Okres produkcji: 2006-2009
Wersje nadwozia: Van
Pojemność [cm3] | 1995 |
Moc [KM] | 150 |
Moment obrotowy [Nm] | 340 |
Doładowanie | turbo/sp |
Skrzynia biegów | 6 |
Prędkość maksymalna | 210 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 9.3 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 8.2 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 5.6 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 6.6 |
?Typ oleju | Elf 5W30 |
LIlość oleju | 7.4 L |
Wymiana oleju | co.30.000 km lub 2 lata |
Wymiana rozrządu | Łańcuch |
DPF/FAP | Tak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | piezoelektryczne -Bosch |
Oznaczenie | Moc | Mom. obr. | Przysp. | Śr. spal. |
---|---|---|---|---|
1.5 dCi | 106 | 200 | 12.4 | 5.4 |
15.08.2014Janusz (St. Wola)
"Bez wątpienia najlepszy silnik dCi od Renault. Brak DPF, łańcuch zamiast paska rozrządu. Warto dbać i nie żałować kasy na olej i porządne filtry oraz paliwo. Polecam z czystym sumieniem i na pewno nikt nie będzie żałował. Spalanie na trasie w graniach 6-7 litrów przy dość ciężkiej nodze i włączonej non stop klimatyzacji. Silnik dynamiczny, 6 biegowa skrzynia oraz bogate wyposażenie wnętrza, czego chcieć więcej. Nie warto przepłacać za niemca czy japończyka, tym bardziej, za znaczek na masce. Renault dCi - Polecam!"
25.03.2013
"Rewelacyjny silnik ,mam go w lagunie żadnych problemów .Jest na łańcuchu rozrządu ,bardzo dynamiczny nie maiłem z nim żadnych problemów ,użytkuje auto od 2010 roku z auto z 2007 .Przebieg 185 tyś .Polecam dobry silnik"
08.04.2014Piotr
"Laguna III 2,0 dci rok prod 2007. Bez problemu."
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8.5l/100km
Spalanie - trasa:6l/100km
Spalanie - średnie:7.5l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8.5l/100km
Spalanie - trasa:5.6l/100km
Spalanie - średnie:6.7l/100km
Polecane silniki