alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia III 2.0 TDI (150KM)

Skoda Octavia III 2.0 TDI (150KM)Wyświetleń: 5893

Skoda Octavia III 2.0 TDI (150KM)

Okres produkcji: od 2013

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6/ DSG
Prędkość maksymalna213
Przyspieszenie (0-100km/h)8.7
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8-4.3 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządu180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.8

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

20.01.2015antoni zawadaTak

"witam posiadam vw touran 5 latka jezdzenim od 6 lat i nie mamnajmniejsztch problemow ani z silnikiem anie z zawieszenie kultura jazdy jest bardzo dobra i dynamiczna chociaz to silnik 2.0 tdi 140 koni mechanicznych spalanie jest przyzwoite i mam nadzieje ze niedlugo zmienie na nowsza wersjetego samego modelu"


01.03.2015piotrTak

"Auto z przebiegiem 240000 zero problemow dynamiczne, spalanie w normie okolo 8 litrow miasto okolo 5.5 na trasie tempomat predkosc 120km/h .polecam warte polecenia swietnie trzyma sie drogi kompromis auta sportowego z komfortem felgi 18 cali i profil 40 .przy tym przebiegu brak problemow z dwumasa,zawieszenie orginalne auto z 2009 roku .przebieg orginalny a nie zmniejszany o polowe a pozniej zdziwienie ze auto ma na liczniku niecale 200k na kolach 500k i sie psuje dziekuje."


17.09.2017KamilTak

Jak narazie odpukać zero problemów może to z racji tego że przebieg nie taki duży i że auto od nowości o które bardzo dbam.VW Tiguan 20098r kupione w salonie jeżdżony tryb mieszany 60% trasa reszta miasto,dojazd do pracy po obwodnicy i trochę trasy reszta korki Warszawa średnio spala 5.8 można zejść na trasie po niżej 5l ale to do prędkości 110KM/h miasto wychodzi ponad 7L a w zimie 8-9L jak jest zimny.Przebieg 160tys i nic nie było wymieniane z powodu awarii tak więc model udany.CO do samego silnika jest cichy bo to wersja z pełnym wtryskiem nie na popowtryskach,całkiem inna praca wyższy kultura,dynamika i przyspieszenie na bardzo dobrym poziomie.Polecam silnik warty uwagi ale musi być zadbany tak jak mój


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Octavia 17.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód trwały, bezawaryjny. Spalanie zależne od stylu jazdy. Przy spokojnej jeżdzie do 120km/h może spaść 4,7l/100. Wraz ze wzrostem prędkości i dynamiki wzrasta spalanie, jak w każdym samochodzie. Silnik pracuje równo, cicho jak na diesla. Nie bierze oleju. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:komfortowy dynamiczny tani w eksploatacji
Wady:brak
Skoda Octavia III 2.0 TDI (150KM) /2015 Rok / 66000km
Bandi 18.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto używane przeważnie w trasie, rok produkcji koniec 2013 roku, przebieg 222 tyś. Tankowane dobre paliwo, żadnych problemów z DPF, pierwsze sprzęgło, drugie klocki i tarcze, opony standard 205/16/55. Wymiana oleju Castrol LL co 15tyś, przy 200 tyś. wymieniony został kpl. rozrząd i pasek wielorolkowy z rolką napinającą i płyn chłodniczy G12+. Poza tym tankuję jeżdżę i tak w kółko. Opinia jest prawdziwa, nic mi się z tym samochodem nie dzieje. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Ekonomiczny silnik, komfort jazdy w normie, przyspieszenie
Wady:Każdy samochód ma jakieś wady, zależy czy nam to przeszkadza czy nie, mógłby być trochę lepiej wyciszony, ale to nie mercedes
Skoda Octavia Ambition Liftback 2.0 TDI 150 KM CKFC