ,a jak przekłada się to na trwałość silnika i turbiny niech każdy sobie odpowie sam. Zobaczymy co będzie dalej ale jak na razie sprawdza się chyba powiedzenie "jak dbasz -tak masz".


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 21

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.