alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia III 1.6 TDI (90KM)

Skoda Octavia III 1.6 TDI (90KM)Wyświetleń: 1283

Skoda Octavia III 1.6 TDI (90KM)

Okres produkcji: od 2013

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]230
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna183
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.5
Spalanie - średnie [l/100km]4.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco. 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Głosy według opinii:

00

Brak opinii

Kod antyspamowy
Odśwież

21.02.2014waldekNie

Przejechałem na nim aż 48 tys i jest jeszcze na gwarancji. Obecnie wystąpił problem z układem paliwowym i części pojechały do expertyzy. Nie wiem co będzie dalej.


23.07.2017Restio.plTak

Silnik 1.6tdi nie posiada koła dwumasowego ! Idealnie nadaje sie do fachowego tuningu, uzyskane przyrosty mocy oscylują w okolicy140KM i 290Nm co powoduje ze jazda staje sie przyjemnością. Ten sam silnik w najnowszych VW Passatach fabrycznie zestrojony jest na poziomie 120KM przejechane ponad 130tys bez najmniejszej awarii - Polecam


25.02.2014ZbigniewTak

Masa samochodu jak i niski wspolczynnik oporu powietrza wplywaja znacznie na spalanie. Olbrzymi plus, przy spokojnej jezdzie z elementami ECO-driving'u :autostrada- 900km srednia predkosc 91km/h- 4,7 l/100km, 900km srednia predkosc 110km/h 5,1 l/100km. Dom-praca, droga gminna spokojna jazda okolo 80km/h na odcinku 20km spalanie okolo 3,3l/100km. W miesiacu srednie spalanie na poziomie 4,3l/100km.(opony zimowe, letnie nie byly jeszcze monotwane). Skrzynia manualna 5 biegowa. Czy 6-cio biegowa powinna byc montowana, nie jestem przekonany, przelozenia sa wystarczajaco dlugie aby przy ciaglej jezdie 140km/h silnik nie wylecial z ramy a momentalne spalanie na plaskim odcinku wahalo sie w granicach 5,2-5,6 l/100km Dynamika siwetna jednak powyzej 130km/h zaczyna wraznie wolniej przyspieszac, stad odjete pol gwiazdki. Trwalosci niestety po 6000km nie mozna dokladnie ocenic, puki co wszystko dziala idealnie.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.