alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia III 2.0 TDI (150KM)

Skoda Octavia III 2.0 TDI (150KM)Wyświetleń: 2106

Skoda Octavia III 2.0 TDI (150KM)

Okres produkcji: od 2013

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6/ DSG
Prędkość maksymalna213
Przyspieszenie (0-100km/h)8.7
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.8

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Głosy według opinii:

10

Opinie użytkowników

Bandi 18.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto używane przeważnie w trasie, rok produkcji koniec 2013 roku, przebieg 222 tyś. Tankowane dobre paliwo, żadnych problemów z DPF, pierwsze sprzęgło, drugie klocki i tarcze, opony standard 205/16/55. Wymiana oleju Castrol LL co 15tyś, przy 200 tyś. wymieniony został kpl. rozrząd i pasek wielorolkowy z rolką napinającą i płyn chłodniczy G12+. Poza tym tankuję jeżdżę i tak w kółko. Opinia jest prawdziwa, nic mi się z tym samochodem nie dzieje. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Ekonomiczny silnik, komfort jazdy w normie, przyspieszenie
Wady:Każdy samochód ma jakieś wady, zależy czy nam to przeszkadza czy nie, mógłby być trochę lepiej wyciszony, ale to nie mercedes
Skoda Octavia Ambition Liftback 2.0 TDI 150 KM CKFC

Kod antyspamowy
Odśwież

05.03.2017ZenonTak

Naprawy:75ooo-wym.chłodnicy recylkulacji spalin i turbosprężarki,79800-wymiana głowicy,227000-wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym, 232000-wymiana sprężn i tulei przedniego zawieszenia oraz teleskopów tył,253000-regeneracja turbosprężarki


01.03.2015piotrTak

Auto z przebiegiem 240000 zero problemow dynamiczne, spalanie w normie okolo 8 litrow miasto okolo 5.5 na trasie tempomat predkosc 120km/h .polecam warte polecenia swietnie trzyma sie drogi kompromis auta sportowego z komfortem felgi 18 cali i profil 40 .przy tym przebiegu brak problemow z dwumasa,zawieszenie orginalne auto z 2009 roku .przebieg orginalny a nie zmniejszany o polowe a pozniej zdziwienie ze auto ma na liczniku niecale 200k na kolach 500k i sie psuje dziekuje.


07.01.2015WaldekNie

silnik 2.0TDI 110KM w Tiguanie to jakieś jaja spala więcej na trasie niż w mieście ,po za tym zero awarii.Niestety dynamika bardzo słaba,strach wyprzedzać na autostradzie .Jak chcecie Tiguana to tylko ze 140KM.Jedyny plus to auto fajnie sie spisuje w mieście .Ale ja bym nie kupił auta z taka mocą !!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.