alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia III 1.6 TDI (105KM)

Skoda Octavia III 1.6 TDI (105KM)Wyświetleń: 2661

Skoda Octavia III 1.6 TDI (105KM)

Okres produkcji: od 2013

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5- 7/DSG
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)11.0
Spalanie - miasto [l/100km]4.6
Spalanie - trasa [l/100km]3.5
Spalanie - średnie [l/100km]3.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.5

Średnie: 6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Bogusław 29.11.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Przejechałem 66tyś bez najmniejszych problemów. Jeżeli chodzi o dynamikę, to uważam, że spokojnie daje radę w normalnym użytkowaniu. Spalanie minimalne jakie osiągnąłem, to 4,5 (trasa Polska-Bułgaria jazda według ograniczeń) dodam, że autko zapakowane i cały czas na klimie. Średnie 6- 6,5 z całości 80% Warszawa Żadnych problemów z dpf. Dodam, że jeżdżę dosyć dynamicznie "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:spalanie, kultura pracy,
Wady:
octavia/2013/66tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

21.02.2014waldekNie

Przejechałem na nim aż 48 tys i jest jeszcze na gwarancji. Obecnie wystąpił problem z układem paliwowym i części pojechały do expertyzy. Nie wiem co będzie dalej.


02.10.2016KamilTak

Kupiłem go z początkiem 2016 r w golf VI Variant z końca 2011, moc 90KM. Gdy mieszkałem w Krakowie i przez 3 miesiące pokonywałem dystans 4 km do pracy, to w końcu wyskoczył DPF. Zgodnie z zaleceniami zrobiłem dłuższy dystans i kontrolka zgasła sama. Teraz robię "dystanse" 18 km do pracy i już się problem nie pojawił. Silnik bardzo dobrze się zbiera w dolnej fazie obrotów. Rewelacyjne spalanie w korkach i ogólnie po mieście do 80 km/h. Jego problem to autostrada. Przy prędkości 80 pali koło 5l +/- jak miasto, to trochę więcej, jak korki, to jeszcze więcej, a jak przelotówka, to nawet ok 4l. Ale autostrada i 140 km/h, to już koło 7 l. Podejrzewam, że wersja 110 KM na trasie pali mniej niż mój. Mam też coś ze zbieżnością, więc też opór toczenia może być minimalnie większy. Ogólnie z silnika jestem na prawdę bardzo zadowolony. Aaa i jeśli ktoś mówi, że mała dynamika, to warto aby dodać, czy mała jak na ten silnik czy ogólnie. Miałem np E46 z 184 KM i tam dynamika była dużo większa, ale to R6. Tu dynamika moim zdaniem jest bardzo ok


17.10.2014RobertTak

Na liczydle juz 170000. Awarie silnika BRAK . Jedyna usterka to sprężarka klimy. Wymiana poza ASO 1000 zl w ASO 2600 . Spalanie srednie 5,5


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów