alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Clio III 1.5 dCi (68KM)

Renault Clio III 1.5 dCi (68KM)Wyświetleń: 19109

Renault Clio III 1.5 dCi (68KM)

Okres produkcji: 2005-2009

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna162
Przyspieszenie (0-100km/h)15,2
Spalanie - miasto [l/100km]5,3
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000.km lub 5 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi862001744.4
1.5 dCi1061401904.6

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 4.3

Średnie: 5.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 4):
(7)
Trwałość silnika
 7.5/10
Niezawodność auta
 6.5/10
Spalanie ON
 7.75/10
Koszty utrzymania
 6.25/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 73

Głosy według opinii:

31

Opinie użytkowników

chester 22.04.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
"Super auto! Swoim clio za dwa lata zrobiłem 65 tys.km po polskich drogach, żadnych problemów. Polecam tankowania na dobrych stacjach ( shel, statoil) dobry serwis."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:przestronne ekonomiczne.trwałe zawieszenie.super hamulec.elastyczny i cichy silnik.
Wady:delikatny układ zasilania.wybredny na złej jakości paliwo.
clio 3 2008 163000 km
Andrzej 02.03.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto za te pieniądze OK"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Zużycie paliwa, tanie części, prosta budowa, do miasta i na trasy dla 3 osobowej rodziny idealny
Wady:BraK, Może Polska opinia dla Renaul
1.5 dci 2010
Sławek 10.09.2013
Średnia:
(5.75)
Tak
"Kto lubi ciszę i wysokie obroty silnika, a wybiera diesla - ten ... powiedzmy, że ma poczucie 1humoru typu groteska. Osobiście nie przepadam, choć taki Jaś Fasola jednak zbił fortunę. My respect ; W dolnym zakresie obrotów (jakby nie patrzeć - każdy kiedyś rusza lub zaczyna się rozpędzać) to rewelacja. Samo chce jechać :) Odkąd nim jeżdżę - nie umiem ruszać benzynowymi, szarpią mi i gasną, bo je za mało depczę."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:Elastyczny silnik, brak filtra sadzy, brak koła dwumasowego, prosta turbina, zaskakująco obszerne wnętrze, wzorowa stabilność przy dużych prędkościach
Wady:zbyt niski profil opon na polskie drogi, beznadziejny sposób zamykania obiegu powietrza, kiepska obsługa radia zwłaszcza TXT przyciski nieergonomiczne a te przy kierownicy nie załatwiają wszystkiego
Clio III FL 1.5dCi societe/2009/127000
17.12.2012
Średnia:
(3.75)
Nie
"Silnik oszczędny pod warunkiem, że nie zamierzamy dynamicznie jeździć. Przy tej masie samochodu 68 KM to trochę mało a przy częstym wkręcaniu silnika na wysokie obroty średnie spalanie wyraźnie przekracza 5,5l/100km"
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (3/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:- brak "dziury" turbinowej
Wady:słaba dynamika, duży hałas we wnętrzu
Clio III / 2006 / 118000

Kod antyspamowy
Odśwież

10.01.2015JacekTak

Miałem auto od nowości. Silnik 105 KM bez filtra cząstek stałych chodził jak zegarek. Zrywny i żwawy motor. Dobrze sprzęgnięty ze skrzynią fajnie sobie radził z całym samochodem. Wymiany oleju i materiałów eksploatacyjnych co rok lub przy przebiegu 12000-15000 km. Nie było żadnych problemów z zapalaniem w zimie czy tym podobnych problemów. Pojemny bagażnik i sporo miejsca w środku. Teraz planuje kupić coś większego ale nie wiem czy to będzie Renault czy coś od konkurencji. Pozdrawiam


20.06.2015MariuszTak

Mam Scenica z roku 2003 z 1,5DCI, przebieg 187tys. czyli co dzień przez 13 lat auto robiło 40-50km. Do silnika nie ma do czego się przyczepić, pracuje jak najbardziej poprawnie. Jestem 3 właścicielem. Auto bardzo zadbane więc i nie katowane. Pali zawsze, nie gaśnie, auto w miarę dynamiczne, zużycie paliwa w większości cyklu miejskiego 6l/100km.


03.05.2013Tak

Silnik 1.5 dci 105 KM jest idealny do Scenika. Po rozgrzaniu ma bardzo dobre przyspieszenie. Podczas spokojnej jazdy tym dużym samochodem osiągnąłem średnie spalanie na poziomie 4,3 l/100km. Rewelacja, polecam każdemu.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 21

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.