alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Combo D 1.6 CDTI (90KM)

Opel Combo D 1.6 CDTI (90KM)Wyświetleń: 1625

Opel Combo D 1.6 CDTI (90KM)

Okres produkcji: od 2011

Wersje nadwozia: Kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
DoładowanieTurbosprężrka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna158
Przyspieszenie (0-100km/h)14.9
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 5W30
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 5.5

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 CDTI1353201635.7

18.03.2018Adam Tak

Silnik bardzo dobry cichy elastyczny i dosyć dynamiczny jednak do Opla Combo zdecydowanie za słaby.Pytanie czy bym go kupił jeszcze raz ? Pewnie tak ale nie w Combo tylko w Astrze .Spalanie średnie do 100km/h jest na poziomie 6.8 l na trasie do 120km/h 5.5 l po wyżej znacznie wzrasta ale to zasługa gabarytów auta oraz jego obciążenia .Po za tym mankamentem silnik jest godny polecenia .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 6/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Adam 18.03.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Auto dobre dopracowane ale przy pełnym pokładzie zdecydowanie z słaby silnik co przekłada się na bardzo duże spalanie.Silnik idealny ale do Astry a nie do takiego klocka,nie chodzi o dynamikę czy elastyczność tylko o brak mocy przy pełnym załadunku u pięciu osobach.Po za tym auto bardzo udane zero awarii,dosyć wygodny i dobrze wyposażony .Jednak jakbym miał kupować to wybrałbym z mocniejszym silnikiem ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:dużo miejsca duży bagażnik,dobre wyposażenie,dobra kultura pracy,dobra elastyczność .
Wady:słaba moc przy dużym obciążeniu,duże spalanie na wyższych prędkościach i przy pełnym pokładzie .
Combo 2012 r 137tys