alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Laguna II FL 2.2 dCi (140KM)

Renault Laguna II FL 2.2 dCi (140KM)Wyświetleń: 1156

Renault Laguna II FL 2.2 dCi (140KM)

Okres produkcji: 2005-2007

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2188
Moc [KM]140
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna207
Przyspieszenie (0-100km/h)10.1
Spalanie - miasto [l/100km]9
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]6.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju6.3 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9dCi1002001955.6
1.9 dCi1202702005.6

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Brak opinii

Kod antyspamowy
Odśwież

14.07.2015MariuszTak

Co do samego silnika to nie mogę powiedzieć póki co nic złego, ale grunt to dobry i pewny serwis. Na to nie można szczędzić a samochód na pewno się odwdzięczy. Spalania w trasie to nawet około 5 litrów / 100km (ok 100km/h). Jedyny minus tego auta z tym silnikiem to słaby układ przeniesienia napędu i zawieszenie nie dostosowane do tego silnika. Robiłem już remont skrzyni i potem mechanizmu różnicowego. Ogółem polecam!


16.03.2014ProboszczTak

Przebieg 256 tyś bez wymiany sprzęgła ,wtrysków ,turbiny i chyba to wystarczy na ocenę .Już różne słyszałem opinię o tym silniku ale chyba pisali i mówili to użytkownicy TDI .Silnik bardzo dynamiczny,oszczędny i mało awaryjny .Ale ludzie o auto trzeba dbać,wymiany,serwis,garażowanie to podstawa .


26.10.2014Adam Nie

do 200tys OK. potem studnia bez dna ,wtryski turbina koło dwumasowe dodatkowo ceny serwisu i części kosmicznie drogie (wymiana rozrządu ponad 1200zł) .Nie wiem ale ja bym się bał kupować chyba że z pewnych rąk z przebiegiem 150tyś MAX .Tak muszę odradzić


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.