alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Grand Scenic II FL 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)

Renault Grand Scenic II FL 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)Wyświetleń: 13845

Renault Grand Scenic II FL 1.5 dCi 106KM (K9K 732/764/832)

Okres produkcji: 2006-2009

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]106
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2008r
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 4.8

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 dCi1503409.36.6

28.05.2013MałyTak

"Miałem kilka renówek z tym silnikiem Kangoo I 1.5 dci 65 KM Kangoo II 1.5 dci 105 KM Megane 1.5 dci 85 KM w przedziale 2003-2010r .Więc mogę coś powiedzieć na temat tych silników BEZAWARYJNE!!! Tak kompletnie żadnych problemów ,pierwszy Kangur z osprzętem Delphhi do 100tys km nic (pękła rura od turbo 350 zł serwis 10min pracy ) .Megane lałem i jeździłem przebieg 130 tyś (kupiłem przy 78 tyś ) wymiana olejów i tyle .Kangoo II super auto niestety paliło jak smok i sprzedałem przy przebiegu 36 tyś (uciekł gaz z klimy ).Po 2005 roku silniki zostały dopracowane zmieniono system zasilnia z Delphi na Siemens i nie ma kompletnie żadnych problemów.Zresztą co tu dużo mówić jakby był zły to nie dawali by go do całej floty Reno do dnia dzisiejszego .Nie słuchajcie głupków którzy mówią ze renówka to kicha .Kicha to te niemieckie złomy TDI!!!"


20.07.2018SławekTak

"Pierwszy silnik ... na gwarancji strzelił rozrząd i przy ok 43tyś. do wymiany w ASO. Od tego czasu (bez kasowania licznika km) jest już 265 000. Co prawda przy ujemnych temp. rano słabo pali... ale może to nie problem wtrysków. Poza tym ok.


10.01.2015JacekTak

"Miałem auto od nowości. Silnik 105 KM bez filtra cząstek stałych chodził jak zegarek. Zrywny i żwawy motor. Dobrze sprzęgnięty ze skrzynią fajnie sobie radził z całym samochodem. Wymiany oleju i materiałów eksploatacyjnych co rok lub przy przebiegu 12000-15000 km. Nie było żadnych problemów z zapalaniem w zimie czy tym podobnych problemów. Pojemny bagażnik i sporo miejsca w środku. Teraz planuje kupić coś większego ale nie wiem czy to będzie Renault czy coś od konkurencji. Pozdrawiam"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 14
Średnia (głosów 7):
(7)
Trwałość silnika
 7.57/10
Niezawodność auta
 7.29/10
Spalanie ON
 7.14/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

61

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

scenic 2 po lifcie 13.03.2019
Średnia:
(9.50)
Tak
"bezawaryjny od 3 lat. wymiana oleju 5w/40."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5-7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:
2006
adrian 11.04.2017
Średnia:
(0.00)
Tak
"Witam szukam od dłuższego czasu informacji jeśli chodzi o olej. Posiadam Scenica II 2006 po lifcie 1,5 dci 105km. nie posiadam żadnych informacji jaki był olej wcześniej, auto przejechane 115tys. we większości informacji jakie czytałem to tylko to że najczęściej pojawia sie olej elfa 5w/40 lub 10w/40. jakieś propozycje?"
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5-5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5-6l/100km

Zalety:
Wady:
scenic 2006 fl 1,5dci
marek 16.03.2017
Średnia:
(6.00)
Tak
"dobre auto na trase w miescie masakra z spalaniem. siedzienie 6 i 7 dla dzieci max 12-14 L w komorze silnika masakra brak miejsca na reke prawie nic sam nie zmienisz żarówki filtry "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:dobry klimatronic, chłodzony schowek, nie za głośny, lusterka troszke za małe ale ujdzie, spalanie trasa 140km/h na 6 na gładkim terenie ok 4.5-4. L
Wady:nie wierzcie w spalanie w miescie około 6.5 l. mi wychodzi przy jezdzie na emeryta wychodzi 7-7.5 l a troche dynamiczniej do 2800 obr 9.2-9.7L
grand scenic 2008. 206tys
Maciej 15.06.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu model z 2008r po lifcie 106KM, przekroczyłem właśnie 120 tys km. do tej pory bezawaryjnie. Od 60 tys. olej wymieniam co 15 tys. razem z filtrem oleju oczywiście. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.0l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:bezawaryjny, małe spalanie, elastyczny silnik, duży komfort, schowki, dobre wyposażenie, szklany dach
Wady:lusterka zew. jak dla mnie za długie i wąskie, w model III już okey, wymiana żarówek mijania utrudniona
Scenic II, 2008, 120 tys.
Jan 14.11.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik 1.5 dci 106 KM to wręcz idealny napęd do tego samochodu. Rewelacyjne spalanie, udało mi się uzyskać średnio z trasy 200 km - 4,5 l/100km. Wysoki moment obrotowy 240 N/metr. sprawia, że wyprzedzanie jest bezproblemowe. Samochód bardzo pojemny, przestronny z mnóstwem schowków. Przesuwane, regulowane oparcie tylnych foteli rewelacja. Wysoka pozycja za kierownicą sprawia, że nikt cię nie oślepia w nocy. Polecam silniki po lifcie czyli na osprzęcie Simens. Wyeliminowano wszystkie wady poprzedniej wersji."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:małe spalanie, elastyczny silnik, duży komfort, tanie zawieszenie, pojemny bagażnik, pełnowymiwrowe koło zapasowe
Wady:nie każdemu się podoba
scenik II ph II, 2007, 100 tyś.
<<<12>>>