alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Grand Scenic II FL 2.0 dCi (150KM)

Renault Grand Scenic II FL 2.0 dCi (150KM)Wyświetleń: 7854

Renault Grand Scenic II FL 2.0 dCi (150KM)

Okres produkcji: 2006-2009

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.3
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]6.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W30
LIlość oleju7.4 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5.8

Średnie: 7.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1052001794.8
1.9 dCi1202701885.4

17.06.2016MarcinTak

"laguna ma przejechane aktualnie, oryginalnie 160000km, sam nią zrobiłem 40kkm i nic sie nie dzieje złego. pali na dotyk. NIE MAM pojęcia jak uzyskujecie rezulaty w spalaniu poniżej 8.5L, po prostu nie rozumiem! Albo sami się ściemniacie albo robicie dobrą minę do złej gry. Ten silnik nie jest oszczędny, w ogóle! Jeździ, sprawuje się ok, ale Spalanie we Wrocławiu to na 100% 9L/100 przy jeździe 50/50 miasto + AOW (max 150km/h). Przy "spokojnej" jeździe na trasie, bez przekraczania 100km/h nie udało mi się zejść poniżej 7.5l. Ludzie- nie wierzcie w spalanie w tym aucie na poziomie 6 l.... "


11.04.2016Robertoo Tak

"Super silnik, dynamiczny, mało pali w większości jeżdżę po mieście w godzinach szczytu w miarę dynamicznie spalanie mam około 9 litrów/100 km co przy tak dużym aucie ważącym ponad 2 tony i z aerodynamiką ciężarówki jest dobrym wynikiem, udało mi się zejść w mieście do 7 litrów ale to już męczarnia jak dla mnie. Jedyne wady to drogi olej i to że wchodzi jego ponad 7 litrów, póki co jeździ jak nowy oleju nie ubywa pali "od strzała" i oby tak pozostało a panu który narzekał na to że wtryski padły radze się zastanowić nad zmianą stacji bo dobre sprawdzone paliwo to podstawa w każdym dieselu, albo czy aby mu w serwisie nie podmienili wtrysków, bo padające wtryski przy takich przebiegach to rzadkość "


01.06.2014HenrykTak

"Pierwsze była Carisma 2003 z silnikiem 1.9 dci 115 Km przebieg 260 tys obecnie używa żona i poza małymi problemami auto i silnik rewelka . w 2010 roku zostałem szczęśliwym właścicielem Laguny 3 2.0 dci 150 Km w wersi Privilege obecnie przebieg 119 tys. można by dużo pisac o tym silniku w samych superlatywach . Dynamika rewelacja nawet na 6 biegu pięknie ciągnie , spalanie trasa na CHorwacje przy średniej 130 na godzinę z tempomatem 6,5 litra . Kupno tego autka z tym sinikiem to był strzał w dziesiątkę. Następne auto też będzie z silnikem Dci Renault tylko troszke lekko większej mocy . Pozdrawiam ."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 2):
(8.63)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Piotrek 21.07.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam, przy przebiegu 240 tysięcy km z silnikiem nic się nie dzieje."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:brak DPF, rozrząd na łańcuchu
Wady:głośny
Grand Scenic 2,0 dCi 150 KM
Krzysztof 21.03.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto pakowne dużo schowków dobra widoczność i komfort ,co do silnika to uważam że to najlepsza jednostka jaką miałem przyjemność jeździć .Silnik bardzo dynamiczny i elastyczny co daje duża frajdę z jazdy,zbiera się z każdego biegu,spalanie na masę auta i pojemność dobre .Dodam tylko że atutem tego silnika jest łańcuch rozrządu, niema strachu przed zerwaniem .Nigdy nie maiłem problemów z silnikiem oraz turbiną,wtryskami itd .Osobiście przejechałem nim 120 tyś ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:dobry bezawaryjny silnik, dobre spalanie, dobra dynamika, świetna elastyczność, dobre wyposażenie, komfort podóży
Wady:drogi serwis, drogie cześci np tylne tarcze z łożyskiem !!!
Grand Scenic 2007 rok 236 tyś