alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Grand Scenic II FL 2.0 dCi 150KM (M9R)

Renault Grand Scenic II FL 2.0 dCi 150KM (M9R)Wyświetleń: 10689

Renault Grand Scenic II FL 2.0 dCi 150KM (M9R)

Okres produkcji: 2006-2009

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.3
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]6.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W30
LIlość oleju7.4 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5.8

Średnie: 7.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi10620012.45.4

24.05.2013JacekTak

koleos 150 KM, 166 tys km i zero problemów, spalanie od 7 do 11 na 100 km."


18.03.2018AlbertTak

Przebieg 390 tysięcy, oryginalne turbo, dwumas, sprzęgło, skrzynia, rozrząd. Olej i filtry co 15 tysięcy, Spalanie średnie 6,7l trasa/miasto. Minimalne 5l w trasie.


31.12.2015TomekTak

"2.0 dCI 150 km bez fap - doświadczenie z dwu aut: Laguna 3 2008r - przebieg 120k km, 70% miasto 30% trasa, wymiana oleju co 30 k km spalanie 6,7 l/100km. Zero jakichkolwiek problemów z silnikiem i osprzętem. Laguna 2 Grandtorur 2006r - przebieg 210k km 30% miasto 70% trasa, wymiana oleju co 20 k km spalanie 6,0 l/100 km. Problemy: przy 110 k km nieszczelny wysprzęglik hydrauliczny - wymiana wraz z kompletem tzn. sprzęgłem i dwumasą (sprzęgło ok, dwumas z wyczuwalnym luzem więc wymiana na moją prośbę - dodam iż usterka problem był wyczuwalny już w dniu zakupu tyle dla pewności został "dojeżdżony"). Koszt naprawy w roku 2012 części+robocizna 3400zł. Co do przyczyny usterki to powiem tylko że auto kupione jako poflotowe 3 letnie z przebiegiem 96k km - użytkowane przez kobietę, głównie w ruchu miejskim... Co do silnika to przy płynnej jeździe 5,0 l na trasie nie jest dużym problemem. Dynamika bardzo dobra, kultura pracy również. W trójce soft sterujący pracą silnika jest inny, auto zimne do 2 k obr./min. jest lekko zmulone po osiągnieciu temperatury jest już znacznie przyjemniej. Dwójka z tym samym silnikiem ciągnie równo od zera bez względu na to czy jest zimna czy nie. Moc rozwija płynnie i w trakcie ruszania i w trakcie wyprzedzania. Ten silnik potrafi nieźle zdziwić teoretycznie bardziej "porządne" pojazdy. Jako uwagę dodam że w L II silnik jest nisko osadzony (dobre przy dużych prędkościach) i jak ktoś jeździ po wertepach bez głowy lub najeżdża przodem na wysokie krawężniki to udeżając miską olejową o przeszkodę dobije ją do smoka magistrali olejowej i zatrze zdrowy silnik. Przypadek z forum RLKP. "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 2):
(8.63)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Piotrek 21.07.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam, przy przebiegu 240 tysięcy km z silnikiem nic się nie dzieje."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:brak DPF, rozrząd na łańcuchu
Wady:głośny
Grand Scenic 2,0 dCi 150 KM
Krzysztof 21.03.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto pakowne dużo schowków dobra widoczność i komfort ,co do silnika to uważam że to najlepsza jednostka jaką miałem przyjemność jeździć .Silnik bardzo dynamiczny i elastyczny co daje duża frajdę z jazdy,zbiera się z każdego biegu,spalanie na masę auta i pojemność dobre .Dodam tylko że atutem tego silnika jest łańcuch rozrządu, niema strachu przed zerwaniem .Nigdy nie maiłem problemów z silnikiem oraz turbiną,wtryskami itd .Osobiście przejechałem nim 120 tyś ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:dobry bezawaryjny silnik, dobre spalanie, dobra dynamika, świetna elastyczność, dobre wyposażenie, komfort podóży
Wady:drogi serwis, drogie cześci np tylne tarcze z łożyskiem !!!
Grand Scenic 2007 rok 236 tyś