alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Octavia III 2.0 TDI CR 150KM (CKFC/CRMB)

Skoda Octavia III 2.0 TDI CR 150KM (CKFC/CRMB)Wyświetleń: 6699

Skoda Octavia III 2.0 TDI CR 150KM (CKFC/CRMB)

Okres produkcji: 2012-2016

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]320
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6/ DSG
Prędkość maksymalna213
Przyspieszenie (0-100km/h)8.7
Spalanie - miasto [l/100km]5.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju3.8-4.3 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządu180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.9

Trasa: 4.8

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI9023012.34.1
1.6 TDI10525011.03.9
2.0 TDI1843808.24.9

16.03.2015KarolekTak

Przebieg 80 tys. Rocznik 2009. Na razie spokojnie. Bierze olej co 5 tys. muszę dolać ćwiartkę. Spalanie miasto 8/9. Trasa można i 5 ale na autostradzie przy 170 pali fantastyczne 8 l. Sprinterem na światłach nie jest ale ta elastyczność , wyjazd na wakacje to jego żywioł."


04.02.2018Tak

Sprężarka przy około 85000 km zaczęła "gwizdać. Dzięk się nasilał i jest wyraźnie słyszalny w kabinie.Kiepska kultura pracy systemu start-stop. Przy rozruchu telepie całym samochodem. Tylko 150KM nie czyni z tego samochodu sportowca.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Octavia 17.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód trwały, bezawaryjny. Spalanie zależne od stylu jazdy. Przy spokojnej jeżdzie do 120km/h może spaść 4,7l/100. Wraz ze wzrostem prędkości i dynamiki wzrasta spalanie, jak w każdym samochodzie. Silnik pracuje równo, cicho jak na diesla. Nie bierze oleju. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.1l/100km

Zalety:komfortowy dynamiczny tani w eksploatacji
Wady:brak
Skoda Octavia III 2.0 TDI (150KM) /2015 Rok / 66000km
Bandi 18.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto używane przeważnie w trasie, rok produkcji koniec 2013 roku, przebieg 222 tyś. Tankowane dobre paliwo, żadnych problemów z DPF, pierwsze sprzęgło, drugie klocki i tarcze, opony standard 205/16/55. Wymiana oleju Castrol LL co 15tyś, przy 200 tyś. wymieniony został kpl. rozrząd i pasek wielorolkowy z rolką napinającą i płyn chłodniczy G12+. Poza tym tankuję jeżdżę i tak w kółko. Opinia jest prawdziwa, nic mi się z tym samochodem nie dzieje. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Ekonomiczny silnik, komfort jazdy w normie, przyspieszenie
Wady:Każdy samochód ma jakieś wady, zależy czy nam to przeszkadza czy nie, mógłby być trochę lepiej wyciszony, ale to nie mercedes
Skoda Octavia Ambition Liftback 2.0 TDI 150 KM CKFC