alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Koleos 2.0 dCi (150KM)

Renault Koleos 2.0 dCi (150KM)Wyświetleń: 7840

Renault Koleos 2.0 dCi (150KM)

Okres produkcji: 2008-2015

Wersje nadwozia: SUV

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna182
Przyspieszenie (0-100km/h)10
Spalanie - miasto [l/100km]9,1
Spalanie - trasa [l/100km]6,5
Spalanie - średnie [l/100km]7,2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch-nienaprawialne

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 dCi1733601897.9

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9.5

Trasa: 7.7

Średnie: 8.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 3):
(8)
Trwałość silnika
 9.33/10
Niezawodność auta
 8.33/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 7.33/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Głosy według opinii:

30

Opinie użytkowników

Andrzej 11.04.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
"Regularne wymiany oleju w skrzyni (ASB) i silniku i święty spokój z układem napędowym. Elektryka po 8 latach zaczyna mieć małe fochy. Ale nic czego nie da się opanować w jedno popołudnie."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:9.5l/100km

Zalety:Wygoda, 4x4, automat - brak koła dwumasowego.
Wady:Serwis ASO :)
Koleos/2008/165000
Wojtek 03.09.2015
Średnia:
(7.75)
Tak
"Godny polecenia "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5-10l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:8-8.5l/100km

Zalety:Wygodne wnętrza i zawieszenie
Wady:Ogrzewanie
Renault Koleos 2008r
Andrzej 19.03.2014
Średnia:
(7.50)
Tak
"Autko całkiem wporządu , spalanie na przyzwoitym poziomie, "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7.7l/100km

Spalanie - średnie:7.1l/100km

Zalety:wygodne, dobra widoczność, napęd 4x4
Wady:słbe ogrzewanie, elektryka
Renault Koleos 2010

Kod antyspamowy
Odśwież

06.11.2016SebastianTak

@Marcin 17.06.2016 Marcin, masz coś nie tak z silnikiem - mój ma średnią z ostatni 3000 km 6,7 l/100 a dojeżdżam w korkach z Pruszkowa do Warszawy do pracy. Dodatkowo mam zrobionego chipa na 185 koni / 380 nM. Poszukaj bo za dużo ci pali.


02.08.2013RadekTak

Użytkuję Grand Scenica III 2.0 dci 160 PS. Auto 3 letnie ma jakieś 90 tkm. Jak narazie bez zarzutu. Wymieniam olej co 20 tys.a nie co 30 tys. jak zaleca producent. Z fapem nic sie nie dzieje. Auto b. dynamiczne. Jeśli chodzi o spalanie to średnio w mieście wychodzi mi 8 l/100 a na trasie to 6,5 - 7 przy prędkościach 100-130 km/h. Koszt wymiany oleju i filtrów to ok 900 zł w ASO.


31.10.2014WaldiTak

Laguna III GT 2,0 dci 178 PS. Prędkość max - 222 km/h. Rocznik 2008 Przebieg 99 tys. Turbo. Skrzynia - manualna. FAP - trochę uciążliwy przy jeździe na krótkich trasach, ale przy odrobinie wprawy, sprawa do opanowania. Motor bardzo dynamiczny - 400 Nm. Bez problemowy. Tylko dobry olej i dobre sprawdzone paliwo. Przeglądy i wymiana oleju co 20 tys. Średnie spalania - 6,9 mierzone na odcinku ostatnich 5 tys.km. Turbodziura - odczuwalna bardzo minimalnie. Skrętne wszystkie koła (przód i tył) - genialny pomysł. Auto trzyma się w zakrętach przy dynamicznej jeździe jak przyklejone do drogi.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów