alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Clio III FL 1.5 dCi (75KM)

Renault Clio III FL 1.5 dCi (75KM)Wyświetleń: 5208

Renault Clio III FL 1.5 dCi (75KM)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]180
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna165
Przyspieszenie (0-100km/h)15
Spalanie - miasto [l/100km]4.9
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 30.000 lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.1

Trasa: 3.9

Średnie: 4.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi6816015.24.5
1.5 dCi8822012.74.4
1.5 dCi106240114.6

20.10.2017MichałTak

Bardzo dobry silnik dynamiczny oszczędny i bezawaryjny,do dziś nalatane ma 143tys bez najmniejszych problemów.Auto przywiezione z Francji zrobiony rozrząd koszt 600 zł z cześciami,wymiana oleju z filtrami 200zl i to wszystko.Auto pali tak mało że sam się dziwie że to jest możliwe średnio 4L trasa 3.4l przy spokojnej jeździe,miasto korki lato klima 5.2L.Silnik bardzo dynamiczny cichy,bardzo dobra elastyczność same przyjemności z jazdy.Reno zrobiło milowy krok do przodu pod względem silników.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

qwerty 22.09.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Clio III DCI 75KM Autko jest ok. Spalnie w mieście 5.5 przy jezdzie nie przekraczającej 2000 obr/min, na trasie przy jezdzie 90 km/h 3.5. Od niedawna jeżdżę na chip box obd ( nie mylić z tanimi chińskimi chipami na listwę wtryskową ) i spalanie spadło o około 0.5 litra na 100km przy średniej jezdzie pół na pół miasto trasa.Autko na chip obd jest o wiele żwawsze i lepiej reaguje na gaz, a co za tym idzie nie trzeba go tak deptać przy wyprzedzaniu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Niskie spalnie, zwrotny, sporo miejsca jak na to autko, tanie części zamienne.
Wady:Trochę głośny przy prędkościach autostradowych.
Clio III 2012 rok 1.5 dci 75 KM
Mariusz 02.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super jednostka. Silnik rewelacja. Nigdy nie miałem tak niskiego spalania z żadnym samochodzie. Zalety to brak dwumasy oraz filtra DPF"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.6l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.2l/100km

Zalety:Bardzo lekki oraz zwinny samochód, barszo dobry motor bez dwumasy i filtra DPF
Wady:BRAK
clio/2011/