alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia III 1.6 TDI (90KM)

Skoda Octavia III 1.6 TDI (90KM)Wyświetleń: 1918

Skoda Octavia III 1.6 TDI (90KM)

Okres produkcji: od 2013

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]230
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna183
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.5
Spalanie - średnie [l/100km]4.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

29.11.2013MarekTak

"Do auta typu kompakt idealny silnik.Niskie spalanie i wystarczające osiągi.Zapotrzebowanie na paliwo w znacznym stopniu zależy też od stylu jazdy.Ostra jazda podnosi spalanie nawet o 3 litry w mieście i około 2 w trasie.Stosując zasady eco driving można w mieście (bez dużych korków) zejść do 6 litrów.Co do trwałości DPF-u nie mogę nic powiedzieć ze względu na mały przebieg (45 tys)."


27.12.2017MarcinTak

Golf VII variant 1,6 tdi 90 km. Szybki to może i nie jest,ale nie chodzi mi o szybkość,tylko o ekonomię (robię gównie dłuższe trasy ok. 65 km. w jedną stronę). Liczę, że przejadę nim z 300 tys. Auto kupiłem w salonie, miłe zaskoczenie-bez DWUMASY!!! Pierwsza wymiana oleju po 15 tys.-tak planuję przez cały czas użytkowania. Jak na razie nie mam na co narzekać. Paliwo warto lać na dobrych, markowych stacjach,najlepiej dużych,patronackich-nie tych będących w ajencjach. Na autostradzie bez problemu rozpędzam go do 140-160. Dobra elastyczność-3000 tys. obrotów przy 160 (w 1,9 było to 140). Naprawdę polecam ale na dłuższe trasy a nie na miasto."


17.10.2014RobertTak

"Na liczydle juz 170000. Awarie silnika BRAK . Jedyna usterka to sprężarka klimy. Wymiana poza ASO 1000 zl w ASO 2600 . Spalanie srednie 5,5 "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1
Brak opinii