alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Koleos 2.0 dCi (150KM)

Renault Koleos 2.0 dCi (150KM)Wyświetleń: 8542

Renault Koleos 2.0 dCi (150KM)

Okres produkcji: 2008-2015

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)10
Spalanie - miasto [l/100km]9,1
Spalanie - trasa [l/100km]6,5
Spalanie - średnie [l/100km]7,2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch-nienaprawialne

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 dCi1733601897.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9.5

Trasa: 7.7

Średnie: 8.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(8)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 8.33/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 7.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Andrzej 11.04.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
"Regularne wymiany oleju w skrzyni (ASB) i silniku i święty spokój z układem napędowym. Elektryka po 8 latach zaczyna mieć małe fochy. Ale nic czego nie da się opanować w jedno popołudnie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:9.5l/100km

Zalety:Wygoda, 4x4, automat - brak koła dwumasowego.
Wady:Serwis ASO :)
Koleos/2008/165000
Wojtek 03.09.2015
Średnia:
(7.75)
Tak
"Godny polecenia "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5-10l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:8-8.5l/100km

Zalety:Wygodne wnętrza i zawieszenie
Wady:Ogrzewanie
Renault Koleos 2008r
Andrzej 19.03.2014
Średnia:
(7.50)
Tak
"Autko całkiem wporządu , spalanie na przyzwoitym poziomie, "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7.7l/100km

Spalanie - średnie:7.1l/100km

Zalety:wygodne, dobra widoczność, napęd 4x4
Wady:słbe ogrzewanie, elektryka
Renault Koleos 2010

Kod antyspamowy
Odśwież

11.05.2014LaresTak

laguna 2, 2005, 2.0dci 150km. Doskonaly silnik na trasy spalanie nigdy nie przekracza 8l/100 . Jak dotąd wymieniony tylko zawór EGR przy 240000km.


15.08.2014Janusz (St. Wola)Tak

Bez wątpienia najlepszy silnik dCi od Renault. Brak DPF, łańcuch zamiast paska rozrządu. Warto dbać i nie żałować kasy na olej i porządne filtry oraz paliwo. Polecam z czystym sumieniem i na pewno nikt nie będzie żałował. Spalanie na trasie w graniach 6-7 litrów przy dość ciężkiej nodze i włączonej non stop klimatyzacji. Silnik dynamiczny, 6 biegowa skrzynia oraz bogate wyposażenie wnętrza, czego chcieć więcej. Nie warto przepłacać za niemca czy japończyka, tym bardziej, za znaczek na masce. Renault dCi - Polecam!


31.10.2014WaldiTak

Laguna III GT 2,0 dci 178 PS. Prędkość max - 222 km/h. Rocznik 2008 Przebieg 99 tys. Turbo. Skrzynia - manualna. FAP - trochę uciążliwy przy jeździe na krótkich trasach, ale przy odrobinie wprawy, sprawa do opanowania. Motor bardzo dynamiczny - 400 Nm. Bez problemowy. Tylko dobry olej i dobre sprawdzone paliwo. Przeglądy i wymiana oleju co 20 tys. Średnie spalania - 6,9 mierzone na odcinku ostatnich 5 tys.km. Turbodziura - odczuwalna bardzo minimalnie. Skrętne wszystkie koła (przód i tył) - genialny pomysł. Auto trzyma się w zakrętach przy dynamicznej jeździe jak przyklejone do drogi.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.