alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Koleos 2.0 dCi (150KM)

Renault Koleos 2.0 dCi (150KM)Wyświetleń: 8095

Renault Koleos 2.0 dCi (150KM)

Okres produkcji: 2008-2015

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)10
Spalanie - miasto [l/100km]9,1
Spalanie - trasa [l/100km]6,5
Spalanie - średnie [l/100km]7,2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch-nienaprawialne

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 dCi1733601897.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9.5

Trasa: 7.7

Średnie: 8.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(8)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 8.33/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 7.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Andrzej 11.04.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
"Regularne wymiany oleju w skrzyni (ASB) i silniku i święty spokój z układem napędowym. Elektryka po 8 latach zaczyna mieć małe fochy. Ale nic czego nie da się opanować w jedno popołudnie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:9.5l/100km

Zalety:Wygoda, 4x4, automat - brak koła dwumasowego.
Wady:Serwis ASO :)
Koleos/2008/165000
Wojtek 03.09.2015
Średnia:
(7.75)
Tak
"Godny polecenia "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5-10l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:8-8.5l/100km

Zalety:Wygodne wnętrza i zawieszenie
Wady:Ogrzewanie
Renault Koleos 2008r
Andrzej 19.03.2014
Średnia:
(7.50)
Tak
"Autko całkiem wporządu , spalanie na przyzwoitym poziomie, "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7.7l/100km

Spalanie - średnie:7.1l/100km

Zalety:wygodne, dobra widoczność, napęd 4x4
Wady:słbe ogrzewanie, elektryka
Renault Koleos 2010

Kod antyspamowy
Odśwież

28.10.2016DamianTak

Lagunę katowałem do pracy, samo miasto, sporadycznie autostrady. Auto pali na dotyk, nie ma problemów z silnikem. Zrobiłem nią ponad 100k i tylko olej wymieniałem plus filtry. Polecam w 100%, za te pieniądze nie kupi się nic lepszego. Stereotypy kłamią.


11.05.2014Marek Tak

2.0dci 130KM 246 tyś bez żadnej ingerencji w silnik oraz jego osprzęt.To mówi samo za się ,mam go w Lagunie III 2009r od nowości,nie oszczędzam auta dużo jeżdżę zawodowo i nigdy nie maiłem tak komfortowego auta i do tego bezawaryjnego !!!. Silnik rewelacja dynamiczny,mocny zbiera się na każdym biegu i spalanie średnio 6.5l bez jazdy emeryta tylko 140km/h.


14.02.2015SebastianTak

Megane III 160KM. Półtora roku użytkowania i poza wymianą oleju żadnych innych kosztów. Dynamika bardzo dobra. Spalanie 7/100km.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.