Popularne na rynku

Skoda Octavia III 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)

25202

Dane techniczne

Skoda Octavia III 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)
Pojemność [cm3] 1598
Moc [KM] 105
Moment obrotowy [Nm] 250
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 5-biegowy automat
Prędkość maksymalna [km/h] 188
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 11.0

Lata produkcji: 2012-2016

Nadwozie: liftback kombi

Segment: C/D (kompaktowe trójbryłowe)

Spalanie

Miasto 4.6L

Średnie 3.9L

Trasa 3.5L

Zalecane przez serwis

Typ oleju Castrol 5W30 norma 507.00
Ilość oleju 4.7
Wymiana oleju co 30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po.180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAP Występuje
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Piezoelektryczne Bosch

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
2.0 TDI 184KM 9.8 2 0 6.9 l/100km
1.6 TDI 90KM 7.8 1 0 5.4 l/100km
2.0 TDI 150KM 10.0 2 0 5.3 l/100km

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 6.5L

Średnie 5.8L

Trasa 5.3L

Najbardziej awaryjna część

4%
3%
83%
4%
1%
0%
1%
1%
2%
Suma głosów: 95

Opinie użytkowników

08.06.2020 Octavia Sedan/2019 68000
Średnia ocena: (10.0)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.0L

Średnie 5.5L

Trasa 5.0L

Opinia: Dobrze się prowadzi i trzyma drogi, wygodny, przestronny. Niskie spalanie, mój rekord jazdy mieszanej to przy tym silniku 4,1 l/100. Najdłuższa trasa na ten moment to do Paryża i z powrotem ze śląska. Samochód spisał się bez zarzutu. Przy pełnym obciążeniu, zimą, spalanie na poziomie
Zalety: Niskie koszty utrzymania, komfort prowadzenia, przestronny, praktycznie bezobsługowy. W sedanie bardzo przestronny bagażnik i łatwość pakowania nawet bardzo dużych bagaży
Wady: Przydałby się 6 bieg, wymiana paska rozrządu przy 60 tys km., uciążliwy filtr DPF przy krótkich trasach
Polecam
29.11.2016 Bogusław octavia/2013/66tyś
Średnia ocena: (10.0)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.0L

Średnie 6.0L

Trasa 5.5L

Opinia: Przejechałem 66tyś bez najmniejszych problemów. Jeżeli chodzi o dynamikę, to uważam, że spokojnie daje radę w normalnym użytkowaniu. Spalanie minimalne jakie osiągnąłem, to 4,5 (trasa Polska-Bułgaria jazda według ograniczeń) dodam, że autko zapakowane i cały czas na klimie. Średnie 6- 6,5 z całości 80% Warszawa Żadnych problemów z dpf. Dodam,
Zalety: spalanie, kultura pracy,
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

4%
3%
83%
4%
1%
0%
1%
1%
2%
Suma głosów: 95