alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Grand Scenic II FL 2.0 dCi (150KM)

Renault Grand Scenic II FL 2.0 dCi (150KM)Wyświetleń: 8642

Renault Grand Scenic II FL 2.0 dCi (150KM)

Okres produkcji: 2006-2009

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.3
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]6.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W30
LIlość oleju7.4 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5.8

Średnie: 7.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi1052001794.8
1.9 dCi1202701885.4

22.08.2017DamianTak

"Śmiało mogę polecić ten silnik jak i samo auto... Jedyne awarie przez 120 tysięcy przebiegu jaki zrobiłem to przy 240 zawiesił się EGR, czyszczenie ultradźwiękami pomogło i wszystko póki co działa. Olej i filtry co 10 tysięcy, paliwo na markowych stacjach. Dynamika super, spalanie, cóż zawsze mogło by być mniejsze ale mam ciężką nogę... Skrzynia 6 biegowa więc naprawdę nie ma co narzekać. Dbać, lać i jeździć. "


25.02.2015JacekTak

"Przebieg 260tys/km bez żadnych problemów,na tą chwilę silnik w stanie bardzo dobrym nie posiada żadnych wycieków,nic mu nie dolega.Co do samego silnika i jego osiągów są bardzo dobre,spalanie na poziomie 6-5L .Dodatkowo silnik na łańcuchu,układ wtryskowy bezawaryjny turbina w dobrym stanie,sprzęgło nie ma drgań ."


04.12.2017TimiTak

W tym silniku OLEJ wymieniac co max 15tys nie jak podaje producent co 30tys a panewki wytrzymaja tyle co całe auto. (a to znany problem przy wymianach LL) Oraz nie pałować na zimnym silniku. Łancuch rozrzadu wytrzymuje ok 350tys km. Trwałe wtryski i dwumas chodz drogi (3tys+robota)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 2):
(8.63)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 7.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Piotrek 21.07.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam, przy przebiegu 240 tysięcy km z silnikiem nic się nie dzieje."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:brak DPF, rozrząd na łańcuchu
Wady:głośny
Grand Scenic 2,0 dCi 150 KM
Krzysztof 21.03.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
"Auto pakowne dużo schowków dobra widoczność i komfort ,co do silnika to uważam że to najlepsza jednostka jaką miałem przyjemność jeździć .Silnik bardzo dynamiczny i elastyczny co daje duża frajdę z jazdy,zbiera się z każdego biegu,spalanie na masę auta i pojemność dobre .Dodam tylko że atutem tego silnika jest łańcuch rozrządu, niema strachu przed zerwaniem .Nigdy nie maiłem problemów z silnikiem oraz turbiną,wtryskami itd .Osobiście przejechałem nim 120 tyś ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:dobry bezawaryjny silnik, dobre spalanie, dobra dynamika, świetna elastyczność, dobre wyposażenie, komfort podóży
Wady:drogi serwis, drogie cześci np tylne tarcze z łożyskiem !!!
Grand Scenic 2007 rok 236 tyś